Kisfaludy2030: még az idén kapnak gyors segítséget a kistelepülések italüzletei
Az egyszerű és könnyű jelentkezés és a minimális az adminisztráció biztosítja, hogy az ezer fősnél kisebb településeken működő, egész évben nyitva tartó italüzletek még ebben a szezonban hathatós, gyors segítséget kapjanak a szerdán bejelentett, hétfőn nyíló pályázat révén – közölte az MTI-vel a Kisfaludy2030 Turisztikai Fejlesztő Nonprofit Zrt.
A pályázaton 3 millió forint vissza nem térítendő támogatás igényelhető, keretösszege 1 milliárd forint. A támogatásból a sörözők, bárok, borozók fejlesztést, eszközbeszerzést, működési költséget finanszírozhatnak.
A forrás felhasználása tehát rugalmas, munkabérre, energetikai korszerűsítésre, marketingcélokra, konyhai tevékenységre, vendégélményt szolgáló eszközök beszerzésére egyaránt fordítható
– írták.
Az április 3-án záruló felhívásra, amely a kisfaludyprogram.hu oldalon érhető el a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ által italüzlet, bár kategóriába sorolt vállalkozások jelentkezhetnek – olvasható a pályázatkezelő Kisfaludy2030 Turisztikai Fejlesztő Nzrt. közleményben.
A kiírás nem csak gazdasági szempontból jelentős. A falusi sörözők, borozók és presszók – bár a hazai vendéglátás szektor alapvető részét képezik -, nemcsak vendéglátóhelyként, hanem közösségi térként is funkcionálnak, ahol egymással találkoznak, beszélgetnek az emberek – tették hozzá.
„Amellett, hogy a falusi vendéglátóhelyek erősítik a települések népességmegtartó képességét, hozzájárulnak az aktív és a falusi turizmus teljesítményéhez is. A kistelepülések italüzletei közül számos jól ismert túraútvonalak – például az Országos Kékkör – mentén elhelyezkedő falvakban működik, így fontos szerepet játszanak az utazók kiszolgálásában is”
– idézi a közlemény Suhajda-Molnár Anikót, az nzrt. vezérigazgatóját.
Kapcsolódó cikkeink
KSH: a turisztikai szálláshelyeken a vendégek száma (1,4 millió) 17, a vendégéjszakáké (3,4 millió) 16 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit áprilisban
2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4…
Tovább olvasom >MBH gyorselemzés: Újabb hónapban remekelt a turisztikai ágazat
Március után, áprilisban ismét pörgött a turizmus: a vendégek száma…
Tovább olvasom >K&H: kopogtat a vakáció, irány a nagyvilág!
A nyári külföldi utazások sok középiskolás számára az első igazi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Havi ügy, közös felelősség: tescós vásárlással segíthetünk azoknak, akiknek nem telik menstruációs termékekre
Május 28-án, a menstruációs higiénia világnapján a Tesco arra hívta…
Tovább olvasom >A Hortobágyi Csárdában lett hungarikum a csárda
Hungarikummá nyilvánították a csárdát és a badacsonyi kéknyelűt a Hungarikum…
Tovább olvasom >Egy korszak lezárul, egy új indul – marketingvezetői váltás az Eisbergnél
Két év után búcsúzik az Eisbergtől Gál Judit, a cég…
Tovább olvasom >