Kínában terjeszkedik a Starbucks
Több mint háromszorosára tervezi növelni a bevételeit 2022-ig Kínában a Starbucks – olvasható az investor.hu-n. A világszerte népszerű kávézólánc ezzel együtt számos új üzletet is nyitna a világ második legnagyobb gazdaságában.
A látványos bevételnövekedési tervek mellett közel duplájára növelné kávézóinak számát Kínában a Starbucks a következő öt évben. A vállalat részben ezzel kívánja ellensúlyozni azt, hogy a piaci és forgalombeli növekedése nyomás alá került hazai pályán, az Egyesült Államokban – írja a Business Insider.
Az amerikai kávézólánc, amely nemrég kötött 7,15 milliárd dolláros forgalmazási megállapodást a Nestlével, azt célozta meg, hogy 2022 végére összesen 6 ezer boltot fog üzemeltetni Kínában – derül ki a cég közleményéből. Jelenleg a társaságnak nagyjából 3300 üzlete van 141 kínai városban.
A Starbucks jelenleg uralja a kínai kávépiacot, noha egyre nagyobb a verseny, főleg a kisebb riválisok miatt. Ráadásul ez ugyanaz a jelenség, mint az Egyesült Államokban, ahol éppen a kisebb kávézók újabb hulláma jelenti a legnagyobb kihívást az óriáscégnek.
Mindeközben a vállalat ügyvezető elnöke, Howard Schultz a Reutersnek úgy nyilatkozott, a Starbucks üzleteinek száma egy évtizeden belül elérheti Kínában a 10 ezres számot, meghaladva ezzel akár még az amerikai piaci jelenlétet is.
A társaság emellett arra számít, hogy Kínában több mint a duplájára emelkedhet a működési nyereség a következő öt évben a 2017-es számokhoz képest. A cég egyébként a tavalyi üzleti évben 3,24 milliárd dolláros bevételt ért el az ázsiai csendes-óceáni térségben, míg a működési nyereség 764,8 millió dollár volt.
Kizárólag Kínára vonatkozó információk nem érhetők el a nyilvánosság számára.
A Starbucks körül a legutóbbi nagy hír az volt, hogy a cég nemrég exkluzív megállapodást kötött a világ legnagyobb élelmiszergyártó vállalatával, a Nestlével arról, hogy a svájci társaság forgalmazási jogokat kap a Starbucks csomagolt kávéira szerte a világon. Mindezzel pedig a Starbucks a kínai piaci terjeszkedését is segíti, egyebek mellett úgy, hogy szélesebb körű otthoni kávéfogyasztási lehetőségeket kínál a kínai fogyasztóknak. (investor.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Megnyitott a SIAL China, hazánk is bemutatkozik
Prémium élelmiszerek és különlegességek is megjelennek az Agrármarketing Centrum közösségi…
Tovább olvasom >Agrárminisztérium: Kína magyar szakemberekkel fejlesztené borászati szektorát
Kína magyar szakemberekkel fejlesztené borászati szektorát – ismertette az Agárminisztérium…
Tovább olvasom >Kína magyar szakemberekkel fejlesztené borászati szektorát
Ökrös Oszkár helyettes államtitkár az Agrárminisztériumban fogadta Feng Fauit kínai…
Tovább olvasom >További cikkeink
15 ezren a Népligetben: a női futás örömünnepe volt a 30. ALDI Női Futógála
Az utóbbi évek legnagyobb női futóeseményét, a nők, a mozgás…
Tovább olvasom >Egy korszak lezárul, egy új indul – marketingvezetői váltás az Eisbergnél
Két év után búcsúzik az Eisbergtől Gál Judit, a cég…
Tovább olvasom >Folytatódik az áreső a PENNY-ben
Folytatja az alapvető háztartási és higiéniai termékek áresőjét a PENNY…
Tovább olvasom >