Kiugró fogalmat hozott a Black November a MediaMarktnál

Szerző: Trademagazin Dátum: 2025. 12. 05. 11:43
🎧 Hallgasd a cikket:

Dinamikus növekedést hozott az idei Black November a MediaMarktnál. A friss adatok alapján a magyar vásárlók egyre tudatosabban időzítenek erre az időszakra, így az idén a piac általános trendjével ellentétben kiugró számban fogytak a televíziók és jelentősen nőtt az átlagos kosárérték. A kampányidőszak másik nagy nyertesei a biztonságot nyújtó kiegészítő szolgáltatások és a mobiltelefon-kiegészítők voltak.

Míg a kiskereskedelemben sokszor a kivárás jellemző a novemberre, a műszaki cikkek piacán az idén a tervezett nagyberuházások hónapja volt. A MediaMarkt eladási statisztikái szerint a forgalom és a kosárérték is meghaladta a tavalyi, szintén erős év számait. Ez a tendencia azt mutatja, hogy a november súlya évek óta folyamatosan nő: a vásárlók nem hagyják az utolsó pillanatra, a decemberi hajrára a karácsonyi és év végi beszerzéseket.

Piaccal szemben: a TV a sláger

A legérdekesebb fordulatot a termékösszetétel átalakulása hozta. Míg a piacon általánosságban nem volt jellemző a televízió-eladások növekedése, a MediaMarktnál – az év első tíz hónapjához viszonyítva – ez a kategória produkálta a leglátványosabb ugrást. A nagyképernyős eszközök mellett a nagy háztartási gépek, a játékkonzolok és az elektromos rollerek voltak a hónap húzótermékei.

Értékalapon nézve az iPhone volt az abszolút győztes, utána pedig a prémium háztartási eszközök domináltak, mint például az állóporszívók vagy az automata kávéfőzők. Darabszám tekintetében pedig a kisebb kellékek, például a szódagép-cserepatronok, az Apple hálózati adapterek és az Instax filmek kerültek a legtöbb kosárba.

Nemcsak terméket, biztonságot is veszünk

A tudatos vásárlás nem merült ki a fizikai termékek kiválasztásában. A Black November alatt kiemelkedően teljesítettek a kapcsolódó szolgáltatások, különösen azok, amelyek a készülékek védelmét szolgálják. A legnépszerűbb a Garancia Plusz biztosítás volt, ezen belül is a baleseti károkra (törés, vízkár) kiterjedő csomagok, amelyeket sokan a kényelmes, havidíjas konstrukcióban kértek. Szintén trendforduló figyelhető meg a kijelzővédelemben: míg korábban ez főként a telefonokra korlátozódott, idén már tömegesen kérték a fóliázást okosórákra is az áruházak Okospultjaiban.

Rekordot döntött a hűség

A kampányidőszak a hűségprogram szempontjából is csúcsot döntött: a myMediaMarkt hűségproramba regisztrációk száma 72 százalékkal haladta meg a korábbi „normál” hónapok átlagát. A siker motorja a kuponozás nélküli, automatikus kedvezményt biztosító „myMediaMarkt ár”, valamint az élményalapú aktivitások, például a minden várakozást felülmúló TesztGuru program volt.

Szilágyi Gábor: A tudatosság és a stabilitás éve

„Az idei Black November eredményei egyértelműen visszaigazolják, hogy vásárlóink egyre tudatosabbak. Már nem impulzusszerűen vásárolnak, hanem előre terveznek, és keresik a minőséget, amit a növekvő átlagos kosárérték is bizonyít. Jól láthatóan örülnek a vásárlóink annak, hogy a Black Friday akció most már rendszeresen egy egész hónapon át tart és így kényelmesen ki tudják használni a lehetőséget. Ezt mi azzal tetézzük, hogy nagyon széles termékkínálattal készülünk, így minden vásárló talál az érdeklődésének megfelelő termékkategóriában jó ajánlatokat”

– értékelte az időszakot Szilágyi Gábor, a MediaMarkt Magyarország ügyvezető igazgatója.

Kapcsolódó cikkeink