Kisáruházakkal terjeszkedik az IKEA
A 2015-ös piaci irányváltás óta Európában egymás után nyílnak az IKEA kisebb áruházai, az úgynevezett pop-up store-ok, legutóbb Zürich-ben, de már több kisáruház működik Kanadában, Norvégiában, az Egyesült Királyságban, de még Japán és Kína nagyvárosaiban is – olvasható az origo-n.
„Az IKEA hosszú távú célkitűzése, hogy közelebb kerüljön vásárlóihoz, hogy azok úgy és ott vásárolhassanak, ahogyan éppen szeretnének. Ennek köszönhetően az egyes piacokon más és más megoldást tesztel a lakberendezési vállalat” – nyilatkozta a Világgazdaság megkeresésére az IKEA Magyarország.
A magyarországi terjeszkedés nagyban függ a nyáron nyíló prágai pop-up store fogadtatásáról.
Reális forgatókönyv, hogy három- öt éven belül vidéken is legyen IKEA-áruház hazánkban, ami egybeeshet a kisebb üzlettérrel rendelkező formátum itthoni bevezetésével” – mondta az IKEA Magyarországért, Csehországért és Szlovákiáért felelős vezetője.
Lehetséges helyszínként Győr, Pécs, Szeged és Debrecen is szóba kerülhet a terjeszkedés során. A bővítést nagyban segíti, hogy az IKEA Magyarország 14 százalékos árbevétel növekedést ért el tavaly, amivel bekerült az IKEA-országokat rangsoroló lista ötödik helyére.
A vállalat közlése szerint az Örs vezér téri, a budaörsi, valamint a júniusban nyílt soroksári áruházban 5,5 millió látogató fordult meg, közülük több mint 3,1 millióan vásároltak átlagosan 18 ezer forintot meghaladó értékben. Ráadásul idén januártól már elérhető az IKEA weboldalának új szolgáltatása a házhozszállítással párosuló online rendelés. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Több mint 5,2 milliárd forintot fektetett az árak csökkentésébe az IKEA Magyarország a 2024-es pénzügyi évben a megfizethetőség jegyében
A 2024-es pénzügyi évben az IKEA Magyarország közel 12 millió…
Tovább olvasom >Használtbútor-piacteret indít az IKEA Európa-szerte
Sikeres oslói és madridi teszteket követően az IKEA Európa-szerte be…
Tovább olvasom >Komoly kritikát kapott az adventi kalendárium
A termekkritikus nevű vlogger legújabb TikTok-videójában alapos kritikával illette az…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Munch-ba olvad Románia legnagyobb ételmentő platformja, így már közel hatezer partnertől lehet ételt menteni
A cseh versenytárs felvásárlása után, Romániában is folytatja a stratégiáját…
Tovább olvasom >A Valentin-napi hulladék kétharmada nem újrahasznosítható
Az Európai Unióban egyetlen Valentin-napon több mint 100 000 tonna…
Tovább olvasom >95 millió forint segítség másfél hónap alatt a Tesco munkatársaitól és vásárlóitól a rászorulóknak
95 millió forinttal támogatja az ország legnagyobb adománygyűjtő csapata az…
Tovább olvasom >