Kiskereskedelem: előretörnek a feltörekvő piacok, Budapest 14 helyet lépett előre
A feltörekvő piacok egyre több nemzetközi kiskereskedőt vonzanak és a globális kiskereskedelem tradicionális központjainak babérjaira törnek – derül ki a CB Richard Ellis „Mennyire globális a kiskereskedelem?” című kutatásából.
Az éves jelentés szerint jelentős változások következtek be a globális rangsorban tavalyhoz képest: Peking, Sanghaj és Moszkva néhány helyet javított helyezésén, három közel-keleti város, Rijád, Jeddah és Kuvait pedig 11 helyet ugorva először szerepel az első húsz város között.
A nemzetközi brandek 56 százalékának jelenlétével ismét London vezeti a listát, habár a brit főváros pozícióját a márkák 55 százalékát is magáénak tudó, második helyezett Dubai ostromolja, tükrözve a feltörekvő piacok növekvő jelentőségét. A harmadik helyen álló Párizst (46%) New York (44%) és Hong Kong (43%) követi. A következő 15 város földrajzi elhelyezkedése (nyolc ázsiai, öt európai és két amerikai) jól példázza, mennyire nemzetközi a globális kiskereskedelem.
Főleg a közel-keleti városok térnyerése szembetűnő: a szaúdi főváros, Rijád egy év alatt a 25.-ről a 14. helyre ugrott, hasonlóképpen javított a szaúdi Jeddah (26.-ról a 15.-re) és Kuvait (28.-ról a 17.-re). Ázsia is egyre erősebb a listán: Hong Kong, Peking, Tokió és Sanghaj az 5-8. helyet foglalja el, Sanghaj ráadásul négy lépcsőt ugorva első ízben került be az első tízbe. Milánó az egyetlen jelentős európai város, amelynek sikerült javítani helyezésén: az észak-olasz divatközpont öt helyet javítva az idén a 11. a listán.
A luxustermékek kereskedői tovább folytatták expanziójukat Ázsiában, ám azok a városok, amelyek a legtöbb új érkezőt köszönthették tavaly, a kereskedelem más szektorait képviselő hálózatokat is fogadtak. A közel-keleti városok viszont nagy többségében a luxuscikkeket forgalmazó és az üzletembereket kiszolgáló kereskedőket vonzották, míg Közép- és Kelet-Európában az új boltot nyitó kereskedők többsége a középkategóriás vagy olcsóbb árukat kínáló hálózatokból került ki.
A magyar főváros 61. az idei listán. Tavaly óta 14 helyet lépett előre, és jelenleg a kiskereskedelmi láncok 26 százalékával olyan városokat előz meg, mint Szentpétervár, Zürich, Bukarest vagy Stockholm. A régió néhány fővárosa viszont Budapest elé került: Varsó a 45. (29%), Bécs a 27. (35%), Prága (36%) pedig München és Hamburg előtt a 21. helyen áll – írja a Portfolio.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >