Kivonja a brit piacról egészségesebb Cadbury termékeit a Mondelez

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 10. 30. 09:27
🎧 Hallgasd a cikket:

A Mondelez International bejelentette, hogy mindössze két év után megszünteti az Egyesült Királyságban forgalmazott Cadbury Dairy Milk Fruitier and Nuttier termékcsaládot.

A 2023-ban indított, alacsony cukortartalmú, gyümölcsöt, dióféléket és csokoládét tartalmazó snack mix, valamint a 2024-ben megjelent csokoládészeletek a „better-for-you” kategóriába tartoztak, és 127 kalóriás, mértékletes fogyasztásra tervezett alternatívaként kerültek piacra.

A vállalat közleménye szerint bár a fogyasztói visszajelzések kezdetben pozitívak voltak, az értékesítés és az elérhetőség olyan jelentősen visszaesett, hogy végül a termékek kivezetése mellett döntött – adta hírül a Just Food. A Mondelez elismeri, hogy ezzel a lépéssel csalódást okozhat egyes vásárlóknak, ugyanakkor továbbra is elkötelezett az egészségtudatos termékfejlesztés mellett. A cég folytatja például a nem egészen 100 kalória energiatartalmú Cadbury Delights márka fejlesztését, és hangsúlyt fektet a reformulációra, adagkontrollra és edukációra.

Az iparágban egyre fontosabbá válik az egészségesebb összetevők alkalmazása és a receptúrák ezzel összhangban történő megreformálása, különösen az édességek, a sós snackek, egyes esetekben a készételek és a túlságosan feldolgozott élelmiszerek esetében. Az eredetileg a 2-es típusú diabétesz kezelésére létrehozott GLP-1 típusú fogyókúrás szerek térnyerése is hozzájárult az egészségtudatos újraformulázásra vonatkozó igény növekedéséhez.

Nem ez az első alkalom, hogy a Mondelez egészségesebb édes snacket von ki a piacról: korábban már így cselekedett a 30%-kal kevesebb cukrot tartalmazó Cadbury Dairy Milk szeletekkel is, hasonló okokból.

Kapcsolódó cikkeink