Kilencéves mélypontra süllyedt a szupermarketek iránti bizalom az Egyesült Királyságban
Az élelmiszeripar iránti bizalom mélypontra került, mivel a fogyasztók kétharmada úgy véli, hogy a szupermarketek „átverik az embereket” a magas bolti árakkal – derül ki a Which? új kutatásából.
A fogyasztóvédelmi szervezet havi fogyasztói felmérése szerint az élelmiszeriparba vetett bizalom májusban 2014 novembere óta nem tapasztalt mélypontra zuhant.
A több mint 2000 brit felnőtt megkérdezésével készült felmérés szerint 67%-uk úgy érzi, hogy a szupermarketmárkák alatt működő kényelmi üzleteinek árai túl magasak, és sokan közülük nem tartanak alsóbb árkategóriába tartozó árucikkeket.
Ugyanakkor a legalább hetente egyszer az ilyen üzletekben vásárlók több mint fele (51%) küzd anyagi nehézségekkel. További 57%-uk szerint segítene a probléma kezelésében, ha a boltok gazdaságos áruválasztéka nagyobb lenne.
A fentiek nyomán a Which? azt tanácsolja a nagy szupermarketeknek, hogy kínálják a budget termékek szélesebb körét, különösen a kényelmi üzletekben, és azokon a területeken, ahol erre a legnagyobb szükség van.
– Az élelmiszerkereskedelembe vetett bizalom kilencéves mélypontra zuhant, és sok fogyasztó érzi magát a kényelmi boltok magas árai miatt átverve – mondta el Rocio Concha, a Which? politikai és érdekvédelmi igazgatója.
– Az embereknek nem lenne szabad túl sokat fizetniük az alapvető élelmiszerekért csak azért, mert nehezen jutnak el egy nagy szupermarketbe.
A szakember hozzátette, hogy bár az árakat az élelmiszer-ellátási lánc egésze befolyásolja, „a szupermarketeknek lehetőségük van többet tenni a nehéz helyzetben lévők támogatására, így könnyebb hozzáférést biztosíthatnak a megfizethető termékekhez a közeli boltokban, beleértve a kisebb üzleteket is az ezekben vásárló fogyasztók számára”.
Szerinte fontos lenne a szupermarketeknek árképzésüket is átláthatóvá tenni, hogy a fogyasztók könnyen ki tudják számolni, mely termékek választásával kapják a legjobb ár-érték arányt.
Kapcsolódó cikkeink
Lengyelországban gyorsult a kiskereskedelmi forgalom növekedése júliusban
Lengyelországban a vártnál erőteljesebben gyorsult a kiskereskedelmi forgalom növekedése júliusban…
Tovább olvasom >Új „Live Well” címkét vezet be a Lidl Nagy-Britanniában
A Lidl GB lesz az első brit diszkontlánc, amely saját…
Tovább olvasom >20 millió fontos beruházással kezd helyi gyártásba az Ehrmann az Egyesült Királyságban
Az Ehrmann német tejipari vállalat 20 millió fontos (kb. 27,1…
Tovább olvasom >További cikkeink
Csatlakozott a Knuspr a svájci Markant hálózathoz
Az európai kizárólag online forgalmazó élelmiszer-kereskedők közül a németországi Knuspr…
Tovább olvasom >November vége után is megmaradhat az árrésstop
Ahogyan arról mi is írtunk, meghosszabbította a kormány az élelmiszerek…
Tovább olvasom >Újabb pályázat segíti az élelmiszer-feldolgozást: húszmilliárd forintos keret nyílik ősszel
Az itthon megtermelt mezőgazdasági alapanyag minél nagyobb arányú, hatékonyabb és…
Tovább olvasom >