Kiosztották a HUNGAROPACK Magyar Csomagolási Verseny díjait
Desszertcsomagolás, leveses pohárcsalád, alumínium fedőfólia, vidámparki vasúti kocsik csomagolása és display állvány kapott fődíjnak tekinthető elismerést a 29. alkalommal megtartott HUNGAROPACK Magyar Csomagolási Versenyen. A hazai versenyen díjazott nevezések megvalósítói részt vehetnek a Csomagolási Világszövetség (World Packaging Organisation – WPO) által szervezett Worldstar csomagolási világversenyen. Eközben a magyar csomagolóipar enyhe, mintegy 3-5 százalékos visszaesést mutatott az év első felében.
Éppen 45 éve, 1967-ben indult útjára a csomagolóiparban ma is népszerű HUNGAROPACK Magyar Csomagolási Verseny. A szakmai eseményt azonban nemcsak a pályázó vállalatok tartják fontosnak, hanem a hazai műszaki-fejlesztésért, az innovációért, az ipar és az élelmiszeripar fejlődéséért felelős kormányzati szervek is, amelyek a verseny kezdete óta nyújtanak támogatást a szervezőknek, egyetértve alapvető célkitűzésével, a magyar csomagolóipar fejlődésének, műszaki fejlesztéseinek bemutatásával és eredményeinek széleskörű elterjesztésével.
A Csomagolási és Anyagmozgatási Országos Szövetség szervezésében idén 29. alkalommal megtartott nemzeti versenyen 31 vállalat 53 nevezése mérette meg magát. A 2012. szeptember 19-én a DigitalExpo szakkiállítás keretében megtartott ünnepélyes díjkiosztón a legkiválóbb nevezések HUNGAROPACK 2012 díjas, továbbá különdíjas és elismerő okleveles kitüntetésben részesültek.
A legmagasabb, HUNGAROPACK díjas elismerést kapta:
– Belotti Produkciós Iroda: Hungarikum desszert ajándékcsomagolása,
– Greiner Packaging Kft.: Leveses pohárcsalád speciális fedéllel,
– Harsona Fólia-Print Kft.: „Bögözött” alumínium fedőfólia,
– Metria-VTO Biztonságos Csomagolás Kft.: Vidámparki vasúti kocsik tengerentúli csomagolása,
– STI Petőfi Nyomda Kft.: StrongBow Gold display állvány és promóciós eszközök.
A hazai versenyen díjazott nevezések megvalósítói részt vehetnek a Csomagolási Világszövetség (World Packaging Organisation – WPO) által szervezett Worldstar csomagolási világversenyen. A nemzetközi megmérettetésen már hosszabb ideje kiváló eredményeket érnek el a magyar vállalatok, amelyek már az 1980-as években sikereket értek el, így pl. a Fabulissimo és a Helia-D kozmetikumok WORLDSTAR díjas elismerésben részesültek, ami a szakterületen akkoriban megvalósult innovatív fejlesztéseinek köszönhető. A jelenkor eredményei sem maradnak el, 2007 és 2012 között 27 (!) magyar nevezés kapta meg a szakma „Oscar-díjának” számító elismerést, amely újabb bizonyítéka a magyar alkotóelme kreativitásának.
Enyhe visszaesés a csomagolóiparban
A hazai csomagolóipar 2011-ben 4,4 százalékos növekedést mutatott, ami ugyan kevesebb, mint a megelőző év eredménye (16,3%), de tíz éves távlatban vizsgálva folyamatosan fejlődik, a 471 milliárd forintos elmúlt évi forgalma pedig nemzetgazdasági szinten sem elhanyagolható. E teljesítményhez mind a Magyarországon megtelepedett és a világ legjelentősebb multinacionális csomagolószer-gyártó vállalatai, mind pedig a jellemzően magyar magántőkén alapuló mikro, kis- és középvállalkozások is hozzájárultak.
Ez év első félévében mintegy 3-5 százalékos visszaesés volt megfigyelhető a csomagolóiparban, de a szakma bízik abban, hogy a 2012. január elseje óta teljes körűen hatályos környezetvédelmi termékdíjas szabályozásnak is betudható kedvezőtlen első félévi gazdálkodási adatok – felhasználás visszaesés, importhányad növekedés – irányt váltanak.
A csomagolóipar előtt komoly kihívások állnak. A világ népessége egyre nő, élelmiszerrel való ellátásuk egyre nagyobb feladatot jelent, ugyanakkor világszerte éves szinten 1,3 milliárd tonna élelmiszer megy veszendőbe.
Az életmódváltozás is új kihívásokat jelent, a családok csökkenő lélekszáma, a rohanó munkatempó, a hosszú munkában töltött idő mind-mind újabb és újabb válaszokat várnak a csomagolóipartól.
„Navigare necesse est”, mondja a bölcselet, ami a csomagolóipar számára a „Csomagolni pedig kell” mondatra fordítható. Egyaránt kell felelősséget vállalni a korszerű és biztonságos élelmiszereknek a fogyasztókhoz csomagolt formában való eljuttatásáért és a környezetünk fenntarthatóságáért, védelméért is.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Üzleti tervezéshez egy kis segítség
A CEONET Klub és az Egyensúly Intézet újabb közös eseményre…
Tovább olvasom >Európai küldöttséget látott vendégül az NFFT és a BCSDH
Milyen európai szintű együttműködések segíthetik az európai és a hazai…
Tovább olvasom >Egyre sikeresebb a Modern gyárak éjszakája rendezvénysorozat
A Modern gyárak éjszakája országos online és élő rendezvénysorozat egyre…
Tovább olvasom >