Kilencven százalékunk az internetet böngészi vásárlás előtt

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 08. 24. 00:03

A magyar vásárlók csaknem 90 százaléka használ internetes keresőket, mielőtt egy terméket megvenne – derül ki a Google és a TNS Infratest ezer, 18-60 év közötti internetezőre kiterjedő felméréséből.

A felhasználók mintegy fele árösszehasonlító oldalakon is böngész, 44 százalékuk pedig az online aukciós portálokon is megfordul. A vevők 3 százaléka viszont nem él egyik online lehetőséggel sem. 
A vevők 78 százaléka készpénzben, a termék kiszállításakor szeret fizetni, 46 százalékuk banki átutalást vesz igénybe, s csak 17 százalékuk fizet online módon bank-, vagy hitelkártyával.
Az internetes vásárlás nagyobb mértékű elterjedését a megkérdezettek 62-72 százaléka szerint leginkább a csalások és a személyes adatok nem megfelelő biztonsága gátolja, 16-28 százalékuk szerint pedig az, hogy nincs világos és használható leírás a termékről.
A magyarok leginkább a műszaki termékekről és az utazással kapcsolatos szolgáltatásokról szóló információkat szerzik be az internetről.
Az online tájékozódásról a felmérésben részt vevő válaszadók többsége úgy vélekedett, hogy az internet segít megtalálni a legjobb terméket. Több mint harmadukat befolyásolta abban is, hogy melyik üzletben vásároljon, illetve ugyanennyien a keresgélés közben meggondolták magukat azzal kapcsolatban, hogy melyik terméket vegyék meg – közli az MTI Eco.




Kapcsolódó cikkeink