Kizárólag magyar görögdinnye kapható a hazai Tesco áruházakban
A Tesco-Global Áruházak Zrt. a magyar beszállítók elkötelezett partnereként a hazai dinnyeszezon kezdetétől kizárólag hazai termelőktől vásárol görögdinnyét. A hosszú távú megállapodásoknak köszönhetően az áruházlánc versenyképes átadói árat fizet a termelőknek, miközben a vásárlók számára továbbra is kedvező fogyasztói árat biztosít. A hagyományos piros húsú görögdinnye 129 Ft/kg, míg a magyar sárgadinnye 199 Ft/kg akciós fogyasztói áron érhető el. Idén a Tesco akár 7-7,5 millió kg magyar dinnye értékesítésével számol a magyarországi üzletekben.
Az idei dinnyeszezon május elején kezdődött, az ízletes gyümölcs egészen szeptember végéig kapható az üzletekben. A hazai termés mennyisége július elejére érte el a keresletnek megfelelő arányt. Az elmúlt évekhez hasonlóan a Tesco nyitott a magyar agrárgazdaság értékesítési kihívásainak megoldását célzó együttműködésekre, ezért a hazai szezon alatt ismét kizárólag magyar görögdinnyét értékesít áruházaiban. Tavaly a hazai áruházakban nagyjából közel 5 millió kg hazai görögdinnye fogyott, az idén pedig akár 7-7,5 millió kilogrammnyi gyümölcsöt is értékesíthetnek. Az első osztályú, zamatos magyar dinnye idén is kapható lesz a szlovák, cseh és lengyel áruházakban is, ahová a tavalyinál több, közel 5 millió kg dinnyét exportál a vállalat.
A Tesco 209 áruházzal van jelen Magyarországon, és hetente közel 3,5 millió vásárlót szolgál ki. Ezért kizárólag olyan beszállítói partnerekkel tud hatékonyan együtt dolgozni, akik infrastruktúrában és volumenben is képesek kiszolgálni a folyamatos elérhetőséget. Dinnyeszállítói bázisában a legnagyobb szerepet a TÉSZ-ek töltik be, amelyekkel az áruházlánc már évek óta együtt dolgozik annak érdekében, hogy megfelelő minőségű, versenyképes árú hazai dinnyét kínáljon vásárlóinak.
Pálinkás Zsolt, a Tesco vezérigazgatója a magyar termékek jelenlétének fontosságára, a magyar termelők támogatására, valamint a hazai termékek exportlehetőségére hívta fel a figyelmet: „Az elmúlt években még szorosabbra fűztük a kapcsolatot a termelőkkel, a speciális görögdinnyék – mint a fekete héjú magszegény görögdinnye, sárgabelsejű görögdinnye, mini görögdinnye – esetében pedig, részletes fajta- és volumenterv alapján dedikált szállítókkal dolgozunk együtt. Tudjuk, hogy vásárlóink előnyben részesítik a jó minőségű, hazai termékeket, és számunkra is kiemelten fontos, hogy piacot biztosítsunk a magyar termelőknek. Ezért hazai áruházaink mellett a Tesco nemzetközi hálózatába is eljuttatjuk a magyar dinnyét.”
Kapcsolódó cikkeink
Razziát tartottak a parkolóban: kilókban mérték az illegális gyümölcsöt
A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) és a rendőrség…
Tovább olvasom >A termesztés újjászervezésére van szükség a hazai kajsziültetvényeken
Súlyos kárt okozott idén a tavaszi fagy a hazai kajsziültetvényekben.…
Tovább olvasom >Félidei dinnyekörkép: nehéz szezon, piacromboló akciók, elkeseredett termelők
A hazai dinnyeszezon egy-két hét csúszással indult a szokatlanul hűvös…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kezdő vállalkozóknak indít díjmentes képzést a Kamara
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) a területi kamarák közreműködésével…
Tovább olvasom >Sallai Rolanddal mutatja be saját márkás kínálatát a SPAR
A SPAR Magyarország országos kampányt indít Sallai Rolanddal, a magyar…
Tovább olvasom >Újabb fénykorát éli a magyarok által kedvel Szobi
A Szobi márkanév, valamint az ahhoz kapcsolódó termékek magyarok millióinak…
Tovább olvasom >