Kivonul a Tesco Dél-Koreából
Eladja dél-koreai üzlethálózatát a Tesco. A legnagyobb brit kiskereskedelmi vállalat hétfőn jelentette be döntését a Londoni Értéktőzsdén.
A cég egy nemzetközi pénzügyi befektetési társasággal jutott – egyelőre feltételes, a versenyfelügyeleti hatóságok döntésétől is függő – megállapodásra a Dél-Koreában Homeplus néven bevezetett, a Samsung csoporttal vegyesvállalati formában létrehozott érdekeltség eladásáról.
A Tesco a hétfői londoni bejelentés szerint valamivel több mint 4 milliárd font készpénzért adja el a befektetési társaságnak a dél-koreai hálózatot. Előzetes becslése szerint az adózás és a tranzakciós költségek utáni nettó árbevétel 3,35 milliárd font (1440 milliárd forint) körül lesz.
A Tesco hivatalos hétfői közleménye a dél-koreai üzletág eladását a cég versenyképességének helyreállítását és adósságterheinek csökkentését célzó stratégiai programmal hozza összefüggésbe.
A Financial Times című londoni gazdasági napilap online kiadásának hétfői értékelése szerint azonban a Tesco egyébként pénzügyileg sikeres dél-koreai tevékenységének felszámolásában az egyik fő tényező a kiszámíthatatlan dél-koreai szabályozási környezet volt.
A lap szerint ennek egyik példája volt, amikor a dél-koreai parlament – a szupermarket-hálózatok terjeszkedésétől saját üzletmenetüket féltő kisbolt-tulajdonosok panaszaira reagálva – 2012-ben törvényben kötelezte a nagy szupermarketláncokat, hogy üzleteiket minden második vasárnap tartsák zárva.
Ez rendkívül érzékenyen érintette a nagy hálózatokat, amelyek vasárnaponként hagyományosan kétszer akkora forgalmat bonyolítottak le, mint hétközben – írta a Nomura pénzügyi szolgáltató csoport adatait idézve a Financial Times.
A dél-koreai érdekeltség eladási terveiről szóló hétfői londoni bejelentésben a Tesco hangsúlyozta, hogy továbbra is fenntartja azokat az erőteljes délkelet-ázsiai üzleti érdekeltségeit, amelyeknek hosszú távú növekedési kilátásai jók, és ugyanez érvényes a nagy-britanniai, az írországi és az európai érdekeltségekre.
A Tesco vezérigazgatója, Dave Lewis már tavaly teljes gazdálkodási fordulatot hirdetett meg. Ennek jegyében a cég első lépésként bezárta 43 veszteséges nagy-britanniai üzletét, és törölte további 49 új, korábban tervbe vett nagyáruház felépítését.
A Tesco nemrégiben közölte, hogy Közép-Európában jórészt befejeződött az eddig országonként fenntartott vállalatvezetési csoportok egyesítése egyetlen regionális vezetési központtá. A cég ettől jelentős megtakarítást vár, és közleménye szerint ezt fogyasztói termékkínálatának fejlesztésére fordítja. (MTI, Kertész Róbert)
Kapcsolódó cikkeink
A kollégák elkötelezett munkájának köszönhetően a Tesco 73 százalékkal csökkentette élelmiszer-hulladékát
A Tesco a napokban publikálta kilencedik élelmiszerhulladék-jelentését, amelyben a hulladék…
Tovább olvasom >A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >Megjelent az FMCG-piac 2024. évi kereskedelmi toplistája
Maradt minden a régiben: Lidl, SPAR, Tesco a dobogósok sorrendje!…
Tovább olvasom >További cikkeink
A magyarok adnak a leggyakrabban online borravalót az ételfutároknak
Továbbra is népszerű a magyarok körében a borravaló adása, ami…
Tovább olvasom >Megőrizte első helyét az online élelmiszerpiacon a Kifli.hu
A Kifli.hu került a dobogó legfelső fokára az idéntől már…
Tovább olvasom >SAP: A felhős fejlesztéssel a sör is finomabb
A 130 éves Budweiser Budvar kiváló söreiről ismert, azonban vállalatirányítási…
Tovább olvasom >