Kiugróan nőtt a mosogatószer és a hajfesték kiskereskedelmi eladása
Mosóportól a hajfestékig 3 százalékkal bővült a háztartási vegyiáruk és kozmetikumok kiskereskedelmi forgalma, megközelítve az évi 300 milliárd forintot -állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat.
A Nielsen a 2008 július-2009 júniusi és az egy évvel korábbi adatokat vette alapul.
Egyik évről a másikra kiemelkedően, 12 százalékkal nőtt a mosogatószer piaca, míg 7 százalékkal a hajfestéké. Előbbi éves bolti eladása mintegy 10 milliárd, utóbbié 7 milliárd forint.
Mennyiségben viszont az általa mért 60 vegyi áru piacán 2 százalék csökkenést regisztrált a Nielsen. Emelkedni tudott azonban a baba törlőkendő bolti forgalma 7, a konyhai törlőkendőé pedig 3 százalékkal. Forgalmuk értékben mintegy évi 4, illetve 6 milliárd forint.
A legnagyobb forgalmú tíz termékkategória közül a mosószer, pelenka, tusfürdő, mosogatószer, papír zsebkendő és fogkrém piaca bővült mennyiségben is, értékben is, egyik évről a másikra.
A kozmetikumok közül hasonló pozitív trend jellemezte a hajfesték és a babakrém piacát.
A vásárlási szokások változását jelzi, hogy a fogyasztók egyre inkább keresik a kereskedelmi márkás termékeket.
Összességében a vegyiáruk többségének értékben mért forgalma az inflációnál kisebb mértékben emelkedett. Ennek oka egyrészt az árengedményes akciók terjedése, illetve az olcsóbb kereskedelmi márkák mind nagyobb kedveltsége. A fogyasztók számára a spórolás egyik lehetősége, hogy nagyobb kiszerelésben, kedvezőbb áron vásárolnak vegyi terméket vagy kozmetikumot.
A beszerzés helyei közül tovább erősödött a drogériák és a főleg szupermarketet és diszkontot egyesítő 401-2 500 négyzetméteres bolttípusok pozíciója, de továbbra is piacvezető a hipermarket.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Bizalomzuhanás a globális gazdaságban az amerikai vámháború nyomán
A világgazdaság vezető szereplőinek gazdasági bizalmi indexei jelentősen romlottak az…
Tovább olvasom >Föld napja: Felemás a magyar lakosság klímatudatossága
Április 22-e a Föld napja, így kifejezetten aktuális kérdés a…
Tovább olvasom >Országos kampányt indított a Tej Terméktanács a trappista sajt népszerűsítésére
A Tej Terméktanács országos marketingkampányt indított a hazai előállítású trappista…
Tovább olvasom >