Kivonul a Tesco Lengyelországból, Magyarországon mi várható?
Kivonul Lengyelországból a Tesco, a kiskereskedelmi lánc több mint 300 üzletét értékesíti. Az elmúlt években rendszeresen felmerült a pletyka, hogy Magyarországot is elhagyja a vállalat, erről azonban nincs szó, a Tesco elkötelezett Magyarország iránt, az itteni operáció jól teljesít, és további fejlesztések várhatók, mondta el a Portfolio-nak Matt Simister, a vállalat közép-európai vezérigazgatója.
Kivonul Lengyelországból a Tesco
Ma reggel jelentette be a Tesco, hogy kivonul Lengyelországból, az ottani operációt eladja a Salling Groupnak. A kiskereskedelmi lánc 301 lengyelországi üzletét értékesíti, a tranzakcióban az értékesítési központok és a központi iroda is szerepel.
Jelentős előrelépést értünk el a kelet-európai operációinkban, de a lengyel piac továbbra is kihívásokkal teli, az ottani operáció értékesítése lehetővé teszi, hogy a régió más országaiban jelen lévő vállalatainkra fókuszáljunk Csehországban, Magyarországon és Szlovákiában, ahol erős a piaci pozíciónk, jók a növekedési kilátások és megfelelő marzsokat, cash flowt és megtérülést tudunk elérni,
mondta a tranzakcióval kapcsolatban Dave Lewis, a Tesco vezérigazgatója.
A lengyel operáció vállalatértéke 900 millió zloty, a tranzakcióból befolyó összeg várhatóan 819 millió zloty, a vevő a vételárat készpénzben egyenlíti ki, a tranzakció lezárása várhatóan még idén megtörténik, a lengyel egység eladásából befolyó összeget a Tesco a vállalat működésével kapcsolatos célokra használja fel.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
MBH Bank: javuló gazdasági kilátások, bővülő beruházások, ugyanakkor átmenetileg növekvő infláció várható 2025-ben
Reálbér-emelkedés, stabilizálódó beruházások és a fogyasztás további élénkülése várható 2025-ben,…
Tovább olvasom >Januárban hat havi csúcsra emelkedett az euróövezeti infláció
Januárban hat hónapja a legmagasabbra, 2,5 százalékra emelkedett az euróövezeti…
Tovább olvasom >Hajápolás 2025: új irányok és piaci trendek
A hajápolási piac folyamatosan változik, ahogy a fogyasztói igények, az…
Tovább olvasom >