Kivonul a Tesco Kínából
Kiszáll a Tesco a 2014-ben alapított China Resources Holdingsból. A nemzetközi üzleti működésének átszervezése során a brit kereskedelmi lánc megállapodott joint venture partnerével a Gain Landben meglévő 20%-os részesedésének átadásáról, ami nettó 275 millió font bevételt generált a vállalatnak. A február végéig lezáruló tranzakcióból befolyó összeget a cég üzletmenetének a core business fókusz érdekében történő további egyszerűsítésére fordítja. Ezzel a Tesco 16 év után ki is vonul a kínai piacról.
A legeredményesebb időszakban mintegy 130 üzletet működtetett három kulcsrégióban: Pekingben, Sanghajban és Guangzhouban. Azon túl, hogy komoly harcot kellett folytatnia a legjobb üzletlokációkért, a keleti part mentén elhelyezkedő boltjai további kihívást jelentettek az ellátási lánc és a vásárlói preferenciák regionális különbségeinek megértését illetően.
Kapcsolódó cikkeink
Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >Egymilliárd dolláros iparággá válhat a közösségi kereskedelem 2028-ra
Egy új tanulmány szerint a közösségi kereskedelmi (social commerce) piac…
Tovább olvasom >Mindenkinek a vásárló a fontos – mindig, mindenhol, mindenkor – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
A Business Days harmadik, szerdai napjának délelőttje az elmúlt másfél…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >