Kiváló magyar–német agrárkapcsolatok a Grüne Woche előestéjén
A német–magyar agrárkapcsolatokat méltatta Ingrid M. Bernard, a német nagykövetség táplálkozási, mezőgazdasági és fogyasztóvédelmi attaséja annak kapcsán, hogy a jövő héten nyílik meg Berlinben a Grüne Woche mezőgazdasági és élelmiszer-ipari szakvásár.
A mezőgazdasági attasé emlékeztetett: a jó kapcsolatot szolgálják a magas szintű kétoldalú tárgyalások, továbbá az együttműködés kiterjed a tudományos szférára – az egyetemek és a kutatóintézetek közötti együttműködésre – is.
A bilaterális kapcsolatok mellett Németország és Magyarország szorosan együttműködik uniós szinten is. Az elmúlt hónapokban több közös erőfeszítés is volt a tejpiaci válság megoldására. Továbbá mindkét ország szorgalmazza a közös agrárpolitika (KAP) 2013 utáni folytatását a kétpilléres szerkezet megtartása mellett. A 2011-es magyar elnökség kapcsán Németország kész intenzíven támogatni Magyarországot az előkészületek során. A mezőgazdaság jövőbeni kihívásai, mint például a klímaváltozás, további területe lehet a német–magyar együttműködésnek.
Magyarország régi kiállítóként 1972 óta vesz részt Berlinben a nemzetközi zöldhéten. Magyarország az idén 75. alkalommal sorra kerülő Grüne Woche hivatalos partnerországa. (A kiválasztást a Messe Berlin végzi.) Ez azt jelenti, hogy Magyarország egy teljes kiállítási csarnokban mutathatja be termékeit az érdeklődőknek. Emellett nemcsak a magyar agrár- és élelmiszertermékekre irányíthatja rá a vásárlátogatók figyelmét, hanem az ország kulturális és turisztikai kínálatát is felvonultathatja. A kiállítás magyar szlogenje: Magyarország – hagyományosan pompás.
A Grüne Woche súlyát jelzi, hogy az elmúlt években 400 ezer látogatója is volt a berlini zöldhétnek. Németország Magyarország legfontosabb agrárkereskedelmi partnere. 2008-ban a magyar agrárexport 15 százaléka – 858 millió euró – került Németországba, és a magyar import 21,4 százaléka – 819 millió euró – származott onnan. Ezzel Magyarország valóban egyike azon kevés országnak, amellyel Németországnak 2008-ban negatív agrárkereskedelmi mérlege volt – közli az MTI nyomán a Magyar Nemzet Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Employer branding az AI és a GenZ-k korában – A folytatás
November 27-én kerül megrendezésre a II. Marketing Art Employer Branding…
Tovább olvasom >Megvannak az Employer Branding Award nyertesei
A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) immár hetedik alkalommal hirdette…
Tovább olvasom >AI Night: Egy új korszak – Hogyan formálja át az AI az életünket, a munkánkat és a globális társadalmunkat?
Az AI fejlődése nemcsak technológiai szempontból hoz forradalmi változásokat, hanem…
Tovább olvasom >