Kisebb, belvárosi üzleteket nyit az IKEA Nagy-Britanniában
Kisebb, belvárosi üzleteket nyit az IKEA Nagy-Britanniában, és a változóban lévő fogyasztói szokásokhoz alkalmazkodva készül a 24 órán belüli házhozszállítás bevezetésére is.
Javier Quinones, a svéd lakberendezési vállalat múlt hónapban kinevezett nagy-britanniai és írországi vezetője erről szóló terveit hétfőn ismertette a The Times. A tekintélyes brit napilap szerint a kisebb üzletek közül az első ősszel nyílik meg London központjában, a Tottenham Court Roadon. A kínálat kisebb lesz, konyha- és hálószobai berendezések szerepelnek majd benne.
Az IKEA forgalma az elmúlt hat évben folyamatosan nőtt, profitja azonban az elmúlt egy évben 40 százalékkal 87 millió fontra esett a font gyengülése miatt, és amiatt, hogy a cég nem hárította át a költségeket a vásárlókra.
Az IKEA 1987-ben, a Liverpooltól hozzávetőleg 30 kilométerre lévő Warringtonban nyitotta meg első üzletét az Egyesült Királyságban. A láncnak jelenleg 21 nagyáruháza van a szigetországban, a 22. jövő év elején nyílik meg Greenwich-ben. A kisebb, belvárosi üzletek ötletének felkarolását jelzi viszont, hogy egy másik, a Lancashire grófságbeli Preston közelébe tervezett nagyáruház tervét elvetették, mert már nem tartják „életképesnek”.
Javier Quinones a The Times szerint hangsúlyozta, hogy az internetes vásárlás jelenti a jövőt a kiskereskedelem számára, és ebből az IKEA sem maradhat ki. A svéd márka az egyik legnépszerűbb lakberendezési áruház Nagy-Britanniában, az elmúlt három évtizedben azonban nem vezetett be jelentős változásokat az üzleti modelljében.
A tervek szerint két-három éven belül Londonon kívül is nyílnának kisebb, belvárosi üzletek, és Javier Quinones úgy vélekedett, hogy „egy nap majd több kis üzletük lesz Nagy-Britanniában, mint nagyáruház”. Kis üzleteket akár hónapok alatt is nyithatnak, ami lehetővé teszi a fogyasztói trendekhez való gyorsabb alkalmazkodást, a nagyáruházaknál három-négy évbe is telt, mire elkészültek. Az első belvárosi üzlet különleges lesz amiatt is, hogy az éttermében nem árulják majd az IKEA sok vásárlója körében rendkívül népszerű húsgolyókat – jegyezte meg a The Times.
A lap szerint az IKEA közben jelentős forrásokat fordít a logisztikai fejlesztésekre, hogy fél-egy éven belül az interneten elérhető, hozzávetőleg 10 ezer árufélesége közül csaknem az összes elérhető legyen 24 órán belüli házhozszállítással. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Dopamin dekor, kézműves darabok és funkcionalitás: megérkeztek az IKEA új kollekciói
Bemutatta új termékeit az IKEA, melyek az újrakezdést, optimizmust és…
Tovább olvasom >Zsarolási kísérlet és 20 millió eurós kár – kibertámadás érte az IKEA-t
Komoly anyagi veszteséget okozott az IKEA délkelet-európai régióját érintő kibertámadás,…
Tovább olvasom >A világ legnagyobb IKEA fulfillment központja nyílik meg Magyarországon
Több mint 20 milliárd forintos beruházással új üzleti modell tesztelésébe…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új korszak a világgazdaságban? – Új kihívások hazánk előtt
2025 májusa a világgazdaságban a változások felgyorsulását hozta. A Közel-Keleten…
Tovább olvasom >Új ciklus, stabil működés, változatlan irány – bizalmat kapott az ÖRT vezetése
Az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) közgyűlése megerősítette a szervezet közvetlen…
Tovább olvasom >Fogyasztóvédelem új alapokon
A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) 2025. január 1-jén…
Tovább olvasom >