Kínai márkával bővíti portfolióját az AutoWallis Csoport
Együttműködési megállapodást kötött az AutoWallis Csoport portugál partnerével, a Salvador Caetano Csoporttal az innovatív elektromos autókat gyártó, kínai XPENG márka forgalmazásáról Magyarországon, Szlovéniában és Horvátországban – közölte a társaság hétfőn.
A megállapodás értelmében a kínai márka kizárólagos forgalmazója a régió három országában a magyar és a portugál cég 50-50 százalékos tulajdonában lévő AutoWallis Caetano Zrt. lesz, az értékesítés 2025 őszén kezdődhet – tájékoztattak.
A közlemény szerint
a kantoni központú XPENG a nyolcadik legnagyobb elektromosjármű-gyártó Kínában és az egyik leggyorsabban terjedő autómárka globálisan, évi 200 százalékos bővüléssel. A tavalyi 200 ezer után az idén 400 ezer jármű értékesítésével számolnak.
Megjegyezték: az AutoWallis korábban az elsők között lépett partnerségre olyan kínai márkákkal, mint a BYD és az MG, az új megállapodással a vállalat márkakínálata 28-ra emelkedett.
Az AutoWallis a térség 16 országában van jelen autókereskedelmi és mobilitási szolgáltatásaival.
A BÉT-en elérhető adatok szerint
a vállalat konszolidált árbevétele 2024-ben 398,460 milliárd forintra nőtt az előző évi 366,266 milliárd forint után. Adózott eredménye tavaly 6,976 milliárd forintra esett vissza 9,842 milliárd forintról.
Az AutoWallis részvényeit a BÉT prémium kategóriájában jegyzik. Árfolyamuk pénteken 156,5 forinton zárt, egy éven belül 137,5 és 184 forint között mozgott.
Kapcsolódó cikkeink
100 százalékra növelte részesedését az Iniciál Csoportban az AutoWallis
További 40 százalékos üzletrészt vásárolt az AutoWallis Nyrt. az Iniciál…
Tovább olvasom >Az AutoWallis vezeti be a régióban a NIO prémium elektromos autómárkát
Újabb jelentős lépést tett nemzetközi pozíciójának erősítése terén az AutoWallis…
Tovább olvasom >20 százalékkal nőtt az AutoWallis árbevétele az első negyedévben, aminek már közel a kétharmada külföldről származik
2025 első negyedévében az AutoWallis Csoport árbevétele 20%-kal, 107 milliárd…
Tovább olvasom >További cikkeink
„A polc nemcsak hely, hanem stratégia” – a P&G újragondolja a vásárlói élményt Magyarországon
Interjú Joanna Bohdanowicz-cal, a Procter & Gamble Közép-európai szenior igazgatójával…
Tovább olvasom >Brüsszel eljárást indított Magyarország ellen az árréskorlátozások miatt
Két kötelezettségszegési eljárást is indított Magyarország ellen az Európai Bizottság,…
Tovább olvasom >Májusban lassult az éves infláció az euróövezetben és az EU-ban
Az euróövezetben és az Európai Unióban is lassult az éves…
Tovább olvasom >