Kitörési pontok

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 10. 01. 16:26
🎧 Hallgasd a cikket:

Pozicionálási és hatékonyságproblémák, forgalom- és profitcsökkenés – a Starbucks évek óta „kínlódik”, nem tudja megismételni fennállása első évtizedének sikereit. A problémákra a gyógyírt a 2022-ben a vezérigazgatói székbe egy évre visszatérő alapító, Howard Schultz sem találta meg.

A cikk a Trade magazin 2025/10. lapszámában olvasható.

Brian Niccol, aki tavaly szeptemberben lett a cég elnök-vezérigazgatója (CEO), megnyomta az újratervezés gombot. A Starbucks most az új, „Back to Starbucks” stratégiájával ismét a kávéházi élményre helyezi a fókuszt: a cél a közösségi találkozóhely megteremtése, ahol a vendégeket baristák, kerámiacsészék, kényelmes bútorok és otthonos hangulat várja.

Első lépésben az elmúlt évben indult Green Apron Service-zel személyesebb kiszolgálást kínáltak, több áramforrással laptopbarátabbá tették az üzleteket, és visszahozták az úgynevezett kondiment bárokat (önkiszolgáló ízesítőpultokat), ahol a vendégek tejjel, cukorral, édesítővel vagy fűszerekkel ízlésük szerint fejezhetik be italukat, de szalvéták, keverőpálcikák és más kiegészítők is találhatók rajta.

A következő lépés a kávéházak belsőépítészeti megújítása: New Yorkban és Dél-Kaliforniában már több üzlet átalakult, ezekben a visszajelzések szerint a vendégek hosszabban maradnak és gyakrabban térnek vissza. 2026 végére több mint 1000 egységet frissítenek, amelyek az adott közösséghez illeszkedő, érzékekre ható, kényelmes és fenntartható dizájnnal várják a vendégeket. A Starbucks így a jövő közösségi terei felé mutat, ahol a kávéélmény a közösségépítéssel párosul.

Kapcsolódó cikkeink