Kínában zuhan a sörfogyasztás – jelenti a világ legnagyobb sörgyártója
Az Anheuser-Busch InBev csütörtökön arra figyelmeztetett, hogy a cég első negyedéves eredménye 10 százalékkal csökkenhet a koronavírus miatt. A bejelentést kifejezetten rosszul fogadták a befektetők, a részvényárfolyam nyolcéves mélypontra esett – olvasható a portfolio.hu-n.
A világ legnagyobb sörgyártója is szenved a koronavírus miatt, az Anheuser-Busch InBev csütörtökön jelentette be, hogy az első negyedévben 10 százalékkal eshet vissza az eredmény a koronavírus következtében. A cég szerint a koronavírus járvány miatt jelentősen visszaesett a kínai kereslet, a bárokban és az otthoni fogyasztás esetében is, különösen a kínai új év során.
A társaság szerint a járvány a kínai bevételeket 285 millió dollárral csökkentette az év első két hónapja során, ami a cégcsoport tavalyi első negyedéves bevételének 2,3 százalékát teszi ki. A koronavírus járvány és brazil piac várt gyengélkedése együttesen 10 százalékkal csökkentheti az első negyedéves EBITDA-t, a vállalat várakozásai szerint a core eredmény 2-5 százalékos sávban növekedhet idén, és a bővülés nagy része az év második felében manifesztálódhat.
A cég közzétette a tavalyi negyedik negyedéves és a teljes éves számait is, az AB InBev bevétele a negyedik negyedévben 2,5 százalékkal 13,33 milliárd dollárra nőtt, míg a tisztított működési eredmény 8,6 százalékkal 4,12 milliárd dollárra csökkent. A 2019-es évben a bevétel 4,3 százalékkal 52,32 milliárd dollárra nőtt, míg a tisztított működési eredmény 16,42 milliárd dollár lett.
A vállalat két fontos piaca, az USA és Brazília esetében is csökkent a profit, részben a magasabb nyersanyagköltségek és a gyengébb brazil reál miatt, ami csökkentette a cég eladásait Braziliában.
A társaság előrejelzését kifejezetten rosszul fogadták a befektetők, a részvényárfolyam 10,5 százalékkal került ma lejjebb, ami nyolcéves mélypontot jelent. (portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Display 2.0 – így néz ki a jövő bolttere
Okoseszközzé válik a bolti display – derült ki a Shop!…
Tovább olvasom >Megnyitott a SIAL China, hazánk is bemutatkozik
Prémium élelmiszerek és különlegességek is megjelennek az Agrármarketing Centrum közösségi…
Tovább olvasom >Agrárminisztérium: Kína magyar szakemberekkel fejlesztené borászati szektorát
Kína magyar szakemberekkel fejlesztené borászati szektorát – ismertette az Agárminisztérium…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egy korszak lezárul, egy új indul – marketingvezetői váltás az Eisbergnél
Két év után búcsúzik az Eisbergtől Gál Judit, a cég…
Tovább olvasom >Folytatódik az áreső a PENNY-ben
Folytatja az alapvető háztartási és higiéniai termékek áresőjét a PENNY…
Tovább olvasom >A Heineken mesterséges intelligenciával oltja szomját az adatkezelésbe
A Heineken az SAP AI megoldásával egyszerűsíti az adatelemzést munkatársai…
Tovább olvasom >