Kínában terjeszkedik a Starbucks
Több mint háromszorosára tervezi növelni a bevételeit 2022-ig Kínában a Starbucks – olvasható az investor.hu-n. A világszerte népszerű kávézólánc ezzel együtt számos új üzletet is nyitna a világ második legnagyobb gazdaságában.
A látványos bevételnövekedési tervek mellett közel duplájára növelné kávézóinak számát Kínában a Starbucks a következő öt évben. A vállalat részben ezzel kívánja ellensúlyozni azt, hogy a piaci és forgalombeli növekedése nyomás alá került hazai pályán, az Egyesült Államokban – írja a Business Insider.
Az amerikai kávézólánc, amely nemrég kötött 7,15 milliárd dolláros forgalmazási megállapodást a Nestlével, azt célozta meg, hogy 2022 végére összesen 6 ezer boltot fog üzemeltetni Kínában – derül ki a cég közleményéből. Jelenleg a társaságnak nagyjából 3300 üzlete van 141 kínai városban.
A Starbucks jelenleg uralja a kínai kávépiacot, noha egyre nagyobb a verseny, főleg a kisebb riválisok miatt. Ráadásul ez ugyanaz a jelenség, mint az Egyesült Államokban, ahol éppen a kisebb kávézók újabb hulláma jelenti a legnagyobb kihívást az óriáscégnek.
Mindeközben a vállalat ügyvezető elnöke, Howard Schultz a Reutersnek úgy nyilatkozott, a Starbucks üzleteinek száma egy évtizeden belül elérheti Kínában a 10 ezres számot, meghaladva ezzel akár még az amerikai piaci jelenlétet is.
A társaság emellett arra számít, hogy Kínában több mint a duplájára emelkedhet a működési nyereség a következő öt évben a 2017-es számokhoz képest. A cég egyébként a tavalyi üzleti évben 3,24 milliárd dolláros bevételt ért el az ázsiai csendes-óceáni térségben, míg a működési nyereség 764,8 millió dollár volt.
Kizárólag Kínára vonatkozó információk nem érhetők el a nyilvánosság számára.
A Starbucks körül a legutóbbi nagy hír az volt, hogy a cég nemrég exkluzív megállapodást kötött a világ legnagyobb élelmiszergyártó vállalatával, a Nestlével arról, hogy a svájci társaság forgalmazási jogokat kap a Starbucks csomagolt kávéira szerte a világon. Mindezzel pedig a Starbucks a kínai piaci terjeszkedését is segíti, egyebek mellett úgy, hogy szélesebb körű otthoni kávéfogyasztási lehetőségeket kínál a kínai fogyasztóknak. (investor.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Februárban csökkent a fogyasztói árindex Kínában, bő egy éve először
Kínában februárban több mint egy éve először csökkent a fogyasztói…
Tovább olvasom >100%-ban a Nestlé tulajdonába került a kínai Hsu Fu Chi édességmárka
Megszerezte a Nestlé a kínai Hsu Fu Chi édességgyártó fennmaradó…
Tovább olvasom >Hogyan alakul a világgazdaság idén?
Az Egyesült Államok növekedése stabil, Európa és Kína újabb kihívásokkal…
Tovább olvasom >További cikkeink
Németországban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi árak emelkedése februárban
Németországban februárban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi…
Tovább olvasom >Egyensúly és szépség a mindennapokban – A Balance by Béres Alexandra termékei már elérhetők a Rossmannban
Béres Alexandra Balance márkája új szépségápolási termékekkel debütált a Rossmannban,…
Tovább olvasom >Március 14-én fogyasztóvédelmi napot tartanak az Auchan áruházak
Az Auchan Magyarország 2017-től a Covid járvány megjelenéséig minden évben…
Tovább olvasom >