Kitörési pont lehet az ismertség- és márkaépítés azoknak, akik ezt felismerik
A GVH friss kutatása szerint a kiskereskedők online kampányaiban még mindig a közösségi média dominál. A banner hirdetések egyelőre a kis- és középvállalkozások körében kevésbé népszerűek, pedig a márkaismertség építése révén az értékesítésben is megmutatkozik a hatásuk. A DisplayNOW hirdetési webshop a fentiekből kiindulva a KKV-k marketingköltési szokásainak tudatosítását célozza meg.
Nemrég látott napvilágot a GVH 2021-es kutatása „Piacelemzés az adatvagyon keletkezéséről és szerepéről az online kereskedelemben” címmel, melyben online kiskereskedőket is megkérdeztek a marketingköltési szokásaikról. Ebből egyebek mellett kiderül, hogy a kiskereskedők kampányaiban továbbra is a közösségi média dominál, amelyet ugyanott fizetett hirdetések, majd árösszehasonlító oldalak bevonása és hírlevelek alkalmazása követ. A felmérés szerint a kis forgalmú webshopok nem gyűjtenek adatot a fogyasztóikról, még a rendelkezésre álló jogi lehetőségek közt sem.
Csasztvan Nóra, a DisplayNOW hirdetési webshop vezérigazgatója ezt így kommentálja: „Nem meglepő eredmény, de elgondolkodtató. Fontos lenne, hogy minden KKV felismerje a minőségi tartalomban megjelenő hirdetések erejét.” – mondja. Nóra tapasztalata szerint valószínűleg nincs mindenütt megfelelő szakértelem, tapasztalat, hisz e cégeknél sokan részmunkaidőben végzik a marketingfeladatokat.
Azonban az e-kereskedők nem csak top szakértő munkatársakkal vagy magas marketingköltségvetéssel lehetnek képesek a közösségi médián túlmutató, hatékony hirdetési megoldásokat alkalmazni Csasztvan Nóra szerint. A lényeg a hozzáállásban rejlik, hisz a márka megkülönböztetése, a márka iránti bizalom és a márkaismertség építése hosszabb távon az értékesítési eredményekben egyértelműen meglátszik. Ezzel a közepes vagy nagy e-kereskedőknél minden szakember tisztában van, ezért a kicsikkel ellentétben ők online tartalomoldalakon hirdetnek display hirdetésekkel.
„A profi újságírók tartalmai körül elhelyezett látványos, következetesen alkalmazott display hirdetések felkeltik a figyelmet, és növelik a márkaismertséget, ez pedig a fogyasztókért zajló óriási piaci versenyben a KKV-k számára is elengedhetetlen.” – fogalmaz Csasztvan Nóra. A DisplayNOW célja, hogy tudatosabbá tegye a marketingköltési szokásokat ebben a szegmensben. A cég tavaly áprilisi indulása óta a minőségi online médiumokban való megjelenés már a kis-és középvállalkozások számára is lehetséges, ráadásul csupán néhány kattintással.
Kapcsolódó cikkeink
Egyre élénkebben foglalkoztatja a hazai vállalkozásokat a generációváltás
Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a…
Tovább olvasom >A GVH segít, hogy a Black Friday időszakában se érjen senkit kellemetlen meglepetés
Már javában dübörög a Black Friday, a boltok és webshopok…
Tovább olvasom >Egy pedagógusokat támogató program és egy gyapjúfeldolgozó vállalat nyerte a Generali EnterPRIZE 2024-es pályázatát
Az elmúlt évek súlyos válságai a mindennapokban és a gazdasági…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >