Király drogozni? Mit szeret és mit utasít el a Z generáció?
Autistákkal foglalkozó TikToker, görkori edző anyuka, az exével idézeteken keresztül kommunikáló gimnazista és a tranzíciójáról posztoló influencer is szerepel a Compact TV legújabb, A nemZedék című sorozatában. A Compact TV a videószéria mellett egy átfogó, ingyenesen hozzáférhető kutatási összefoglalót is publikál a Z-generáció tartalomfogyasztási szokásairól.
Bár a Z-generáció mindössze a világ népességének 26%-át teszi ki, ők felelősek a teljes fogyasztás 40%-ért, fontos tehát, hogy milyen tendenciák, milyen érzelmek és milyen tartalmak alapján hozzák meg döntéseiket. A sorozatban szereplő fiatalok őszintén elmondják a véleményüket identitásról, social média függőségről, társas magányról, a reklámokról vagy éppen a generáció mentális állapotáról.
„Félelmetesen aktuálisnak és fontosnak tartom a generációm belsőjének dokumentálását. Úgy gondolom, hogy a megéléseink és visszajelzéseink a világ történéseire rendkívül fontosak egy jobb jövő kialakításához. A generációm nyitott, okos és szelíd. Érdemes odafigyelni ránk!”
– mondja a sorozat rendezője, Mazzag Izabella, aki maga is tipikus Z-generációsnak vallja magát.
A Híd című HBO-reality szereplője, Fajt Alex szerint a Z generáció fiataljai elődeiknél könnyebben megtalálják a rövidebb utakat egy-egy feladatban. Azt mondja, az érzékenyebb lelkületük miatt viszont aggódik a generációért.
„Az érzelmi elnyomás gyakran átrúg egyfajta függőségbe. Divatot csinálnak abból, hogy király drogozni, meg ha elnyomod magad, nem érzel, nem gondolkodsz, csak vagy”
– vallja az influenszer, aki hét másik fiatal mellett szerepel a videósorozatban, amelyet a Chio támogatott.
„A fiatalok figyelmét egyre nehezebb megragadni, tartalomgyártóként néhány másodpercet kapunk arra, hogy bebizonyítsuk, hogy informatívak, szórakoztatóak és őszinték vagyunk, tehát hogy nem hozzájuk, hanem valóban velük beszélünk. A nemZedékkel és a kutatással arra próbáltunk választ találni, hogy ezt hogy csinálhatnánk a lehető legjobban”
– mondja a Fränk Barbara a Compact TV vezetője.
A Compact TV-hez olyan videósorozatok köthetőek, mint a Mivanaveled show című anti talkshow Turai Barnával és Pajor Kristóffal, a WMN Youtube csatornáján debütáló Korszak vagy a 24.hu-n futó Mielőtt végleg felnövünk című dokumentumfilm sorozat, melyek mind népszerűek voltak a fiatal korosztályban is.
A tartalom alapjául szolgáló összefoglalóhoz az egyik legnagyobb hazai közvélemény kutató cég a Kantar Hoffmann biztosított adatokat, valamint az NMHH-tól és nemzetközi kutatásokból származó információk is fontos szerephez jutottak. Az elkészítésben pszichológus szakember, és Bereczki Enikő generáció kutató is közreműködött.
A nemZedék szereplői:
BOETANG STEPHANY (Instagram: ska_phy)
FAJT ALEX (TikTok: fajtalex)
ALMÁSI FANNI (TikTok: Fanni néni)
LŐW DOMINIK
BULLA HANNA és DÁVID
HORVÁTH MÁLNA (Instagram: malnadori)
PÁL KORNÉL (Instagram: p.kornél)
KATONA KRISZTINA VIKTÓRIA (instagram: katona_vik)
A kutatási összefoglaló október 4-től ingyenes elérhető a Compact TV weboldalán (compacttv.hu) a sorozat epizódjai pedig ettől a naptól kezdve hetente jelennek meg a Compact TV Youtube csatornáján.
Kapcsolódó cikkeink
A STEM érdeklődésű Z-generációs fiatalok határozott elképzelésekkel lépnek be a munka világába egy új kutatás szerint
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok,…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Élményekkel teli csizma: Az európai Z generáció kedvenc ajándékai
Bár a legújabb AirPodsra vagy egy dizájner táskára sem mondanak…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új AI alapú tervezőeszközzel segíti az amerikai kereskedőket az Alibaba
Az Alibaba International bevezette a kis- és középvállalkozások igényeire szabva…
Tovább olvasom >Jézus volt az első kommunikátor
Kőszegi András márkatanácsadó volt a Futuretalks Krozsó Szilviával podcastsorozatunk legutóbbi…
Tovább olvasom >