Kivonul a Tesco Kínából
Kiszáll a Tesco a 2014-ben alapított China Resources Holdingsból. A nemzetközi üzleti működésének átszervezése során a brit kereskedelmi lánc megállapodott joint venture partnerével a Gain Landben meglévő 20%-os részesedésének átadásáról, ami nettó 275 millió font bevételt generált a vállalatnak. A február végéig lezáruló tranzakcióból befolyó összeget a cég üzletmenetének a core business fókusz érdekében történő további egyszerűsítésére fordítja. Ezzel a Tesco 16 év után ki is vonul a kínai piacról.
A legeredményesebb időszakban mintegy 130 üzletet működtetett három kulcsrégióban: Pekingben, Sanghajban és Guangzhouban. Azon túl, hogy komoly harcot kellett folytatnia a legjobb üzletlokációkért, a keleti part mentén elhelyezkedő boltjai további kihívást jelentettek az ellátási lánc és a vásárlói preferenciák regionális különbségeinek megértését illetően.
Kapcsolódó cikkeink
Rekordot döntött a Tesco kuponkampánya – több ezer gyermeknek nyújt kapaszkodót az adomány
52 millió forint gyűlt össze a Tesco áruházakban értékesített adománykuponokból…
Tovább olvasom >Milliószámra viszik a jégkrémet a Tescókból
Több millió darab jégkrémet vásárolnak a magyarok a nyári szezonban…
Tovább olvasom >A kollégák elkötelezett munkájának köszönhetően a Tesco 73 százalékkal csökkentette élelmiszer-hulladékát
A Tesco a napokban publikálta kilencedik élelmiszerhulladék-jelentését, amelyben a hulladék…
Tovább olvasom >További cikkeink
Marad 2026-ra is a kiskereskedelmi különadó
A magyar gazdaság szereplői és a lakosság számára is jelentős…
Tovább olvasom >Az Európai Bizottság követeli az árréscsökkentés eltörlését
Az Európai Bizottság kötelezettségszegési eljárást indított Magyarország ellen az élelmiszerekre,…
Tovább olvasom >Veszélyben a Mohu palackvisszaváltási szerepe egy új uniós rendelet miatt
Egy új európai uniós rendelet értelmében 2029-től kizárólag nonprofit szervezetek…
Tovább olvasom >