Kínában gyorsuló ütemben csökkennek az élelmiszerárak
Szeptemberben az egy évvel korábbi szinten stagnáltak átlagosan a fogyasztói árak Kínában, az élelmiszerek árcsökkenése azonban felgyorsult a pekingi központi statisztikai hivatal, az NBS pénteki jelentése szerint.
Elemzők a kínai fogyasztói árak 0,2 százalékos növekedését várták szeptemberre az előző havi 0,1 százalékos emelkedést követően.
Az élelmiszerárak csökkenése felgyorsult, 3,2 százalékkal maradtak el az egy évvel korábbitól az augusztusi 1,7 százalékos éves csökkenés után. Eközben a nem élelmiszer jellegű árucikkek éves áremelkedése 0,7 százalékra emelkedett az előző havi 0,5 százalékról.
A fogyasztói árak élelmiszerek és az energiaárak nélkül számított emelkedése (maginfláció) szeptemberben is 0,8 százalék lett, az előző két havival megegyező, és január óta a legnagyobb mértékű.
Az előző havihoz képest szeptemberben 0,2 százalékkal emelkedtek a fogyasztói árak. A piaci konszenzus az augusztusi 0,3 százalékkal megegyező havi áremelkedést várt szeptemberre is.
A termelői árak 2,5 százalékkal csökkentek szeptemberben éves összevetésben Kínában, kevésbé az augusztusi 3,0 százalékos éves csökkenéshez képest, de felülmúlva a 2,4 százalékos csökkenést jelző piaci várakozásokat.
Kínában a termelői árak már a tizenkettedik egymást követő hónapban csökkennek éves bázison, de március óta a legkisebb mértékű lett a szeptemberi adat. A termelőiár-defláció a fogyasztás élénkítésére és a járvány utáni fellendülés megerősítésére hozott kormányzati szakpolitikai intézkedések hatásának tulajdonítható.
Kapcsolódó cikkeink
Rekordmagas élelmiszerárak Magyarországon: a diszkontláncok a helyzet nyertesei
Az elmúlt hónapokban folyamatosan emelkedett az élelmiszerek ára Magyarországon, amely…
Tovább olvasom >Bezárja sanghaji gyárát a Yakult, átszervezéssel erősítene Kínában
A japán Yakult Honsha Sanghajban működő gyárának bezárásával tenné versenyképesebbé…
Tovább olvasom >Folytatódhat jövőre a hitelezés fellendülése?
Akár még a 2021-es rekordévet is túlszárnyalhatja idén a lakossági…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >