Kivezette az Aldi US a műanyag bevásárlószatyrokat és a bolti hűtésben a természetes hűtőközegek felé fordul

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2024. 01. 17. 09:53

Az idei évben az élelmiszerlánc tervei szerint környezetbarát hűtőközegeet vásárol valamennyi új és átalakított üzletébe, a meglévő üzletekben pedig alacsony globális felmelegedési potenciállal (GWP) rendelkező hűtőközegekre vált.

Az Aldi január 10-én közölte, hogy még 2022-ben tett ígéretét beváltva nem kínál többé műanyag bevásárlótáskákat amerikai üzleteiben, miután elérte célját és 2023 végére kivezette a több mint 2300 amerikai üzletből álló hálózatának működéséből a műanyag bevásárlótáskákat. Ezzel a lépéssel a diszkontlánt évente közel 4400 tonna, azaz nagyjából 9 millió font műanyag hulladéklerakókba kerülését akadályozza meg.

A diszkontáruház emellett 2035 végéig természetes hűtőközegekre alkalmazására áll át. A vállalat az idei évtől kezdve azt tervezi, hogy minden új és átalakított üzletét környezetbarát hűtőközegekkel szereli fel, valamint a meglévő üzletekben olyan hűtőközegek használatát vezeti be, amelyeknek alacsony a globális felmelegedési potenciálja. Az élelmiszerkereskedő e vonatkozó célkitűzésének megfogalmazását több mint 600 üzletben környezetbarát hűtőközegek bevezetése előzte meg, aminek köszönhetően éves szinten közel 60%-kal sikerült csökkentenie a potenciális szén-dioxid-kibocsátást.

A két intézkedéssel a diszkontlánc célja, hogy újabb lépéseket tegyen fenntarthatósági célkitűzéseinek elérése felé, miközben az élelmiszeripar egésze egyre nagyobb erőkkel összpontosít a bolygó védelmére.

Grocery Dive

Kapcsolódó cikkeink