Kínában a vártnál kisebb mértékben emelkedtek a fogyasztói árak márciusban
Kínában 0,1 százalékkal nőttek a fogyasztói árak márciusban éves szinten – közölte az ázsiai ország statisztikai hivatala csütörtökön. Elemzők nagyobb mértékű, 0,4 százalékos emelkedéssel számoltak a februári 0,7 százalékos növekedés után.
Havi szinten ugyanakkor 1,0 százalékkal csökkent a fogyasztói árindex, a februári 1,0 százalékos emelkedést követően. Az elemzői konszenzusban 0,5 százalékos csökkenés szerepelt márciusra.
Kínában tavaly októbertől idén januárig zsinórban négy hónapban csökkentek a fogyasztói árak éves szinten, ez volt a leghosszabb deflációs időszak 2009 októbere óta.
A statisztikai hivatal számításai szerint márciusban sorozatban kilencedik hónapja csökkentek az élelmiszerárak Kínában éves viszonylatban, márciusban 2,7 százalékkal estek a februári 0,9 százalékot követően.
Az élelmiszer- és energiaárak nélküli maginfláció 0,6 százalék volt márciusban éves összevetésben a februári 1,2 százalék után.
Ugyancsak csütörtökön közölte a statisztikai hivatal, hogy márciusban az elemzői várakozásokkal összhangban 2,8 százalékkal csökkentek a termelői árak éves összevetésben a februári 2,7 százalékos esést követően. A márciusi volt zsinórban a 18. hónap, amikor csökkentek a termelői árak Kínában.
A termelői árak havi szinten 0,1 százalékkal csökkentek márciusban a februári 0,2 százalékos esést követően.
Kapcsolódó cikkeink
Véget ért a vámmentes Kánaán: Trump globális korlátozása felforgatja az e-kereskedelmet
Donald Trump felfüggesztette a 800 dollár alatti értékű nemzetközi csomagok…
Tovább olvasom >Meghosszabbította Kína a marhahúsimport-vizsgálatot – még várnak a korlátozásokkal
Három hónappal, november 26-ig meghosszabbította a marhahúsimportra vonatkozó vizsgálatát Kína,…
Tovább olvasom >Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >További cikkeink
OKSZ: A kiskereskedelem nem felelős az emelkedő árakért
A kiskereskedelmi forgalom júniusi 3 százalékos – éves emelkedése az…
Tovább olvasom >A legnagyobb hazai webshopok oldalainak a karbonlábnyomát mérte meg a magyar startup
Tizenhat hazai webshop oldalának karbonlábnyomát mérte meg a Carbon.Crane, az…
Tovább olvasom >Tovább erősödött a magyar termék védjegyek szerepe
Az élelmiszerek esetében a vásárlók 86,6 százaléka előnyben részesíti a…
Tovább olvasom >