Kivezette az Aldi US a műanyag bevásárlószatyrokat és a bolti hűtésben a természetes hűtőközegek felé fordul
Az idei évben az élelmiszerlánc tervei szerint környezetbarát hűtőközegeet vásárol valamennyi új és átalakított üzletébe, a meglévő üzletekben pedig alacsony globális felmelegedési potenciállal (GWP) rendelkező hűtőközegekre vált.
Az Aldi január 10-én közölte, hogy még 2022-ben tett ígéretét beváltva nem kínál többé műanyag bevásárlótáskákat amerikai üzleteiben, miután elérte célját és 2023 végére kivezette a több mint 2300 amerikai üzletből álló hálózatának működéséből a műanyag bevásárlótáskákat. Ezzel a lépéssel a diszkontlánt évente közel 4400 tonna, azaz nagyjából 9 millió font műanyag hulladéklerakókba kerülését akadályozza meg.
A diszkontáruház emellett 2035 végéig természetes hűtőközegekre alkalmazására áll át. A vállalat az idei évtől kezdve azt tervezi, hogy minden új és átalakított üzletét környezetbarát hűtőközegekkel szereli fel, valamint a meglévő üzletekben olyan hűtőközegek használatát vezeti be, amelyeknek alacsony a globális felmelegedési potenciálja. Az élelmiszerkereskedő e vonatkozó célkitűzésének megfogalmazását több mint 600 üzletben környezetbarát hűtőközegek bevezetése előzte meg, aminek köszönhetően éves szinten közel 60%-kal sikerült csökkentenie a potenciális szén-dioxid-kibocsátást.
A két intézkedéssel a diszkontlánc célja, hogy újabb lépéseket tegyen fenntarthatósági célkitűzéseinek elérése felé, miközben az élelmiszeripar egésze egyre nagyobb erőkkel összpontosít a bolygó védelmére.
Kapcsolódó cikkeink
Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >DRS-rendszer Magyarországon: tanácsok a sikeres visszaváltáshoz
2024. január 1-jén indult el Magyarországon a DRS (Deposit Return…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >