Kínában zuhan a sörfogyasztás – jelenti a világ legnagyobb sörgyártója
Az Anheuser-Busch InBev csütörtökön arra figyelmeztetett, hogy a cég első negyedéves eredménye 10 százalékkal csökkenhet a koronavírus miatt. A bejelentést kifejezetten rosszul fogadták a befektetők, a részvényárfolyam nyolcéves mélypontra esett – olvasható a portfolio.hu-n.
A világ legnagyobb sörgyártója is szenved a koronavírus miatt, az Anheuser-Busch InBev csütörtökön jelentette be, hogy az első negyedévben 10 százalékkal eshet vissza az eredmény a koronavírus következtében. A cég szerint a koronavírus járvány miatt jelentősen visszaesett a kínai kereslet, a bárokban és az otthoni fogyasztás esetében is, különösen a kínai új év során.
A társaság szerint a járvány a kínai bevételeket 285 millió dollárral csökkentette az év első két hónapja során, ami a cégcsoport tavalyi első negyedéves bevételének 2,3 százalékát teszi ki. A koronavírus járvány és brazil piac várt gyengélkedése együttesen 10 százalékkal csökkentheti az első negyedéves EBITDA-t, a vállalat várakozásai szerint a core eredmény 2-5 százalékos sávban növekedhet idén, és a bővülés nagy része az év második felében manifesztálódhat.
A cég közzétette a tavalyi negyedik negyedéves és a teljes éves számait is, az AB InBev bevétele a negyedik negyedévben 2,5 százalékkal 13,33 milliárd dollárra nőtt, míg a tisztított működési eredmény 8,6 százalékkal 4,12 milliárd dollárra csökkent. A 2019-es évben a bevétel 4,3 százalékkal 52,32 milliárd dollárra nőtt, míg a tisztított működési eredmény 16,42 milliárd dollár lett.
A vállalat két fontos piaca, az USA és Brazília esetében is csökkent a profit, részben a magasabb nyersanyagköltségek és a gyengébb brazil reál miatt, ami csökkentette a cég eladásait Braziliában.
A társaság előrejelzését kifejezetten rosszul fogadták a befektetők, a részvényárfolyam 10,5 százalékkal került ma lejjebb, ami nyolcéves mélypontot jelent. (portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Májusban tovább nőtt Kína ipari termelése és kiskereskedelmi forgalma
Májusban tovább nőtt az ipari termelés Kínában, de hat hónapja…
Tovább olvasom >Display 2.0 – így néz ki a jövő bolttere
Okoseszközzé válik a bolti display – derült ki a Shop!…
Tovább olvasom >Megnyitott a SIAL China, hazánk is bemutatkozik
Prémium élelmiszerek és különlegességek is megjelennek az Agrármarketing Centrum közösségi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az OTP Travel második alkalommal kapta meg a Travelife Partner minősítést
Az OTP Travel ismét elnyerte a Travelife Partner szintű nemzetközi…
Tovább olvasom >Rendhagyó versenyen születhet meg a jövő vásárlási élménye
Elindult a jelentkezés Magyarország első bevásárlóközpontban szervezett hackathonjára. A Westend…
Tovább olvasom >Nyári szünet: több százezer forintot költenek a magyar családok
A nyári szünet a kikapcsolódás mellett komoly logisztikai feladatokat és…
Tovább olvasom >