Kilós turkálóval újít az Auchan – változó stratégiák a fenntarthatóság és a vásárlók igényei mentén
Az Auchan 2025-ben új irányt vett használt ruházati koncepciójában: az egyenként becsomagolt és címkézett darabok helyett most már klasszikus kilós turkálóként működik több magyarországi hipermarketében. Bár az áruházlánc továbbra is a fenntarthatóság jegyében kínálja a termékeket, szakértők szerint a változtatást az egyre növekvő anyagi nehézségek is indokolhatták – mutat rá a Pénzcentrum.
Az „Új Élet by Auchan” koncepció átalakulása
Az áruházlánc még 2022-ben indította el az „Új Élet by Auchan” programot, amelynek célja az volt, hogy ellenőrzött minőségű, fertőtlenített, majd egyenként csomagolt használt ruházatot kínáljon a vásárlóknak. Az akkori kommunikáció szerint a termékkínálat széles skálán mozgott: baba- és gyerekruhák, női és férfi ruházat is elérhető volt, méghozzá 160 különböző márkától. A modell eltért a klasszikus turkálóktól, mivel a termékeket gondosan válogatták és előkészítették az értékesítésre.
2025-ben azonban az Auchan áttért a hagyományos kilós rendszerre. A vásárlók most már ömlesztve, nagy halmokból válogathatják ki a számukra megfelelő darabokat, ami jelentősen csökkentheti az árakat. A közösségi médiában egyre több beszámoló jelenik meg arról, hogy az áruházlánc különböző egységeiben is elérhető az új modell, és egy kilogramm használt ruhát 3.890 forintos áron kínálnak.
Gazdasági tényezők és piaci hatások
Az Auchan eredeti célja a fenntartható divat és a túlfogyasztás csökkentése volt, és ezt a koncepcióváltás sem feltétlenül írja felül. Azonban a jelenlegi gazdasági helyzetben a döntést valószínűleg az is befolyásolta, hogy egyre több család küzd anyagi nehézségekkel. Míg korábban egy-egy használt ruhadarab 600 és 3.300 forint között mozgott, addig a kilós árazás jelentős megtakarítást jelenthet a vásárlóknak.
A használt ruhapiac dinamikája Magyarországon
A használt ruházati piac Magyarországon dinamikusan növekszik, különösen a vintage stílus térnyerésével. A fiatal generáció és az általuk követett influenszerek egyre inkább a fenntartható, másodkézből származó divatot részesítik előnyben, ami a nagykereskedői piac fellendülését is magával hozta. Szakértők szerint ez a trend folytatódni fog, és a nagyobb áruházláncok is egyre nagyobb mértékben alkalmazkodhatnak a megváltozott fogyasztói igényekhez.
Az Auchan új kilós turkálója nemcsak a fenntarthatósági célokhoz, hanem a vásárlói igényekhez és a gazdasági környezethez is igazodik. A következő hónapokban eldől, hogy az új koncepció mennyire lesz sikeres a magyar piacon.
Kapcsolódó cikkeink
Őrzi piacvezető pozícióját a tavaly 20 éves Lidl
Tavaly ünnepelte 20 éves magyarországi jelenlétét hazánk piacvezető FMCG-lánca, a…
Tovább olvasom >A technológiai fejlesztésekbe, az üzlethálózatba és a kollégák képzésébe invesztált a dm
A dm a vásárlók hűségét annak a kiegyensúlyozott összteljesítménynek tulajdonítja,…
Tovább olvasom >Meglepő eredmény született a VI. Tisza-tavi PET Kupán
A versenyt szervező PET Kupa Egyesület sokat látott szervezőit is…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Fokhagyma az európai piacokon: Miért nem garantál alacsony árakat a bőséges kínai termés?
Bár Kína idén kiemelkedő fokhagymatermést könyvelhet el, az európai fogyasztók…
Tovább olvasom >