Kirobbanó fogyasztói bizalom Kínában
Az első negyedévben hét éve nem látott magasságba emelkedett a fogyasztói bizalom Kínában – derül ki a Nielsen nemzetközi piackutató cég felméréséből.
A fogyasztói bizalmi index két ponttal 110 pontra erősödött január és március közt, amire 2005 óta nem volt példa – írja a jelentés. A 100 pont feletti érték optimizmust jelez.
A pozitív változást elsősorban a sikeres kormányzati politika magyarázza, így a gazdasági növekedés viszonylagos stabilitása, az exportpiacok és a szűkös hitelfelvételi lehetőségek gyengélkedése miatt gondban lévő kis- és középvállalatok megsegítése, a belső fogyasztás fellendítésének szorgalmazása és a túlfűtött ingatlanpiaci szektor lehűtése – vélik a kutatók.
A fogyasztói bizalom a városokban és vidéken egyaránt nőtt, az utóbbiban nagyobb mértékben. Ennek oka a gazdaságpolitikai sikerek mellett a vidéki területekre szánt pénzügyi alapok kibővítése és a vidéki nyugdíjprogramra fordított állami támogatás növelése. Az optimizmus növekedése mellett sem változott ugyanakkor a fogyasztásukat növelni kívánók aránya a Nielsen szerint. A megkérdezettek mintegy 59 százaléka úgy fogalmazott, hogy inkább megtakarítani kíván, a pénzüket elkölteni szándékozók fele pedig gyermekei taníttatására költené leginkább tartalékait. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: áprilisban a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 5,0, az előző havit 2,0 százalékkal haladta meg
2025. áprilisban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >Csökkent a FAO élelmiszerár-indexe májusban
Csökkent az élelmiszertermékek világpiaci árának referenciaértéke májusban az előző hónaphoz…
Tovább olvasom >Az euróövezetben nőtt a kiskereskedelmi forgalom áprilisban
Havi és éves összehasonlításban egyaránt nőtt a kiskereskedelmi forgalom az…
Tovább olvasom >