Kirobbanó fogyasztói bizalom Kínában
Az első negyedévben hét éve nem látott magasságba emelkedett a fogyasztói bizalom Kínában – derül ki a Nielsen nemzetközi piackutató cég felméréséből.
A fogyasztói bizalmi index két ponttal 110 pontra erősödött január és március közt, amire 2005 óta nem volt példa – írja a jelentés. A 100 pont feletti érték optimizmust jelez.
A pozitív változást elsősorban a sikeres kormányzati politika magyarázza, így a gazdasági növekedés viszonylagos stabilitása, az exportpiacok és a szűkös hitelfelvételi lehetőségek gyengélkedése miatt gondban lévő kis- és középvállalatok megsegítése, a belső fogyasztás fellendítésének szorgalmazása és a túlfűtött ingatlanpiaci szektor lehűtése – vélik a kutatók.
A fogyasztói bizalom a városokban és vidéken egyaránt nőtt, az utóbbiban nagyobb mértékben. Ennek oka a gazdaságpolitikai sikerek mellett a vidéki területekre szánt pénzügyi alapok kibővítése és a vidéki nyugdíjprogramra fordított állami támogatás növelése. Az optimizmus növekedése mellett sem változott ugyanakkor a fogyasztásukat növelni kívánók aránya a Nielsen szerint. A megkérdezettek mintegy 59 százaléka úgy fogalmazott, hogy inkább megtakarítani kíván, a pénzüket elkölteni szándékozók fele pedig gyermekei taníttatására költené leginkább tartalékait. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Orbán Viktor: jövőre reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés
Reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés 2025-ben Magyarországon –…
Tovább olvasom >Nehéz helyzetben a sertéshúságazat: emelkedő költségek, csökkenő fogyasztás és átalakuló szokások
Évek óta kihívásokkal néz szembe a hazai és az uniós…
Tovább olvasom >Az NGM tájékoztató levélben kéri az embereket, hogy költsenek
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) tájékoztató levélben fogja értesíteni az önkéntes…
Tovább olvasom >