Kínába exportálja borait a Bazaltbor Badacsony Kft.
Kínába exportálja borait a Bazaltbor Badacsony Kft., az első szállítmányt januárban indította útjára a bortermelő cég – mondta Gagyi Pálffy András ügyvezető igazgató az MTI-nek pénteken.
További előrelépést is terveznek az exportpiacokon: Kína mellett belga és svéd kereskedőkkel tárgyalnak. Gagyi Pálffy András elmondta, hogy egy brüsszeli borversenyre is benevezték a boraikat, amely támogatni fogja a sikeres üzletkötést. Az angolszász piaccal és az Egyesült Államok kereskedőivel is folytatnak tárgyalásokat.
A kínai piacra a Laposa borok kizárólagos forgalmazója a Laposa prémium borokat választotta, az első szállítmányban Laposa Juhfark 2011, Laposa Szürkebarát 2011, Laposa Rizling 2010 szerepelt.
A cég tulajdonában lévő Laposa Pincészet tavaly 75 ezer palack bort értékesített, az idei évre 110 ezer palack eladását tervezik.
Az ügyvezető tájékoztatása szerint a Laposa Pincészet – ahol úgynevezett gravitációs technológiával dolgozzák fel a leszüretelt szőlőt – maximális tartálykapacitása jelenleg 150 ezer üveg bor palackozását teszi lehetővé évente, de az üzem évi 350 ezer palack bor előállításra is bővíthető. A vállalat hosszú távú céljai között szerepel a teljes kapacitás kihasználása, miközben nem akarnak raktárra termelni – mondta.
A borászat hat hektárnyi saját termőterülettel rendelkezik, a palackozott borok egynegyedét saját szőlőből készítik, emellett a környékbeli gazdák ellenőrzött ültetvényeiről vásárolnak fel alapanyagot.
Gagyi Pálffy András szólt arról is, hogy a 2011-es féléves próbaüzemet követően megnyitott tízszobás borhoteljük kihasználtságát az idén várhatóan tovább tudják növelni.
A Bazaltbor Badacsony Kft. 2011-ben 150 millió forint árbevételt ért el, a 2012-es adatok még nem állnak rendelkezésre.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >Rekordszámú feladatot oldottak meg az iskolások: az Etesd az Eszed oktatóprogram népszerűsége töretlen
Véget ért a Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az Okos…
Tovább olvasom >A TikTok hódítója: Dubaji csokiőrület a Lidlben
A karácsonyi ünnepek közeledtével egyre nagyobb kereslet mutatkozik egy igazán…
Tovább olvasom >