Kis kiszerelésű szaloncukrok felé fordult a kereslet
Kisebb lett a szaloncukor forgalma is. Tavaly november és idén január között, három hónap alatt közel 3 000 tonnát adtak el a fenyőfára szánt édességből; 14 százalékkal kevesebbet, mint 2008. november–2009. januárban. Értéket tekintve mínusz 13 százalékot regisztrált a Nielsen. A piac mérete így is meghaladta a 3 milliárd forintot.Fő beszerzési hely továbbra is a hipermarket. Ahogyan egy évvel korábban, úgy legutóbb is az eladott mennyiség 60 százaléka jutott a legnagyobb üzletekre. További 19 százalék a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2 500 négyzetméteres csatornáé. Így a 400 négyzetméteres és kisebb üzletek részaránya 21 százalék, a legutóbbi ünnepi szezon adatai alapján.
Tasakban és dobozban adják el a legtöbbet. A két kiszerelés tendenciája növekedést jelez. A kimért mennyiségben 15, értékben 10 százalék között mozog.
A kereskedelmi márkák részaránya magas. Tavaly novemberben 32, decemberben 34 százalék jutott rájuk, a mennyiségben mért bolti eladásból. Itt érzékelhető csökkenést tapasztaltunk az előző év hasonló időszakához képest.
Kiszerelésméret szerint a zöm a 0–400 grammosra jut. Értékben 87 százalék legutóbb november–januárban, ami 6 százalékponttal haladja meg az előző évi arányt. A 401–500 grammos mutatója az előző évi felénél is kisebb lett. De csökkent az 500 grammosnál nagyobb kiszerelés piacrésze is.Tavalyelőtt a novemberi és decemberi átlagár csaknem megegyezett, tavaly azonban decemberre 3 százalékkal alacsonyabb lett.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Higiénia kompromisszumok nélkül
A női higiéniai termékek piacán egyre inkább előtérbe kerülnek a…
Tovább olvasom >A Paradicsom még odébb van
A hazai zöldségek-gyümölcsök választékának szélesítése az üzletekben a kormányzat, a…
Tovább olvasom >Fenntartható fagylaltot dob piacra az Auchan Portugáliában
Az Auchan Portugália a helyi O Gelado márkával együttműködve az élelmiszer-pazarlásra megoldást…
Tovább olvasom >