Kivonul a Tesco Dél-Koreából
Eladja dél-koreai üzlethálózatát a Tesco. A legnagyobb brit kiskereskedelmi vállalat hétfőn jelentette be döntését a Londoni Értéktőzsdén.
A cég egy nemzetközi pénzügyi befektetési társasággal jutott – egyelőre feltételes, a versenyfelügyeleti hatóságok döntésétől is függő – megállapodásra a Dél-Koreában Homeplus néven bevezetett, a Samsung csoporttal vegyesvállalati formában létrehozott érdekeltség eladásáról.
A Tesco a hétfői londoni bejelentés szerint valamivel több mint 4 milliárd font készpénzért adja el a befektetési társaságnak a dél-koreai hálózatot. Előzetes becslése szerint az adózás és a tranzakciós költségek utáni nettó árbevétel 3,35 milliárd font (1440 milliárd forint) körül lesz.
A Tesco hivatalos hétfői közleménye a dél-koreai üzletág eladását a cég versenyképességének helyreállítását és adósságterheinek csökkentését célzó stratégiai programmal hozza összefüggésbe.
A Financial Times című londoni gazdasági napilap online kiadásának hétfői értékelése szerint azonban a Tesco egyébként pénzügyileg sikeres dél-koreai tevékenységének felszámolásában az egyik fő tényező a kiszámíthatatlan dél-koreai szabályozási környezet volt.
A lap szerint ennek egyik példája volt, amikor a dél-koreai parlament – a szupermarket-hálózatok terjeszkedésétől saját üzletmenetüket féltő kisbolt-tulajdonosok panaszaira reagálva – 2012-ben törvényben kötelezte a nagy szupermarketláncokat, hogy üzleteiket minden második vasárnap tartsák zárva.
Ez rendkívül érzékenyen érintette a nagy hálózatokat, amelyek vasárnaponként hagyományosan kétszer akkora forgalmat bonyolítottak le, mint hétközben – írta a Nomura pénzügyi szolgáltató csoport adatait idézve a Financial Times.
A dél-koreai érdekeltség eladási terveiről szóló hétfői londoni bejelentésben a Tesco hangsúlyozta, hogy továbbra is fenntartja azokat az erőteljes délkelet-ázsiai üzleti érdekeltségeit, amelyeknek hosszú távú növekedési kilátásai jók, és ugyanez érvényes a nagy-britanniai, az írországi és az európai érdekeltségekre.
A Tesco vezérigazgatója, Dave Lewis már tavaly teljes gazdálkodási fordulatot hirdetett meg. Ennek jegyében a cég első lépésként bezárta 43 veszteséges nagy-britanniai üzletét, és törölte további 49 új, korábban tervbe vett nagyáruház felépítését.
A Tesco nemrégiben közölte, hogy Közép-Európában jórészt befejeződött az eddig országonként fenntartott vállalatvezetési csoportok egyesítése egyetlen regionális vezetési központtá. A cég ettől jelentős megtakarítást vár, és közleménye szerint ezt fogyasztói termékkínálatának fejlesztésére fordítja. (MTI, Kertész Róbert)
Kapcsolódó cikkeink
Havi ügy, közös felelősség: tescós vásárlással segíthetünk azoknak, akiknek nem telik menstruációs termékekre
Május 28-án, a menstruációs higiénia világnapján a Tesco arra hívta…
Tovább olvasom >„Ha ez így folytatódik, eltűnnek az akciók” – interjú Pálinkás Zsolttal, a Tesco Magyarország vezérigazgatójával
2025 tavaszán a hazai élelmiszer-kiskereskedelem egyik legfontosabb szereplőjét, a Tescót…
Tovább olvasom >Padlóra viszi a drogériatermékek árait a Tesco
Több mint 150 már eddig is garantáltan alacsony árú háztartási…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egy korszak lezárul, egy új indul – marketingvezetői váltás az Eisbergnél
Két év után búcsúzik az Eisbergtől Gál Judit, a cég…
Tovább olvasom >Folytatódik az áreső a PENNY-ben
Folytatja az alapvető háztartási és higiéniai termékek áresőjét a PENNY…
Tovább olvasom >A Heineken mesterséges intelligenciával oltja szomját az adatkezelésbe
A Heineken az SAP AI megoldásával egyszerűsíti az adatelemzést munkatársai…
Tovább olvasom >