Kínában a vártnál kisebb mértékben emelkedtek a fogyasztói árak márciusban
Kínában 0,1 százalékkal nőttek a fogyasztói árak márciusban éves szinten – közölte az ázsiai ország statisztikai hivatala csütörtökön. Elemzők nagyobb mértékű, 0,4 százalékos emelkedéssel számoltak a februári 0,7 százalékos növekedés után.
Havi szinten ugyanakkor 1,0 százalékkal csökkent a fogyasztói árindex, a februári 1,0 százalékos emelkedést követően. Az elemzői konszenzusban 0,5 százalékos csökkenés szerepelt márciusra.
Kínában tavaly októbertől idén januárig zsinórban négy hónapban csökkentek a fogyasztói árak éves szinten, ez volt a leghosszabb deflációs időszak 2009 októbere óta.
A statisztikai hivatal számításai szerint márciusban sorozatban kilencedik hónapja csökkentek az élelmiszerárak Kínában éves viszonylatban, márciusban 2,7 százalékkal estek a februári 0,9 százalékot követően.
Az élelmiszer- és energiaárak nélküli maginfláció 0,6 százalék volt márciusban éves összevetésben a februári 1,2 százalék után.
Ugyancsak csütörtökön közölte a statisztikai hivatal, hogy márciusban az elemzői várakozásokkal összhangban 2,8 százalékkal csökkentek a termelői árak éves összevetésben a februári 2,7 százalékos esést követően. A márciusi volt zsinórban a 18. hónap, amikor csökkentek a termelői árak Kínában.
A termelői árak havi szinten 0,1 százalékkal csökkentek márciusban a februári 0,2 százalékos esést követően.
Kapcsolódó cikkeink
Virág Barnabás: továbbra is fegyelmezett inflációellenes politika indokolt
A globális befektetői hangulatot a decemberi kamatdöntés óta nagyfokú bizonytalanság…
Tovább olvasom >NGM: a kormány kiemelt figyelmet fordít a tejek és tejtermékek árának alakulására
A kormány kiemelt figyelmet fordít a tejek és tejtermékek árának…
Tovább olvasom >Ez az döntés az egész szójapiacot érinti
A kínai hatóságok öt brazil vállalat esetében felfüggesztették a szójabab…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nyílt Marketing Fórum a Magyar Termék Védjegyhasználatról – már lehet regisztrálni!
Idén február 20-án kerül megrendezésre a Magyar Termék Marketing Fórum,…
Tovább olvasom >Nagy Márton: itt a fordulat, a magyar gazdaság 2025-ben nagyobb növekedési pályára vált
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2024 utolsó negyedévében az…
Tovább olvasom >Az Unilever és a Tesco egyetért: fenntarthatóság nélkül nincs jövő
Az Unilever vezérigazgatója, Hein Schumacher szerint eljött az idő, hogy…
Tovább olvasom >