Kis karácsonyból nagy forgalom
A karácsonyi vásárlási szezon kétségkívül a legnagyobb forgalmú időszak a kiskereskedelemben, amikor kis túlzással minden eladható. Mégis számos olyan eszköz áll az üzletek rendelkezésére, amelyekkel jelentősen növelhetik eladásaikat; az egyik ilyen a háttérzene.
Az eladáshelyi háttérzene korántsem az eladók kedvenc slágereinek üvöltetését jelenti – bár ma még ez az általános gyakorlat a hazai üzletekben. Ennél kifinomultabb, a vásárlók hangulatára és a bevételek alakulására egyaránt jótékonyan ható megoldás, ha professzionális szolgáltatóra bízzuk a zene kiválasztását és sugárzását.
A karácsonyi időszakban kiemelten fontossá válik, hogy egy üzlet megkülönböztesse magát a versenytársaitól – állítja Antal Tamás, a Mood Media, a világ vezető instore médiavállalatának kelet-európai ügyvezető igazgatója. Szerinte, ha a logó és a kirakat megtervezésénél törekszünk az egyediségre, akkor a vásárlókra ható összes médiumon ugyanezt kell tennünk. „Márpedig a zene az egyik leghatásosabb eszköz arra, hogy erősítsük mind márkánk imázsát, mind pedig a kapcsolatot a márka és a vásárlók között” – állítja.
Ezt támasztják alá azok a kutatások, melyek a zene vásárlókra (és vásárlásra) gyakorolt hatását elemzik. A Music Works kutatásából (Music Works – The impact of music upon shops – 2009–2010) például kiderült, hogy a válaszadók negyede hajlandó lenne 5 százalékkal többet fizetni ugyanazért a termékért, ha közben szólna a zene! A megkérdezettek 84 százaléka pedig előnyben részesíti azokat az üzleteket, ahol zene szól. 72 százalék szerint a zene jelentős mértékben erősíti egy üzlet imázsát, 55 százalékuk pedig nagyobb valószínűséggel tér vissza olyan üzletbe, ahol neki tetsző zene szól.
Ebben a technikában piacvezető a világ 40 országában, mintegy 470 000 üzletben szolgáltató, naponta több mint 112 millió dalt lejátszó Mood Media. Ők a teljes zenei stílustárból akkurátusan válogatják össze azokat a számokat, amelyekből aztán kialakítják az adott márkához, üzlethez illő – és a megcélzott vevőkörnek is nagy eséllyel tetsző – zenei hangulatot. Ugyanez igaz a karácsonyi dalokra is. „Nem kell mindig ugyanannak forognia. A jazztől a legújabb popslágerekig, a klasszikustól a rockig bármi szóba jöhet, a lényeg, hogy erősítse a márkát” – mondja Antal Tamás. E szolgáltatás másik nagy előnye, hogy a zenék közé ékelve hirdetések is sugározhatók, amivel páratlan hatékonysággal hívhatjuk fel a vásárlók figyelemét egy-egy termékre vagy akcióra. Ez a technika a legkisebb üzletben is bevethető, így a módszer már nem csak a nagy áruházláncok kiváltsága.
Azt minden bizonnyal lehetetlen elkerülni, hogy a Last Christmas dallama felcsendüljön egy bevásárlóközpontban. A profi szolgáltatók segítségével azonban elérhetjük, hogy kitűnjünk a klisék (dallam)világából, és ezzel a vevők is jobban felfigyeljenek az üzletünkre.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Lidl bemutatta tizedik, jubileumi szakácskönyvét
A Lidl bemutatta 10. szakácskönyvét, amely közel 4 millió megjelent…
Tovább olvasom >Magyar női vízilabda támogatója lett a Helia-D
Együttműködési megállapodást jelentett be a Helia-D és az UVSE Vízilabda…
Tovább olvasom >Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >