Kiváló minőségű dinnyével indul a magyar dinnyeszezon
A tavalyihoz képest a dinnyeimport mennyisége 51 százalékkal csökkent, ami azt jelenti, hogy a dinnyetermesztők ki tudják elégíteni a hazai igényeket és exportálni is tudnak – mondta pénteken Ecseren az agrárminiszter, hozzáfűzve, hogy jó minőségű dinnyével indul a magyar dinnyeszezon.

(Fotó: AM/Vermes Tibor)
Nagy István a Lidl Magyarország logisztikai központjában tartott sajtótájékoztatón elmondta, hogy jelenleg több mint 1300 gazda termeszt görögdinnyét és 310-en sárgadinnyét. A görögdinnye-termesztők száma a tavalyihoz képest kilenc százalékkal, a sárgadinnye-termelők száma pedig tizenöt százalékkal növekedett. Jelenleg 3590 hektáron termesztenek görögdinnyét, sárgadinnyét pedig 707 hektáron; amíg a görögdinnye termőterülete megmaradt, addig a sárgadinnyéé hatvankét százalékkal növekedett a múlt évihez képest – ismertette az agrárminiszter. Nagy István beszélt arról is, hogy Magyarország dinnyeexport lehetőségei továbbra is adottak, Szlovákia, Csehország és Lengyelország a legfőbb célország. A sárgadinnye exportja 31 százalékkal nőtt tavaly az előző évhez képest – fűzte hozzá. Nagy István úgy fogalmazott, hogy a görögdinnye hazai kereskedelemében 60-65 százalék a szupermarketek aránya és 35-40 százalékot tesznek ki a piacok, zöldségesek, valamint az út menti értékesítés. Hozzátette, hogy görögdinnyéből az egy főre jutó éves fogyasztás 10-12 kilogramm, sárgadinnyéből pedig 1,5 és 2,2 kilogramm között mozog.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
Agrárminisztérium: célzott támogatás segíti a díszkertész kisvállalkozókat
Több szempontból kiemelten fontosak a zöldterület-kezeléssel foglalkozó vállalkozások, valamint a…
Tovább olvasom >Folyamatosak a pályázati döntések a jelenlegi agrártámogatási ciklusban
A jelenlegi agrártámogatási ciklusban folyamatosak a pályázati döntések – mondta…
Tovább olvasom >Hazai termékek elismerését segíti a minőségrendszerekhez történő csatlakozás
Piaci előnyökkel is jár a minőségrendszerekben való részvétel. Ennek támogatására…
Tovább olvasom >További cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >