Kis karácsonyból nagy forgalom
A karácsonyi vásárlási szezon kétségkívül a legnagyobb forgalmú időszak a kiskereskedelemben, amikor kis túlzással minden eladható. Mégis számos olyan eszköz áll az üzletek rendelkezésére, amelyekkel jelentősen növelhetik eladásaikat; az egyik ilyen a háttérzene.
Az eladáshelyi háttérzene korántsem az eladók kedvenc slágereinek üvöltetését jelenti – bár ma még ez az általános gyakorlat a hazai üzletekben. Ennél kifinomultabb, a vásárlók hangulatára és a bevételek alakulására egyaránt jótékonyan ható megoldás, ha professzionális szolgáltatóra bízzuk a zene kiválasztását és sugárzását.
A karácsonyi időszakban kiemelten fontossá válik, hogy egy üzlet megkülönböztesse magát a versenytársaitól – állítja Antal Tamás, a Mood Media, a világ vezető instore médiavállalatának kelet-európai ügyvezető igazgatója. Szerinte, ha a logó és a kirakat megtervezésénél törekszünk az egyediségre, akkor a vásárlókra ható összes médiumon ugyanezt kell tennünk. „Márpedig a zene az egyik leghatásosabb eszköz arra, hogy erősítsük mind márkánk imázsát, mind pedig a kapcsolatot a márka és a vásárlók között” – állítja.
Ezt támasztják alá azok a kutatások, melyek a zene vásárlókra (és vásárlásra) gyakorolt hatását elemzik. A Music Works kutatásából (Music Works – The impact of music upon shops – 2009–2010) például kiderült, hogy a válaszadók negyede hajlandó lenne 5 százalékkal többet fizetni ugyanazért a termékért, ha közben szólna a zene! A megkérdezettek 84 százaléka pedig előnyben részesíti azokat az üzleteket, ahol zene szól. 72 százalék szerint a zene jelentős mértékben erősíti egy üzlet imázsát, 55 százalékuk pedig nagyobb valószínűséggel tér vissza olyan üzletbe, ahol neki tetsző zene szól.
Ebben a technikában piacvezető a világ 40 országában, mintegy 470 000 üzletben szolgáltató, naponta több mint 112 millió dalt lejátszó Mood Media. Ők a teljes zenei stílustárból akkurátusan válogatják össze azokat a számokat, amelyekből aztán kialakítják az adott márkához, üzlethez illő – és a megcélzott vevőkörnek is nagy eséllyel tetsző – zenei hangulatot. Ugyanez igaz a karácsonyi dalokra is. „Nem kell mindig ugyanannak forognia. A jazztől a legújabb popslágerekig, a klasszikustól a rockig bármi szóba jöhet, a lényeg, hogy erősítse a márkát” – mondja Antal Tamás. E szolgáltatás másik nagy előnye, hogy a zenék közé ékelve hirdetések is sugározhatók, amivel páratlan hatékonysággal hívhatjuk fel a vásárlók figyelemét egy-egy termékre vagy akcióra. Ez a technika a legkisebb üzletben is bevethető, így a módszer már nem csak a nagy áruházláncok kiváltsága.
Azt minden bizonnyal lehetetlen elkerülni, hogy a Last Christmas dallama felcsendüljön egy bevásárlóközpontban. A profi szolgáltatók segítségével azonban elérhetjük, hogy kitűnjünk a klisék (dallam)világából, és ezzel a vevők is jobban felfigyeljenek az üzletünkre.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Csökkentette az élelmiszerárakat az árrésstop és az online Árfigyelő bővítése
2025 áprilisában csökkent az infláció és az élelmiszerárak növekedési üteme…
Tovább olvasom >ÖRT-NMHH Minikonferencia: Merre tovább influenszer reklámozás?
Milyen szabályok vonatkoznak ma az influenszerekre? Hol húzódnak az etikai…
Tovább olvasom >Bővül az ALDI app: ezentúl kuponok is elérhetők
Újabb mérföldkőhöz érkezett az ALDI applikáció. A vásárlók mostantól bármely…
Tovább olvasom >