Kivonul a Lidl a svéd és a dán piacról?
A legfrissebb hírek szerint kiszáll a svéd és a dán piacról a Lidl diszkontlánc.
Lapértesülések szerint a német diszkontlánc el akarja adni svéd és dán egységeit, mert nem sikerült nyereségessé tenni azokat. A Market trade magazin szerint a Lidl-nek nincs könnyű dolga a skandináv piacon. A Lidl 3 évvel ezelőtt vonult ki a norvég piacról, ahová négy évvel korábban lépett be.
A Progressive Newsletter információi szerint a Lidl Svédországban 2003 óta 470 millió dollárt (90 milliárd forint) fektetett be, de még mindig nem sikerült nyereségessé tennie hálózatát.
Egy néhány hónappal ezelőtti prognózis szerint a következő években fokozatosan visszaszorulnak a kisboltok, a szupermarketek és a diszkontláncok ellenben komoly növekedés előtt állnak. A Lidl és társai 10 év múlva a kisebb településekre is betörhetnek.
A GfK Hungária tavaly ősszel a kereskedelemben várható rövid-, közép- és hosszútávú trendeket vizsgálta. Az eredmények alapján 2011-2020-ra vonatkozóan több lehetséges „forgatókönyvet” vázolt fel, melyek közül az egyik a jelenlegi trendek és gazdasági várakozások alapján egy normál üzletmenetet feltételez.
A csatornák várható piaci részesedését vizsgálva elmondható, hogy a hipermarket csatorna piacrésze 2011-ben a 2010-es szinten marad, azaz várhatóan 23 százalékot tesz majd ki. A középtávú várakozás ugyanakkor az, hogy valamelyest nőhet a hipermarketek aránya, így 2015-re elérheti akár a 24 százalékos részesedést.
A szupermarketek piacán szintén növekedést prognosztizálnak a szakértők, hiszen ebben a csatornában több kereskedőlánc is terjeszkedő politikát folytat, így ennek a csatornának a piacrésze 2011-re 21 százalékra, míg 2015-re 22 százalékra nőhet.
Az előrejelzések szerint jelentősebb piacrész növekedésre számíthat viszont a diszkont csatorna (ide tartozik például a Penny Market, az Aldi, vagy a Lidl), a 2009-ben elért 15,5 százalékot követően jövőre 17, 2015-re pedig akár a 20 százalékos piaci részesedést is elérheti.
Komolyabb változás még a kisboltok piacán várható, így a független kisboltok piacának csökkenése jótékonyan hat majd a láncba szerveződött kisboltok részesedésére.
A drogériák szerepe stabil maradhat, az expanzióknak köszönhetően tehát megőrzi majd 3 százalékos piacrészét ez a csatorna – írja a penzcentrum.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >Megújult a KOMETA – Jó étellel a jó életért
Buona vita!, azaz jó élet lett az olasz gyökerekkel is…
Tovább olvasom >Megnövelt kapacitással segíti a húsvéti visszaváltást a MOHU
Az ünnepek közeledtével várhatóan a boltok forgalma növekedni fog, így…
Tovább olvasom >