Kiskereskedelmi világkongresszus Berlinben: kulcsok a növekedéshez – helyszíni tudósításunk
– Online értékesítés fejlesztése, többcsatornás üzlethálózat, nemzetközi terjeszkedés. Ezek a kiskereskedelem növekedésének leghatékonyabb lehetőségei jelenleg – mutatott rá távirati stílusú megnyitójában Ian McGarrigle, a kongresszus igazgatója hétfőn reggel.
Akkorra azonban a több mint 1000 résztvevő egynegyede túl volt a reggelivel egybekötött két speciális ülésen. Mindkettő 7,45-kor kezdődött, és az online eladásra fókuszált. Több mint 200 résztvevőt ösztönzött korai felkelésre az érdekesebb téma: a fogyasztók online vásárlási szokásairól tíz európai országban, köztük Magyarországon végzett kutatás eredményeit prezentálta Peter Gold, a brit CB Richard Ellis tanácsadó cég igazgatója. A trendeket négy nagy kereskedelmi vállalat felsővezetői kommentálták.
Magyar szemmel érdekes eredményt közölt:
– Nyugat-Európához képest Keleten sokkal kevesebben használják a világhálót vásárlásra. Például Belgiumban az internetezők 50 százaléka keres valamilyen termékkel kapcsolatban információt a neten, és 41 százalék vásárol is. Ugyanezek az arányok Magyarországon 48, illetve 17 százalék. Lengyelországban 23 és 15 százalék.
Hat termékcsoportot vizsgáltak. Közülük a legkisebb piacrész élelmiszerre jut. Vezet Nagy-Britannia, ahol az online kereskedelemből az élelmiszer részaránya 10 százalék. Következik Franciaország (6), Németország és Olaszország (4).
A kutatás részletesebb, magyarországi eredményeit az Élelmiszer következő számában megjelenő riportban ismerhetik meg olvasóink.
A szervezők az ebéd idejére is beiktattak két szekciót. egyikben a határok nélküli vált globális kereskedelem új normáit vitatták meg. Másikban a német piacon sikeres külföldi vállalatok vezetői osztották meg tapasztalataikat hallgatóikkal, akik egy része közben magától értetődően ebédelt.
„A nap mondása” az amerikai Office Max, jelenlegi, a Target élelmiszerkereskedelmi lánc korábbi marketing igazgatója, Bob Thacker nevéhez fűződik: „A férfiak megvesznek valamit, a nők vásárolnak. Ezt mindig érdemes szem előtt tartani az eladótér dekorálásánál, árukihelyezésnél és bolti eladásösztönzésnél”.
Bajai Ernő
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
AI a vezetésben: több mint automatizálás, a munka támogatása
A mesterséges intelligencia (AI) alkalmazása az üzleti életben már nemcsak…
Tovább olvasom >Jön az idei utolsó Trade Marketing Klubülés – POPAI POP díjátadóval
November 28-án a MOM Kulturális Központ (MOMKult) különtermébe várunk mindenkit,…
Tovább olvasom >Bioélelmiszerek a közétkeztetésben? Jön a 34. Biokultúra Nap!
A Magyar Biokultúra Szövetség immár 34. alkalommal rendezi meg a…
Tovább olvasom >