Kilép Nyugat-Európából a SPAR Group – Magyarországon viszont tovább bővít

Szerző: Trademagazin Dátum: 2025. 12. 10. 11:03
🎧 Hallgasd a cikket:

A dél-afrikai SPAR Group folytatja portfóliótisztítási stratégiáját: a vállalat eladná brit érdekeltségét, az Appleby Westwardot – erősítette meg Angelo Swartz vezérigazgató a Reutersnek. A lépés a cég azon törekvéséhez illeszkedik, hogy fókuszát a számára legfontosabb piacokra – Dél-Afrikára, Írországra és Srí Lankára – koncentrálja. A csoport az elmúlt két évben már kivonult Svájcból és Lengyelországból is – írja a Világgazdaság.

A SPAR új stratégiai iránya a prémiumpozicionált Gourmet üzletformátum erősítése: a következő pénzügyi évben 4–5 új egység nyílhat, öt éven belül pedig nagyjából 100 üzletből álló hálózatot céloznak, ebből 30–50 új bolt középtávon valósulhat meg. A cég több termékkörben – például házi kedvencek ellátása, italok, építőanyagok – is bővülést tervez.

A csoportszintű eredmények vegyesek: a szeptemberben zárult pénzügyi évben az egy részvényre jutó hígított alapnyereség 9%-kal mérséklődött, miközben a bevétel 1,6%-kal 7,82 milliárd dollárra nőtt. A második félév 3,5%-os forgalombővülést hozott, elsősorban az élelmiszer- és italértékesítés erősödésével.

Magyarországon marad és fejleszt a SPAR

A hazai leányvállalat továbbra is intenzív hálózatmodernizációt folytat. A SPAR Magyarország 2,6 milliárd forintos beruházással korszerűsítette az Allee bevásárlóközpontban található INTERSPAR hipermarketet, amely november 27-én nyitott meg újra. Az átalakítás:

  • 3800 m²-es eladóteret

  • 10 önkiszolgáló és 12 hagyományos kasszát

  • digitális árkijelzőket

  • megújult polcrendszert és kibővített választékot

hozott az üzletbe.

A vállalat célja, hogy „a mindennapi bevásárlást élménnyé tegye”, és hosszú távon növelje hazai piaci pozícióját.

Címkék: ,

Kapcsolódó cikkeink