Kilencven százalékunk az internetet böngészi vásárlás előtt
A magyar vásárlók csaknem 90 százaléka használ internetes keresőket, mielőtt egy terméket megvenne – derül ki a Google és a TNS Infratest ezer, 18-60 év közötti internetezőre kiterjedő felméréséből.
A felhasználók mintegy fele árösszehasonlító oldalakon is böngész, 44 százalékuk pedig az online aukciós portálokon is megfordul. A vevők 3 százaléka viszont nem él egyik online lehetőséggel sem.
A vevők 78 százaléka készpénzben, a termék kiszállításakor szeret fizetni, 46 százalékuk banki átutalást vesz igénybe, s csak 17 százalékuk fizet online módon bank-, vagy hitelkártyával.
Az internetes vásárlás nagyobb mértékű elterjedését a megkérdezettek 62-72 százaléka szerint leginkább a csalások és a személyes adatok nem megfelelő biztonsága gátolja, 16-28 százalékuk szerint pedig az, hogy nincs világos és használható leírás a termékről.
A magyarok leginkább a műszaki termékekről és az utazással kapcsolatos szolgáltatásokról szóló információkat szerzik be az internetről.
Az online tájékozódásról a felmérésben részt vevő válaszadók többsége úgy vélekedett, hogy az internet segít megtalálni a legjobb terméket. Több mint harmadukat befolyásolta abban is, hogy melyik üzletben vásároljon, illetve ugyanennyien a keresgélés közben meggondolták magukat azzal kapcsolatban, hogy melyik terméket vegyék meg – közli az MTI Eco.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Bizalomzuhanás a globális gazdaságban az amerikai vámháború nyomán
A világgazdaság vezető szereplőinek gazdasági bizalmi indexei jelentősen romlottak az…
Tovább olvasom >Föld napja: Felemás a magyar lakosság klímatudatossága
Április 22-e a Föld napja, így kifejezetten aktuális kérdés a…
Tovább olvasom >Országos kampányt indított a Tej Terméktanács a trappista sajt népszerűsítésére
A Tej Terméktanács országos marketingkampányt indított a hazai előállítású trappista…
Tovább olvasom >