Kínában zuhan a sörfogyasztás – jelenti a világ legnagyobb sörgyártója
Az Anheuser-Busch InBev csütörtökön arra figyelmeztetett, hogy a cég első negyedéves eredménye 10 százalékkal csökkenhet a koronavírus miatt. A bejelentést kifejezetten rosszul fogadták a befektetők, a részvényárfolyam nyolcéves mélypontra esett – olvasható a portfolio.hu-n.
A világ legnagyobb sörgyártója is szenved a koronavírus miatt, az Anheuser-Busch InBev csütörtökön jelentette be, hogy az első negyedévben 10 százalékkal eshet vissza az eredmény a koronavírus következtében. A cég szerint a koronavírus járvány miatt jelentősen visszaesett a kínai kereslet, a bárokban és az otthoni fogyasztás esetében is, különösen a kínai új év során.
A társaság szerint a járvány a kínai bevételeket 285 millió dollárral csökkentette az év első két hónapja során, ami a cégcsoport tavalyi első negyedéves bevételének 2,3 százalékát teszi ki. A koronavírus járvány és brazil piac várt gyengélkedése együttesen 10 százalékkal csökkentheti az első negyedéves EBITDA-t, a vállalat várakozásai szerint a core eredmény 2-5 százalékos sávban növekedhet idén, és a bővülés nagy része az év második felében manifesztálódhat.
A cég közzétette a tavalyi negyedik negyedéves és a teljes éves számait is, az AB InBev bevétele a negyedik negyedévben 2,5 százalékkal 13,33 milliárd dollárra nőtt, míg a tisztított működési eredmény 8,6 százalékkal 4,12 milliárd dollárra csökkent. A 2019-es évben a bevétel 4,3 százalékkal 52,32 milliárd dollárra nőtt, míg a tisztított működési eredmény 16,42 milliárd dollár lett.
A vállalat két fontos piaca, az USA és Brazília esetében is csökkent a profit, részben a magasabb nyersanyagköltségek és a gyengébb brazil reál miatt, ami csökkentette a cég eladásait Braziliában.
A társaság előrejelzését kifejezetten rosszul fogadták a befektetők, a részvényárfolyam 10,5 százalékkal került ma lejjebb, ami nyolcéves mélypontot jelent. (portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Februárban csökkent a fogyasztói árindex Kínában, bő egy éve először
Kínában februárban több mint egy éve először csökkent a fogyasztói…
Tovább olvasom >100%-ban a Nestlé tulajdonába került a kínai Hsu Fu Chi édességmárka
Megszerezte a Nestlé a kínai Hsu Fu Chi édességgyártó fennmaradó…
Tovább olvasom >Hogyan alakul a világgazdaság idén?
Az Egyesült Államok növekedése stabil, Európa és Kína újabb kihívásokkal…
Tovább olvasom >További cikkeink
Németországban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi árak emelkedése februárban
Németországban februárban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi…
Tovább olvasom >Egyensúly és szépség a mindennapokban – A Balance by Béres Alexandra termékei már elérhetők a Rossmannban
Béres Alexandra Balance márkája új szépségápolási termékekkel debütált a Rossmannban,…
Tovább olvasom >Március 14-én fogyasztóvédelmi napot tartanak az Auchan áruházak
Az Auchan Magyarország 2017-től a Covid járvány megjelenéséig minden évben…
Tovább olvasom >