Kivezette az Aldi US a műanyag bevásárlószatyrokat és a bolti hűtésben a természetes hűtőközegek felé fordul
Az idei évben az élelmiszerlánc tervei szerint környezetbarát hűtőközegeet vásárol valamennyi új és átalakított üzletébe, a meglévő üzletekben pedig alacsony globális felmelegedési potenciállal (GWP) rendelkező hűtőközegekre vált.
Az Aldi január 10-én közölte, hogy még 2022-ben tett ígéretét beváltva nem kínál többé műanyag bevásárlótáskákat amerikai üzleteiben, miután elérte célját és 2023 végére kivezette a több mint 2300 amerikai üzletből álló hálózatának működéséből a műanyag bevásárlótáskákat. Ezzel a lépéssel a diszkontlánt évente közel 4400 tonna, azaz nagyjából 9 millió font műanyag hulladéklerakókba kerülését akadályozza meg.
A diszkontáruház emellett 2035 végéig természetes hűtőközegekre alkalmazására áll át. A vállalat az idei évtől kezdve azt tervezi, hogy minden új és átalakított üzletét környezetbarát hűtőközegekkel szereli fel, valamint a meglévő üzletekben olyan hűtőközegek használatát vezeti be, amelyeknek alacsony a globális felmelegedési potenciálja. Az élelmiszerkereskedő e vonatkozó célkitűzésének megfogalmazását több mint 600 üzletben környezetbarát hűtőközegek bevezetése előzte meg, aminek köszönhetően éves szinten közel 60%-kal sikerült csökkentenie a potenciális szén-dioxid-kibocsátást.
A két intézkedéssel a diszkontlánc célja, hogy újabb lépéseket tegyen fenntarthatósági célkitűzéseinek elérése felé, miközben az élelmiszeripar egésze egyre nagyobb erőkkel összpontosít a bolygó védelmére.
Kapcsolódó cikkeink
NKFH: az Aldi baromfivirslit hív vissza allergén jelenléte miatt
Az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt. kezdeményezte a Baromfivirsli csirkemellel 280…
Tovább olvasom >Őrzi piacvezető pozícióját a tavaly 20 éves Lidl
Tavaly ünnepelte 20 éves magyarországi jelenlétét hazánk piacvezető FMCG-lánca, a…
Tovább olvasom >A technológiai fejlesztésekbe, az üzlethálózatba és a kollégák képzésébe invesztált a dm
A dm a vásárlók hűségét annak a kiegyensúlyozott összteljesítménynek tulajdonítja,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >