KISOSZ: a mikro- és családi vállalkozók a pénztárgépcsere teljes árát kérik
Aláírásgyűjtési akcióba kezdett szerdai balatonszárszói fórumán a KISOSZ (a kereskedelmi és vendéglátó vállalkozók érdekképviselete) somogyi tagegyesülete annak érdekében, hogy a kormány teljes mértékben támogassa az új, online pénztárgépek beszerzését a mikro- és családi vállalkozók számára.
A balatonszárszói fórumon több vállalkozó is jelezte, méltánytalannak tartja, hogy az elmúlt években végrehajtott pénztárgépcserék után újabbat kell végrehajtaniuk, és az állam csak a költség kétharmadát vállalja a gépenként kapható 50 ezer forintos támogatással.
Többen is javasolták, hogy a kisvállalkozások számára a jelenlegi lehetőségeknél kedvezőbb, a szakma specialitásait figyelembe velő átalányadózás bevezetését kezdeményezze a szervezet az osztrák rendszerhez hasonlóan.
A somogyi kereskedelmi és vendéglátó-ipari vállalkozók már korábban hangoztatták, hogy az új pénztárgépek bevezetését diszkriminatívnak tartják, mert azt nem vezetik be egyszerre a nemzetgazdaság összes ágazatába. Eddig azonban egyetlen tárcától sem kaptak érdemi választ az ezzel kapcsolatos felvetéseikre – mondta Kertész Rezső, a szervezet ügyvezető társelnöke.
Elmondta azt is, hogy a KISOSZ somogyi tagszervezete már tavaly tárgyalásokat kezdeményezett a SZÉP-kártyákat kibocsátó három pénzintézettel, hogy ne 12 nap alatt, hanem jóval hamarabb folyósítsa a kártyákkal fizetett összegeket a szolgáltatóknak, hiszen a banki átutalásokat is 4 órán belül teljesíteni kell. Kertész Rezső elmondta, részsikereket már értek el, hiszen az MKB már 5 napon belül utalja a pénzt a vállalkozóknak, de számukra az lenne elfogadható – jelenleg erről folynak az egyeztetések -, ha a vállalkozók 2-3 napon belül megkaphatnák a kártyával fizetett összegeket mind a három érintett pénzintézettől. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Sok sót tartalmaznak és drágák az új generációs növényi alapú húsok
Míg a növényi alapú húshelyettesítők nagy többsége a hússal szemben…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >A versenyfenyegetettséget elemzi a dunnhumby és a Placer.ai új AI-alapú eszköze
Új AI-eszközt alkotott a dunnhumby és a Placer.ai, amely képes a…
Tovább olvasom >