Kivezette az Aldi US a műanyag bevásárlószatyrokat és a bolti hűtésben a természetes hűtőközegek felé fordul
Az idei évben az élelmiszerlánc tervei szerint környezetbarát hűtőközegeet vásárol valamennyi új és átalakított üzletébe, a meglévő üzletekben pedig alacsony globális felmelegedési potenciállal (GWP) rendelkező hűtőközegekre vált.
Az Aldi január 10-én közölte, hogy még 2022-ben tett ígéretét beváltva nem kínál többé műanyag bevásárlótáskákat amerikai üzleteiben, miután elérte célját és 2023 végére kivezette a több mint 2300 amerikai üzletből álló hálózatának működéséből a műanyag bevásárlótáskákat. Ezzel a lépéssel a diszkontlánt évente közel 4400 tonna, azaz nagyjából 9 millió font műanyag hulladéklerakókba kerülését akadályozza meg.
A diszkontáruház emellett 2035 végéig természetes hűtőközegekre alkalmazására áll át. A vállalat az idei évtől kezdve azt tervezi, hogy minden új és átalakított üzletét környezetbarát hűtőközegekkel szereli fel, valamint a meglévő üzletekben olyan hűtőközegek használatát vezeti be, amelyeknek alacsony a globális felmelegedési potenciálja. Az élelmiszerkereskedő e vonatkozó célkitűzésének megfogalmazását több mint 600 üzletben környezetbarát hűtőközegek bevezetése előzte meg, aminek köszönhetően éves szinten közel 60%-kal sikerült csökkentenie a potenciális szén-dioxid-kibocsátást.
A két intézkedéssel a diszkontlánc célja, hogy újabb lépéseket tegyen fenntarthatósági célkitűzéseinek elérése felé, miközben az élelmiszeripar egésze egyre nagyobb erőkkel összpontosít a bolygó védelmére.
Kapcsolódó cikkeink
Telt ház lesz 10 km-en a 30. ALDI Női Futógálán
Kiemelkedő érdeklődés előzi meg Magyarország egyetlen női futóversenyét, a 30.…
Tovább olvasom >Corvinus-kutatás: Nők vezetik a fenntarthatóbb gazdaságokat
Jobban optimalizálják az erőforrásokat, ökohatékonyabbak a nők által vezetett mezőgazdasági…
Tovább olvasom >Visszatérnek az ÖKO KALAND hősei – folytatódik a SPAR fenntarthatósági minisorozata
A SPAR új epizódokkal folytatja a nagy sikerű „SPAR ÖKO…
Tovább olvasom >További cikkeink
Újrahasználható termékdisplay használatával csökkenti a hulladékot Európa-szerte a dm
A dm drogérialánc több mint 2100 németországi üzletében, valamint más…
Tovább olvasom >Talajmegújító kísérleti mezőgazdasági programot indít a FrieslandCampina, a Lidl és a ReGeNL
A FrieslandCampina, a Lidl és a holland ReGeNL közösen indítanak…
Tovább olvasom >A Hortobágyi Csárdában lett hungarikum a csárda
Hungarikummá nyilvánították a csárdát és a badacsonyi kéknyelűt a Hungarikum…
Tovább olvasom >