Kivonul a Tesco Kínából
Kiszáll a Tesco a 2014-ben alapított China Resources Holdingsból. A nemzetközi üzleti működésének átszervezése során a brit kereskedelmi lánc megállapodott joint venture partnerével a Gain Landben meglévő 20%-os részesedésének átadásáról, ami nettó 275 millió font bevételt generált a vállalatnak. A február végéig lezáruló tranzakcióból befolyó összeget a cég üzletmenetének a core business fókusz érdekében történő további egyszerűsítésére fordítja. Ezzel a Tesco 16 év után ki is vonul a kínai piacról.
A legeredményesebb időszakban mintegy 130 üzletet működtetett három kulcsrégióban: Pekingben, Sanghajban és Guangzhouban. Azon túl, hogy komoly harcot kellett folytatnia a legjobb üzletlokációkért, a keleti part mentén elhelyezkedő boltjai további kihívást jelentettek az ellátási lánc és a vásárlói preferenciák regionális különbségeinek megértését illetően.
Kapcsolódó cikkeink
Tizenhárom millió forintot gyűjtött együtt a Nestlé és a Tesco a Magyar Élelmiszerbank részére
A Nestlé és a Tesco összefogásával megvalósult, tavaszi jótékonysági kampányban…
Tovább olvasom >Nébih: fehérbabot hívott vissza a Tesco
Rovarirtószer lehetséges jelenléte miatt fehérbabot hívott vissza a forgalomból a…
Tovább olvasom >Nébih: a Tesco is visszahívott kölesgolyót a forgalomból
Szalmonella lehetséges jelenléte miatt a Tesco-Global Zrt. is visszahívott extrudált…
Tovább olvasom >További cikkeink
Paradigmaváltás küszöbén az élelmezésben – A Lánchíd Klub szeptemberi ülésének vendége volt: Szöllősi Réka élelmiszer-politikai szakértő
Hátrányból indulunk! Egy globális paradigmaváltás küszöbén állunk! 2030-ig a G20…
Tovább olvasom >BMI: Mélyülő zsugorodás októberben
A Beszerzési Menedzser Index (BMI) szezonálisan kiigazított októberi értéke: 47,6.…
Tovább olvasom >GKI: Versenyképességi reformok szükségessége az EU-ban és Magyarország szerepe a változásokban
Az Európai Uniónak jelentős reformokra van szüksége a Draghi jelentés…
Tovább olvasom >