Kilencven százalékunk az internetet böngészi vásárlás előtt
A magyar vásárlók csaknem 90 százaléka használ internetes keresőket, mielőtt egy terméket megvenne – derül ki a Google és a TNS Infratest ezer, 18-60 év közötti internetezőre kiterjedő felméréséből.
A felhasználók mintegy fele árösszehasonlító oldalakon is böngész, 44 százalékuk pedig az online aukciós portálokon is megfordul. A vevők 3 százaléka viszont nem él egyik online lehetőséggel sem.
A vevők 78 százaléka készpénzben, a termék kiszállításakor szeret fizetni, 46 százalékuk banki átutalást vesz igénybe, s csak 17 százalékuk fizet online módon bank-, vagy hitelkártyával.
Az internetes vásárlás nagyobb mértékű elterjedését a megkérdezettek 62-72 százaléka szerint leginkább a csalások és a személyes adatok nem megfelelő biztonsága gátolja, 16-28 százalékuk szerint pedig az, hogy nincs világos és használható leírás a termékről.
A magyarok leginkább a műszaki termékekről és az utazással kapcsolatos szolgáltatásokról szóló információkat szerzik be az internetről.
Az online tájékozódásról a felmérésben részt vevő válaszadók többsége úgy vélekedett, hogy az internet segít megtalálni a legjobb terméket. Több mint harmadukat befolyásolta abban is, hogy melyik üzletben vásároljon, illetve ugyanennyien a keresgélés közben meggondolták magukat azzal kapcsolatban, hogy melyik terméket vegyék meg – közli az MTI Eco.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A kormány kompenzációval segíti a sertéstartó gazdákat
Az Employer Branding ma már nem csupán HR-eszköz, hanem stratégiai…
Tovább olvasom >Új környezetvédelmi bírságok: a cégeknek mostantól mélyebben a zsebükbe kell nyúlniuk
Egy különleges alkalomból szervezetett partnertalálkozót a Hungaria, az eseménnyel az…
Tovább olvasom >Növekszik a 3D-nyomtatott hús elfogadottsága Németországban
Németországban egyre nyitottabbak a fogyasztók a 3D-nyomtatott, laboratóriumi körülmények között…
Tovább olvasom >