Kizárólag magyar görögdinnye kapható a hazai Tesco áruházakban
A Tesco-Global Áruházak Zrt. a magyar beszállítók elkötelezett partnereként a hazai dinnyeszezon kezdetétől kizárólag hazai termelőktől vásárol görögdinnyét. A hosszú távú megállapodásoknak köszönhetően az áruházlánc versenyképes átadói árat fizet a termelőknek, miközben a vásárlók számára továbbra is kedvező fogyasztói árat biztosít. A hagyományos piros húsú görögdinnye 129 Ft/kg, míg a magyar sárgadinnye 199 Ft/kg akciós fogyasztói áron érhető el. Idén a Tesco akár 7-7,5 millió kg magyar dinnye értékesítésével számol a magyarországi üzletekben.
Az idei dinnyeszezon május elején kezdődött, az ízletes gyümölcs egészen szeptember végéig kapható az üzletekben. A hazai termés mennyisége július elejére érte el a keresletnek megfelelő arányt. Az elmúlt évekhez hasonlóan a Tesco nyitott a magyar agrárgazdaság értékesítési kihívásainak megoldását célzó együttműködésekre, ezért a hazai szezon alatt ismét kizárólag magyar görögdinnyét értékesít áruházaiban. Tavaly a hazai áruházakban nagyjából közel 5 millió kg hazai görögdinnye fogyott, az idén pedig akár 7-7,5 millió kilogrammnyi gyümölcsöt is értékesíthetnek. Az első osztályú, zamatos magyar dinnye idén is kapható lesz a szlovák, cseh és lengyel áruházakban is, ahová a tavalyinál több, közel 5 millió kg dinnyét exportál a vállalat.
A Tesco 209 áruházzal van jelen Magyarországon, és hetente közel 3,5 millió vásárlót szolgál ki. Ezért kizárólag olyan beszállítói partnerekkel tud hatékonyan együtt dolgozni, akik infrastruktúrában és volumenben is képesek kiszolgálni a folyamatos elérhetőséget. Dinnyeszállítói bázisában a legnagyobb szerepet a TÉSZ-ek töltik be, amelyekkel az áruházlánc már évek óta együtt dolgozik annak érdekében, hogy megfelelő minőségű, versenyképes árú hazai dinnyét kínáljon vásárlóinak.
Pálinkás Zsolt, a Tesco vezérigazgatója a magyar termékek jelenlétének fontosságára, a magyar termelők támogatására, valamint a hazai termékek exportlehetőségére hívta fel a figyelmet: „Az elmúlt években még szorosabbra fűztük a kapcsolatot a termelőkkel, a speciális görögdinnyék – mint a fekete héjú magszegény görögdinnye, sárgabelsejű görögdinnye, mini görögdinnye – esetében pedig, részletes fajta- és volumenterv alapján dedikált szállítókkal dolgozunk együtt. Tudjuk, hogy vásárlóink előnyben részesítik a jó minőségű, hazai termékeket, és számunkra is kiemelten fontos, hogy piacot biztosítsunk a magyar termelőknek. Ezért hazai áruházaink mellett a Tesco nemzetközi hálózatába is eljuttatjuk a magyar dinnyét.”
Kapcsolódó cikkeink
Meghosszabbított határidővel, november 15-ig lehet pályázni a Tesco programjában a helyi fiatalok és közösségek jövőjére biztosított támogatásért
A nagy érdeklődésre való tekintettel a Tesco meghosszabbította a „Start…
Tovább olvasom >Tizenhárom millió forintot gyűjtött együtt a Nestlé és a Tesco a Magyar Élelmiszerbank részére
A Nestlé és a Tesco összefogásával megvalósult, tavaszi jótékonysági kampányban…
Tovább olvasom >Mindenkinek a vásárló a fontos – mindig, mindenhol, mindenkor – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
A Business Days harmadik, szerdai napjának délelőttje az elmúlt másfél…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >A vásárlókkal együtt segít a Lidl
A Lidl Magyarország a Baptista Szeretetszolgálat karácsonyi adománygyűjtő kampányához csatlakozott,…
Tovább olvasom >A brazil nap íze minden kortyban: új Single Origin kávét vezet be az OMV
Új taggal bővült az OMV kávékínálata: a VIVA Single Origin…
Tovább olvasom >