Kiskereskedelmi világkongresszus Berlinben: kulcsok a növekedéshez – helyszíni tudósításunk
– Online értékesítés fejlesztése, többcsatornás üzlethálózat, nemzetközi terjeszkedés. Ezek a kiskereskedelem növekedésének leghatékonyabb lehetőségei jelenleg – mutatott rá távirati stílusú megnyitójában Ian McGarrigle, a kongresszus igazgatója hétfőn reggel.
Akkorra azonban a több mint 1000 résztvevő egynegyede túl volt a reggelivel egybekötött két speciális ülésen. Mindkettő 7,45-kor kezdődött, és az online eladásra fókuszált. Több mint 200 résztvevőt ösztönzött korai felkelésre az érdekesebb téma: a fogyasztók online vásárlási szokásairól tíz európai országban, köztük Magyarországon végzett kutatás eredményeit prezentálta Peter Gold, a brit CB Richard Ellis tanácsadó cég igazgatója. A trendeket négy nagy kereskedelmi vállalat felsővezetői kommentálták.
Magyar szemmel érdekes eredményt közölt:
– Nyugat-Európához képest Keleten sokkal kevesebben használják a világhálót vásárlásra. Például Belgiumban az internetezők 50 százaléka keres valamilyen termékkel kapcsolatban információt a neten, és 41 százalék vásárol is. Ugyanezek az arányok Magyarországon 48, illetve 17 százalék. Lengyelországban 23 és 15 százalék.
Hat termékcsoportot vizsgáltak. Közülük a legkisebb piacrész élelmiszerre jut. Vezet Nagy-Britannia, ahol az online kereskedelemből az élelmiszer részaránya 10 százalék. Következik Franciaország (6), Németország és Olaszország (4).
A kutatás részletesebb, magyarországi eredményeit az Élelmiszer következő számában megjelenő riportban ismerhetik meg olvasóink.
A szervezők az ebéd idejére is beiktattak két szekciót. egyikben a határok nélküli vált globális kereskedelem új normáit vitatták meg. Másikban a német piacon sikeres külföldi vállalatok vezetői osztották meg tapasztalataikat hallgatóikkal, akik egy része közben magától értetődően ebédelt.
„A nap mondása” az amerikai Office Max, jelenlegi, a Target élelmiszerkereskedelmi lánc korábbi marketing igazgatója, Bob Thacker nevéhez fűződik: „A férfiak megvesznek valamit, a nők vásárolnak. Ezt mindig érdemes szem előtt tartani az eladótér dekorálásánál, árukihelyezésnél és bolti eladásösztönzésnél”.
Bajai Ernő
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Budapest ad otthont szeptemberben az Európai Ökogazdálkodási Kongresszusnak
Idén Budapest ad otthont az Európai Ökogazdálkodási Kongresszusnak (European Organic…
Tovább olvasom >Ismét sikeres megjelenés volt a Jövő Áruháza
A SIRHA Budapest 2024 szakkiállítás hivatalos lapja a Trade magazin, amely…
Tovább olvasom >A fenntarthatóság és felelős gyártás volt idén az Alimentaria&Hostelco fókuszában
Idén március 18. és 21. között került sor az Alimentaria&Hostelco…
Tovább olvasom >