Kissé javult az üzleti hangulat a német kiskereskedelemben májusban
Májusban némileg javult a müncheni egyetem ifo gazdaságkutató intézetének németországi kiskereskedelmi ágazati üzleti hangulatindexe.
Az ifo intézet (ifo Institut – Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München e.V.) honlapján hétfőn közzétett eredmények alapján a németországi kiskereskedelmi vállalatok üzleti környezetről alkotott véleményét számszerűsítő mutató értéke mínusz 13,3 pontra emelkedett az áprilisi mínusz 14,5 pont után.
A labdarúgó Európa-bajnokság valószínűleg nem ad jelentős lendületet a német kiskereskedelem egészének. Csak a szupermarketek, az italkereskedések, valamint a sport szaküzletek érezhetik érdemben a nagy sportesemény pozitív hatását – nyilatkozta Patrick Höppner, az ifo intézet ágazati szakértője.
A németországi kiskereskedelmi vállalatok aktuális helyzetének megítélését tükröző indikátor április után májusban is mínusz 2,1 ponton állt.
A kiskereskedelmi ágazat vállalatainak üzleti várakozásai bár némileg javultak májusban, továbbra is pesszimizmust tükröztek.
Az ágazaton belül a barkácsáruházak, a kerékpár-kereskedések, valamint az elektronikai cikkeket és háztartási gépeket árusító kiskereskedők számottevően kedvezőbbnek ítélték meg aktuális helyzetüket májusban, mint egy hónappal korábban; a gépjármű-kereskedők és az élelmiszer-kiskereskedők helyzetértékelése is javult. Ezzel szemben a bútorüzletek és szórakoztatóelektronikai cikkeket árusító kereskedések üzleti helyzetértékelése továbbra is túlnyomórészt borús maradt.
Rövid távon az árak további emelkedése várható a kiskereskedelem több szegmenségen – ez különösen igaz az élelmiszer-kiskereskedelem, valamint az elektronikai cikkek és háztartási gépek esetében; ugyanakkor a kerékpárok és szórakoztatóelektronikai termékek ára a közeljövőben csökkenhet – tette hozzá Patrick Höppner.
Kapcsolódó cikkeink
Új disztribúciós központot épített a REWE Magdeburgban
Magdeburg Rothensee ipari és logisztikai központjában új disztribúciós létesítményt nyitott…
Tovább olvasom >Aznapi gyors házhozszállítási szolgáltatást indít a dm-drogerie markt Bonnban
A német dm-drogerie markt expressz házhozszállítási szolgáltatást indított a német…
Tovább olvasom >A magyarországi fogyasztás aggodalomra ad okot – de nem elég azt vizsgálni
Magyarország az Eurostat legfrissebb adatai szerint az egy főre jutó…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kifli.hu márka tulajdonosa 170 millió dollár növekedési tőkét kap
A Rohlik online élelmiszer-szogláltatással foglalkozó nemzetközi cégcsoport, a hazai Kifli.hu…
Tovább olvasom >Kiemelten fontos az ágazati szereplők összefogása
Számos fejlesztés valósulhat meg a megnyíló jelentős fejlesztési források révén,…
Tovább olvasom >KSH: a vendégéjszakák száma 13, a vendégeké 18 százalékkal nőtt májusban az egy évvel korábbihoz képest
2024 májusában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,6…
Tovább olvasom >