Kínában terjeszkednek a külföldi áruházláncok

Szerző: trademagazin Dátum: 2013. 04. 03. 11:15

A kínai bérek növekedésével, illetve a középosztály erősödésével a nagy külföldi bevásárlóáruház-láncok, így a Walmart, a Carrefour és a Tesco is bővítést jelentett be a kelet-ázsiai országban.

Az amerikai Walmart hét eleji közleményében úgy fogalmazott: 500 millió jüanos (1 jüan=38 forint) beruházással az idén legalább 30 új bevásárlóáruház átadását és mintegy félszáz felújítását tervezi, de az elosztóhálózat modernizálására és az élelmiszerbiztonság fokozására is fordít ebből. Kína a Walmart egyik legfontosabb stratégiai piaca, a következő három évben mintegy 100 új üzlet nyitása várható – jelentette a vállalat.

Tovább terjeszkedik a francia Carrefour is Kínában. A tavaly csaknem 11 százalékos bevételnövekedést elkönyvelő cégnek jelenleg 69 városban 219 üzlete van az országban, a következő években évente mintegy 20 új bolt nyitása várható – erősítette meg a vállalat. Korábban a Carrefour szintén az élelmiszerbiztonság fokozásának szükségességét hangsúlyozta, többször került az elmúlt években ugyanis azzal kapcsolatos botrányok középpontjába.

A versenytársaitól némiképp elmaradó brit Tesco szintén terjeszkedne a kínai piacon. Bár három évvel ezelőtt még bevételének megnégyszerezése volt a cél, a vállalat – a hazai boltokhoz túlságosan is hasonló kínálata miatt – küszködik az eladások növekedési ütemének fenntartásával. Ezen új üzletstratégiával és a kínai társadalmi trendek jobb kihasználásával változtatna a jövőben – derül ki a tervekből. A cég jelenlegi, 120 áruháza mellé a jövőben internetes boltokat nyitna, vagyis a kínai elektronikus kereskedelmi piac robbanásszerű növekedéséből előnyt kovácsolva fokozná bevételeit. (MTI)

Kapcsolódó cikkeink