Kínában a vártnál kisebb mértékben emelkedtek a fogyasztói árak márciusban
Kínában 0,1 százalékkal nőttek a fogyasztói árak márciusban éves szinten – közölte az ázsiai ország statisztikai hivatala csütörtökön. Elemzők nagyobb mértékű, 0,4 százalékos emelkedéssel számoltak a februári 0,7 százalékos növekedés után.
Havi szinten ugyanakkor 1,0 százalékkal csökkent a fogyasztói árindex, a februári 1,0 százalékos emelkedést követően. Az elemzői konszenzusban 0,5 százalékos csökkenés szerepelt márciusra.
Kínában tavaly októbertől idén januárig zsinórban négy hónapban csökkentek a fogyasztói árak éves szinten, ez volt a leghosszabb deflációs időszak 2009 októbere óta.
A statisztikai hivatal számításai szerint márciusban sorozatban kilencedik hónapja csökkentek az élelmiszerárak Kínában éves viszonylatban, márciusban 2,7 százalékkal estek a februári 0,9 százalékot követően.
Az élelmiszer- és energiaárak nélküli maginfláció 0,6 százalék volt márciusban éves összevetésben a februári 1,2 százalék után.
Ugyancsak csütörtökön közölte a statisztikai hivatal, hogy márciusban az elemzői várakozásokkal összhangban 2,8 százalékkal csökkentek a termelői árak éves összevetésben a februári 2,7 százalékos esést követően. A márciusi volt zsinórban a 18. hónap, amikor csökkentek a termelői árak Kínában.
A termelői árak havi szinten 0,1 százalékkal csökkentek márciusban a februári 0,2 százalékos esést követően.
Kapcsolódó cikkeink
A gazdasági fellendülés ellenére nőtt a fizetésképtelenségek száma a közép-kelet-európai régióban
Ellentmondásos képet fest a Coface nemzetközi hitelbiztosító éves Közép- és…
Tovább olvasom >Májusban lassult az éves infláció az euróövezetben és az EU-ban
Az euróövezetben és az Európai Unióban is lassult az éves…
Tovább olvasom >K&H: jövőre 2,5-3 százalékkal bővülhet a magyar gazdaság
A jelenlegi, bizonytalan kilátások alapján az idei évre várható 0,5…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nyári szünet: több százezer forintot költenek a magyar családok
A nyári szünet a kikapcsolódás mellett komoly logisztikai feladatokat és…
Tovább olvasom >Tojásválság küszöbén állunk?
Az amerikai és európai piacokon egyaránt áremelkedést tapasztalnak – a…
Tovább olvasom >Owen Wilson a Wolt nemzetközi kampányának új arca
Owen Wilsonnal indította első márkanagyköveti kampányát a Wolt. Az egyéves…
Tovább olvasom >