Kínában népszerűsítik a magyar borokat
Tizenegy hazai kiállító – köztük tokaji, villányi és balatoni vezető borászatok – képviseltetik magukat az MT Zrt. Agrármarketing Vezérigazgatóság közösségi standján Kína vezető bor és szeszesital szakkiállításán, a ProWine-on – írja a tozsdeforum.hu. A csak szakmai látogatóknak szóló seregszemlén tavaly 38 országból 650 kiállító vett részt, a látogatók száma pedig megközelítette a 6500 főt – közölte a Magyar Turizmus Zrt.
A Magyar Turizmus Zrt. számos módon népszerűsíti a magyar termékeket Kínában: közösségi bemutatót szervez tizenegy bor- és pezsgőkiállító részére, ezen kívül üzletember-találkozóval, szakmai előadással egybekötött vezetett borkóstolókat tart a Magyar Borkiválóságok gyűjteményből.
A rendezvény az idén a világhírű Institute of Masters of Wine mesterkurzusának is otthont ad. Párhuzamos eseményként, a szomszédos pavilonok adnak otthont az egyik legnépszerűbb kínai vendéglátóipari szakkiállításnak, az FHC-nak.
Kínában a borfogyasztás gyorsan nő, amit az import borok és az egyre számottevőbb helyi termelés egymással versenyezve próbál kielégíteni. A Kínába irányuló magyar agrárexporton belül is jelentős részt képviselnek a borok. A tokaji mellett más borvidékekről származó minőségi, különleges borok és pezsgők is piacon vannak már kisebb mennyiségben a távol-keleti országban – áll a közleményben. (tozsdeforum.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Bor ellen kampányol, miközben a borágazatot képviseli? Wáberer György kihívása botrányt kavart
Jelentős felháborodást váltott ki a hazai borászok körében Wáberer György…
Tovább olvasom >Tavaly 1,7 millió hektoliter bort fogyasztottak Magyarországon
Tavaly összesen 1,7 millió hektoliter, átlagosan fejenként 17,1 liter bort…
Tovább olvasom >Nébih: megnyugtató eredményt hozott a tokaji borvidéken lévő borkimérő egységek vizsgálata
Néhány szabálytalanság – mint például a termékkísérő dokumentum hiányos vezetése,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Z generáció: Épphogy kijönnek a fizetésükből, mégis félretesznek
„Lusták, felelőtlenek, nem érdeklik őket a pénzügyek!” Ehhez hasonló sztereotípiákkal…
Tovább olvasom >A „zsugorodó termékek” nyomában – Magyarország élen jár a shrinkflation szabályozásban
A DLA Piper legfrissebb jelentése, az International Shrinkflation Guide, átfogó…
Tovább olvasom >A kollégák elkötelezett munkájának köszönhetően a Tesco 73 százalékkal csökkentette élelmiszer-hulladékát
A Tesco a napokban publikálta kilencedik élelmiszerhulladék-jelentését, amelyben a hulladék…
Tovább olvasom >