Kiugróan nőtt a mosogatószer és a hajfesték kiskereskedelmi eladása

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 08. 11. 00:06

Mosóportól a hajfestékig 3 százalékkal bővült a háztartási vegyiáruk és kozmetikumok kiskereskedelmi forgalma, megközelítve az évi 300 milliárd forintot -állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat.

A Nielsen a  2008 július-2009 júniusi és az egy évvel korábbi adatokat vette alapul.
Egyik évről a másikra kiemelkedően, 12 százalékkal nőtt a mosogatószer piaca, míg 7 százalékkal a hajfestéké. Előbbi éves bolti eladása mintegy 10 milliárd, utóbbié 7 milliárd forint.
Mennyiségben viszont az általa mért 60 vegyi áru piacán  2 százalék csökkenést regisztrált a Nielsen. Emelkedni tudott azonban a baba törlőkendő bolti forgalma  7,  a konyhai törlőkendőé pedig 3 százalékkal. Forgalmuk értékben mintegy évi 4, illetve 6 milliárd forint.
A legnagyobb forgalmú tíz termékkategória közül a mosószer, pelenka, tusfürdő, mosogatószer, papír zsebkendő és fogkrém piaca bővült mennyiségben is, értékben is, egyik évről a másikra.
A kozmetikumok közül hasonló pozitív trend jellemezte a hajfesték és a babakrém piacát.
A vásárlási szokások változását jelzi, hogy a fogyasztók egyre inkább keresik  a kereskedelmi márkás termékeket.
Összességében a vegyiáruk többségének értékben mért forgalma az inflációnál kisebb mértékben emelkedett. Ennek oka egyrészt az árengedményes akciók terjedése, illetve az olcsóbb kereskedelmi márkák mind nagyobb kedveltsége. A fogyasztók számára a spórolás egyik lehetősége, hogy nagyobb kiszerelésben, kedvezőbb áron vásárolnak vegyi terméket vagy kozmetikumot.
A beszerzés helyei közül tovább erősödött a drogériák és a főleg szupermarketet és diszkontot egyesítő 401-2 500 négyzetméteres bolttípusok pozíciója, de továbbra is piacvezető a hipermarket.



Kapcsolódó cikkeink