Kína, a lehetőségek hazája
A Keleti Nyitás eredményeképpen a magyar vállalatok érdeklődése is egyre növekszik a rendkívüli üzleti lehetőségeket rejtő Kína iránt. Ennek kézzelfogható bizonyítéka, hogy a HITA szervezésében több mint 120 magyar üzletember látogatott Pekingbe az év elején egy magas szintű állami látogatáshoz kapcsolódóan, melynek során 18 megállapodást kötöttek a kínai és magyar partnerek.
A magyar kkv-k számára számtalan területen kínálkozik lehetőség mind az áru-, mind a szolgáltatásexport területén. Előbbi esetén az élelmiszer-ipari termékek (nyers és feldolgozott hústermékek, bébiételek, édesipari termékek, prémium kategóriás borok) és orvosi műszerek, utóbbi esetén például a víz- és szennyvízkezeléssel vagy hulladékgazdálkodással kapcsolatos szolgáltatások indulhatnak sikerrel a kínai piacon.
Mindazonáltal érdemes a Kína irányába tekintő magyar vállalkozóknak figyelembe venni a kulturális különbségekből fakadó, az európaitól eltérő üzleti szokásokat.
A Kína iránt érdeklődő üzletembereknek javasoljuk, hogy első lépésben szerezzenek alapos ismereteket a piacról. Ehhez jó kiindulópontot jelentenek a HITA honlapján elérhető országinformációs rendszer országismertetői, illetve az EU SME Centre ingyenes tájékoztató anyagai. Második lépésben azt ajánljuk, hogy vegyenek részt üzleti rendezvényeken, szemináriumokon, konferenciákon, ahol személyesen is megismerkedhetnek a kínai exportban érdekelt szervezetek és vállalatok képviselőivel. Ilyen rendezvényekről a HITA honlapja mellett a ChinaCham weboldalán is tájékozódhatnak. Azon vállalkozók pedig, akik felvértezve magukat az alapvető piaci ismeretekkel elköteleződtek az export mellett, lépjenek kapcsolatba
a HITA-n keresztül a magyar külgazdasági szakdiplomatákkal Pekingben, Csungkingban vagy Sanghajban, akik segítséget nyújtanak a magyar termékek piacra juttatásában, a potenciális kínai ügyfelek felkutatásában, és más Kínával kapcsolatos üzleti tevékenységben is. A kínai piacon történő megjelenés kapcsán még érdemes tájékozódni a Kínai Karanténügyi Hivatal budapesti képviseleténél, a CCIC Kelet-Európai Kft.-nél is, ahol ellenőrzési, tesztelési és tanúsítási szolgáltatásokat nyújtanak a Kínába exportáló magyar vállalatoknak.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: szeptemberben a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakához viszonyítva 1,7 százalékkal nőtt, az előző hónaphoz képest 1,4 százalékkal csökkent
Szeptemberben a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers és a naptárhatástól…
Tovább olvasom >Gyengén indult az ősz a kiskereskedelemben
Az előző havi, augusztusi adatokhoz viszonyítva nem indult jól az…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával szűri ki az Amazon a hibás termékeket szállítás előtt
Az Amazon „Project P. I.” modellje (a P. I. a private investigator, azaz…
Tovább olvasom >