Kizárólag magyar görögdinnye kapható a hazai Tesco áruházakban
A Tesco-Global Áruházak Zrt. a magyar beszállítók elkötelezett partnereként a hazai dinnyeszezon kezdetétől kizárólag hazai termelőktől vásárol görögdinnyét. A hosszú távú megállapodásoknak köszönhetően az áruházlánc versenyképes átadói árat fizet a termelőknek, miközben a vásárlók számára továbbra is kedvező fogyasztói árat biztosít. A hagyományos piros húsú görögdinnye 129 Ft/kg, míg a magyar sárgadinnye 199 Ft/kg akciós fogyasztói áron érhető el. Idén a Tesco akár 7-7,5 millió kg magyar dinnye értékesítésével számol a magyarországi üzletekben.
Az idei dinnyeszezon május elején kezdődött, az ízletes gyümölcs egészen szeptember végéig kapható az üzletekben. A hazai termés mennyisége július elejére érte el a keresletnek megfelelő arányt. Az elmúlt évekhez hasonlóan a Tesco nyitott a magyar agrárgazdaság értékesítési kihívásainak megoldását célzó együttműködésekre, ezért a hazai szezon alatt ismét kizárólag magyar görögdinnyét értékesít áruházaiban. Tavaly a hazai áruházakban nagyjából közel 5 millió kg hazai görögdinnye fogyott, az idén pedig akár 7-7,5 millió kilogrammnyi gyümölcsöt is értékesíthetnek. Az első osztályú, zamatos magyar dinnye idén is kapható lesz a szlovák, cseh és lengyel áruházakban is, ahová a tavalyinál több, közel 5 millió kg dinnyét exportál a vállalat.
A Tesco 209 áruházzal van jelen Magyarországon, és hetente közel 3,5 millió vásárlót szolgál ki. Ezért kizárólag olyan beszállítói partnerekkel tud hatékonyan együtt dolgozni, akik infrastruktúrában és volumenben is képesek kiszolgálni a folyamatos elérhetőséget. Dinnyeszállítói bázisában a legnagyobb szerepet a TÉSZ-ek töltik be, amelyekkel az áruházlánc már évek óta együtt dolgozik annak érdekében, hogy megfelelő minőségű, versenyképes árú hazai dinnyét kínáljon vásárlóinak.
Pálinkás Zsolt, a Tesco vezérigazgatója a magyar termékek jelenlétének fontosságára, a magyar termelők támogatására, valamint a hazai termékek exportlehetőségére hívta fel a figyelmet: „Az elmúlt években még szorosabbra fűztük a kapcsolatot a termelőkkel, a speciális görögdinnyék – mint a fekete héjú magszegény görögdinnye, sárgabelsejű görögdinnye, mini görögdinnye – esetében pedig, részletes fajta- és volumenterv alapján dedikált szállítókkal dolgozunk együtt. Tudjuk, hogy vásárlóink előnyben részesítik a jó minőségű, hazai termékeket, és számunkra is kiemelten fontos, hogy piacot biztosítsunk a magyar termelőknek. Ezért hazai áruházaink mellett a Tesco nemzetközi hálózatába is eljuttatjuk a magyar dinnyét.”
Kapcsolódó cikkeink
Újabb közel 60 milliót fordíthatnak helyi szervezetek fiatalok közösségi programjaira a Tesco pályázati programjával
Április 7-én elstartolt a Tesco közösségi pályázati programjának második fordulója,…
Tovább olvasom >Szalagcsiszolót Clubcarddal 40% kedvezménnyel Szép-kártyára?
Április 1-től már a Tescónál is lehet SZÉP-kártyával fizetni a…
Tovább olvasom >600 ezer darab terméket mozgatnak naponta a Tesco új logisztikai központjában közel 200 áruház 24 órán belüli ellátására
Márciustól teljes kapacitással üzemel a Tesco tavaly novemberben átadott logisztikai…
Tovább olvasom >További cikkeink
A magyar torma virágzik – mégis nehéz helyzetben vannak a termelők
Bár 2024-ben tovább nőtt a magyar tormaexport volumene, és a…
Tovább olvasom >Erős Pistás pogácsával rukkolt elő az Univer és a Lipóti Pékség
Omlós, mégis nagy erő van benne, egyesíti a túrós-tejfölös könnyedséget…
Tovább olvasom >Nem áll meg 2025-ben sem a SPAR fejlődése: két budapesti áruház újult meg 580 millió forintból
Mintegy 580 millió forintos beruházással megújult két budapesti SPAR szupermarket.…
Tovább olvasom >