Kínában 20 ezernél is több honlap foglalkozik online értékesítéssel
Az idei év első felében 60 százalékkal növekedett az internetes eladások értéke Kínában, ami 257 milliárd eurót tett ki.
A kínai kutatási központ tanulmánya szerint 2010 első félévében 60 százalékkal, 2.250 milliárd jüanra (257 milliárd euró) nőtt Kínában az internetes eladások értéke 2009 hasonló időszakához képest. A múlt év egészében az internetes kereskedelem értéke átszámítva 410 milliárd dollárra rúgott.
A kormány informatikai hivatalának illetékese szerint június végén összesen 20 700 honlap foglalkozott online értékesítéssel. Ez a szám az év végéig 23 ezerre nőhet. A következő évekre a hivatal átlagosan 35 százalékos növekedést jósol, amelyet többek közt a mobiltelefonos fizetés terjedése is erősít.
Egy júliusi felmérés szerint az online kereskedésekben körülbelül 140 millió ember – az ország lakosságának 10 százaléka – vásárol. Az online fizetési szolgáltatásokat 128 millióan veszik igénybe és 122 millióan használják az internetet banki tranzakciókhoz. A június végén 420 millió főt számláló kínai internetes közösség vonzó piacot jelent kedvező növekedési kilátásai miatt. A német sportszergyártó Adidas a héten jelentette be, hogy új internetes üzletet nyit Kína legnagyobb aukciós portálján, a Taobaon – írja az Origo.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >