Kiskereskedelmi forgalom: 5,5 %-kal le, 0,6 %-kal föl
A kiskereskedelmi forgalom naptáhatástól megtisztított adatok alapján 2010 januárjában 5,6%-kal maradt el az előző év azonos időszakától, 0,6%-kal emelkedett azonban az előző havihoz képest.
Az országos kiskereskedelmi üzlethálózatban és a csomagküldő kiskereskedelemben 2010 januárjában 489 milliárd forint értékű árut forgalmaztak. A kiskereskedelmi eladások 48%-a élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes, 17%-a üzemanyag-, 11%-a bútor-, háztartásicikk-, építőanyag-kiskereskedelmi üzletekben bonyolódott; a többi üzlettípus együttes részesedése 24% volt.
Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelmi üzletek értékesítésének volumene januárban 3,7%-kal csökkent az előző év azonos időszakához képest. 2010. januárban az eladások jelentős részét (91%-át) lebonyolító vegyes termékkörű üzletek (hiper- és szupermarketek, vegyesboltok) eladásai 4,0%-kal maradtak el a 2009. januáritól. Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelem januári volumene nem változott az előző hónaphoz mérten.
A nem élelmiszer-kiskereskedelem változatlan áron számított forgalma az előző év azonos időszakihoz képest januárban 7%-kal csökkent, 2,0%-kal növekedett azonban decemberhez képest.
Az Eurostat gyorsbecslése szerint – a naptárhatástól megtisztított adatok alapján – 2010 januárjában az Európai Unió 27 tagállamában átlagosan 1,6, az eurózóna országaiban 1,3%-kal mérséklődött a kiskereskedelmi forgalom volumene az előző évihez mérten – közli a KSH.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >