Kínában zuhan a sörfogyasztás – jelenti a világ legnagyobb sörgyártója
Az Anheuser-Busch InBev csütörtökön arra figyelmeztetett, hogy a cég első negyedéves eredménye 10 százalékkal csökkenhet a koronavírus miatt. A bejelentést kifejezetten rosszul fogadták a befektetők, a részvényárfolyam nyolcéves mélypontra esett – olvasható a portfolio.hu-n.
A világ legnagyobb sörgyártója is szenved a koronavírus miatt, az Anheuser-Busch InBev csütörtökön jelentette be, hogy az első negyedévben 10 százalékkal eshet vissza az eredmény a koronavírus következtében. A cég szerint a koronavírus járvány miatt jelentősen visszaesett a kínai kereslet, a bárokban és az otthoni fogyasztás esetében is, különösen a kínai új év során.
A társaság szerint a járvány a kínai bevételeket 285 millió dollárral csökkentette az év első két hónapja során, ami a cégcsoport tavalyi első negyedéves bevételének 2,3 százalékát teszi ki. A koronavírus járvány és brazil piac várt gyengélkedése együttesen 10 százalékkal csökkentheti az első negyedéves EBITDA-t, a vállalat várakozásai szerint a core eredmény 2-5 százalékos sávban növekedhet idén, és a bővülés nagy része az év második felében manifesztálódhat.
A cég közzétette a tavalyi negyedik negyedéves és a teljes éves számait is, az AB InBev bevétele a negyedik negyedévben 2,5 százalékkal 13,33 milliárd dollárra nőtt, míg a tisztított működési eredmény 8,6 százalékkal 4,12 milliárd dollárra csökkent. A 2019-es évben a bevétel 4,3 százalékkal 52,32 milliárd dollárra nőtt, míg a tisztított működési eredmény 16,42 milliárd dollár lett.
A vállalat két fontos piaca, az USA és Brazília esetében is csökkent a profit, részben a magasabb nyersanyagköltségek és a gyengébb brazil reál miatt, ami csökkentette a cég eladásait Braziliában.
A társaság előrejelzését kifejezetten rosszul fogadták a befektetők, a részvényárfolyam 10,5 százalékkal került ma lejjebb, ami nyolcéves mélypontot jelent. (portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Az Amazon visszakozik: kínai megrendelések lemondásával reagál az amerikai vámemelésre
A kereskedelmi háború új fejezete az e-kereskedelemben – az Amazon…
Tovább olvasom >Dr. Matura Tamás: Előfordulhat, hogy az USA ledolgozza magát Kína szintjére
Dr. Matura Tamás, a Budapesti Corvinus Egyetem docense, Kínaszakértő volt…
Tovább olvasom >70 millió dollárt költ a beszállítói hálózat fejlesztésére a SHEIN 2028-ig
A vállalat 7,5 millió dollárt dél-kínai üzemek modernizálására költött. 70…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti trendek: mit keresnek idén a vásárlók?
Tavaly márciusban, húsvét előtt közel 90 ezer doboz, azaz csaknem…
Tovább olvasom >Stratégiai partnerségre lép a The Body Shop nemzetközi kozmetikai cég és a TOURMIX magyar zöld logisztikai startup
Együttműködésbe kezdett a fenntarthatósági piac két kulcsfontosságú szereplője, az állat-…
Tovább olvasom >Trónfosztás a luxusvilágban: az Hermès megelőzte az LVMH-t
A luxusiparban új korszak kezdődhet: az Hermès átvette a világ…
Tovább olvasom >