Kiskereskedelmi világkongresszus Berlinben: Fejlődés és digitális forradalom – tudósítónk jelenti a helyszínről
Világszerte alacsony a fogyasztók bizalma, és csak akkor fog visszatérni, ha a munkaerő piacon javul a helyzet. Ebben a kiskereskedelmi világkongresszus első két napjának minden előadója és hozzászólója egyetért.
Kedden a növekedés stratégiái kerültek középpontba. Felelős kiskereskedők hogyan lehetnek nyereségesek? Erre adott választ előadásában a H&M és Kingfisher igazgatója, az Ikea korábbi vezérigazgatója, Anders Dahlvig. Többek között kijelentette:
Véleménye szerint olyan vállalatok tudnak fejlődni, amelyek
világosan látják céljaikat és értékeiket. Azokra képesek alapozni egész üzleti tevékenységük legjobb gyakorlatát, és azzal fenntartják profitjuk növekedését. Ezzel kapcsolatban fejtette ki az Ikea példáját.
Megjegyezte, hogy az innovációk gyakran másolatok, és ilyenekkel csak rövid életű előnyt lehet szerezni.
Felvetette a jelenlegi nehéz világgazdasági helyzettel kapcsolatban a politikusok felelősségét:
– Ahhoz, hogy a kiskereskedelmet, fogyasztást érintő kérdésekben jobb politikai döntések szülessenek, a kiskereskedelem érdekképviseleti szervezeteinek aktívabban kell fellépniük.
Felhívta a figyelmet a növekedés egyik fontos szempontjára:
– Ha megrendül a bizalom egy vállalat munkatársai között, leggyakrabban az okozza, hogy az üzleti lehetőségeket másként látják.
Ami a nap eseményeit illeti: Továbbra is több előadás foglalkozott az Internet szerepével a kiskereskedelem fejlődésében.
„Digitális forradalomról” beszélt a Google Nagy-britanniai és írországi igazgatója, a Sainsbury’s élelmiszerkereskedelmi vállalat korábbi igazgatója, Matt Brittin.
Elmondta, hogy a Google keresőjének részletes adataiból sok minden megállapítható a fogyasztók érdeklődéséről, igényeiről, a kereslet várható alakulásáról. Ez egyúttal új, hatékony reklám-lehetőséget kínál a piac szereplőinek.
Ennek kihasználásában élen jár a Tesco, mondta Mr. Brittin. Mindjárt be is mutatta a lényeget: A Google brit keresőjébe még csak a „t” betűt ütötte be, de a találati listán rögtön megjelentek a Tesco különböző ajánlatai.
– Az Internet ma már nem külön dolog, hanem átszőheti az egész vásárlás folyamatát. Az okos telefon ugyanis a web révén összeköti használóját bármikor, bárhol, nagyon sok emberrel, illetve közösségi portállal.
„A nap mondása” Lovro Mandac nevéhez fűződik, aki a Metro csoporthoz tarrozó Galeria Kaufhoz áruházlánc igazgató tanácsának elnöke, egyben a Német Kereskedelmi Szövetség alelnöke:
Néhány évtizeddel a gyártók birtokolták a legerősebb pozíciót. Amikor
aztán túlkínálat alakult ki különféle árukból, a kereskedők kezdtek diktálni. Most, hogy üzletekből és eladótérből is túlkínálat lett, a fogyasztók dominálnak. Ők döntenek forgalomról, növekedésről, piaci pozíciókról.
Bajai Ernő
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
AI a vezetésben: több mint automatizálás, a munka támogatása
A mesterséges intelligencia (AI) alkalmazása az üzleti életben már nemcsak…
Tovább olvasom >Jön az idei utolsó Trade Marketing Klubülés – POPAI POP díjátadóval
November 28-án a MOM Kulturális Központ (MOMKult) különtermébe várunk mindenkit,…
Tovább olvasom >Bioélelmiszerek a közétkeztetésben? Jön a 34. Biokultúra Nap!
A Magyar Biokultúra Szövetség immár 34. alkalommal rendezi meg a…
Tovább olvasom >