Kitörés előtt a mobilfizetéses rendszer

Szerző: trademagazin Dátum: 2012. 08. 08. 12:55

Már a gatwicki repülőtéren is elindította virtuális bolt szolgáltatását a Tesco, így az utasok a leszállás után közvetlenül elintézhetik a bevásárlást okostelefonjaikról. De nem csak a szigetországban terjed az újdonság, komoly kitörés előtt áll a magyar mobilfizetés rendszere is.

Jelenleg 80 termék közül válogathatunk a londoni terminálon elhelyezett virtuális áruházban. Legfőképp alap élelmiszerek és vegyiáruk szerepelnek a listán, mint például a tej, tojás, kenyér, sajt, mosópor – írja a DailyMail. Egy már Magyarországon is ismert rendszerhez hasonlóan itt is az okostelefonunkkal vagy tabletünkkel vásárolhatunk egy vonalkód „lefényképezésével”.

A vonalkódok „lefotózása” után a rendelni kívánt termékek bekerülnek a virtuális kosarunkba, a vásárlás befejeztével azonnal fizethetünk bankkártyánkkal és kiválaszthatjuk a szállítási helyszínt is. A kiszállítást úgy is időzíthetik a vásárlók, hogy a hazaérkezésükkor már ne üres hűtő fogadja őket. A Tesco jelenleg egy hétig teszteli a rendszert és reményeik szerint több repülőtérre is kikerülhet majd egy hasonló virtuális áruház.

Komoly kitörés előtt áll a magyar mobilfizetés rendszere is – állítják egybehangzóan a Pénzcentrum.hu által megkérdezett szakemberek.

A hazai sajtóban elsőként a Pénzcentrum.hu adott hírt arról, hogy a hazai élelmiszer-és vegyi áru-kereskedelemben online piacvezetőnek számító G'Roby-lánc elindította QR-kódos vásárlási modelljét. A működési elv látványos és egyszerű: óriásplakátokat helyeztek ki forgalmas helyekre – 17 budapesti metrómegállóba- amelyeken különféle élelmiszer-csomagok képe látható, a képek mellett pedig egy okostelefonnal beolvasható kód, aminek segítségével a vevő/felhasználó egy mozdulattal virtuális bevásárlókosarába helyezheti a terméket, majd nagyon egyszerűen fizethet, és beállíthatja azt is, milyen címre és időpontra kéri a házhoz szállítást.

A MasterCard tavalyi felmérésének tanúsága szerint a mobiltelefon elfogadottsága fizetőeszközként egyre nagyobb: a válaszadók 12 százaléka mondta, hogy hetente legalább egyszer fizet mobiltelefonja segítségével. Ugyanakkor a klasszikus mobilnál kifinomultabb fizetési lehetőségeket lehetővé tévő okostelefonok száma is napról napra nő – a ma hagyományos mobilkészülékekkel rendelkezők közel fele tervezi okostelefon vásárlását a jövőben.

Közel van a robbanás a mobilfizetési piacon, nagy jövő áll a technológia előtt – mondta el a Pénzcentrum.hu-nak Foltányi Tamás, az FHB Bank vezérigazgató-helyettese, aki szerint a jelenlegi állapot a bankkártyák elterjedése előtti időszakhoz hasonló. Akkor egyfajta ördögi kör volt a rendszerben, az ügyfelek ugyanis azért nem igényeltek bankkártyát, mert kevés volt az elfogadóhely, a boltokban viszont azért nem telepítettek terminálokat, mert a kevés kártyás ügyfél miatt nem érte meg. A mobilfizetésről viszont már egyértelműen pozitív kép alakult ki a kereskedők körében, hiszen a nagy elektronikus kereskedők közül többen is csatlakoztak már (pl.: Netpincér, Shopline, Bónusz Brigád, Libri, stb.) az elfogadóhelyek közé, de a Magyar Telekom és a Telenor számlái is befizethetők a szolgáltatás segítségével. (penzcentrum.hu)

Kapcsolódó cikkeink