Kilencéves mélypontra süllyedt a szupermarketek iránti bizalom az Egyesült Királyságban
Az élelmiszeripar iránti bizalom mélypontra került, mivel a fogyasztók kétharmada úgy véli, hogy a szupermarketek „átverik az embereket” a magas bolti árakkal – derül ki a Which? új kutatásából.
A fogyasztóvédelmi szervezet havi fogyasztói felmérése szerint az élelmiszeriparba vetett bizalom májusban 2014 novembere óta nem tapasztalt mélypontra zuhant.
A több mint 2000 brit felnőtt megkérdezésével készült felmérés szerint 67%-uk úgy érzi, hogy a szupermarketmárkák alatt működő kényelmi üzleteinek árai túl magasak, és sokan közülük nem tartanak alsóbb árkategóriába tartozó árucikkeket.
Ugyanakkor a legalább hetente egyszer az ilyen üzletekben vásárlók több mint fele (51%) küzd anyagi nehézségekkel. További 57%-uk szerint segítene a probléma kezelésében, ha a boltok gazdaságos áruválasztéka nagyobb lenne.
A fentiek nyomán a Which? azt tanácsolja a nagy szupermarketeknek, hogy kínálják a budget termékek szélesebb körét, különösen a kényelmi üzletekben, és azokon a területeken, ahol erre a legnagyobb szükség van.
– Az élelmiszerkereskedelembe vetett bizalom kilencéves mélypontra zuhant, és sok fogyasztó érzi magát a kényelmi boltok magas árai miatt átverve – mondta el Rocio Concha, a Which? politikai és érdekvédelmi igazgatója.
– Az embereknek nem lenne szabad túl sokat fizetniük az alapvető élelmiszerekért csak azért, mert nehezen jutnak el egy nagy szupermarketbe.
A szakember hozzátette, hogy bár az árakat az élelmiszer-ellátási lánc egésze befolyásolja, „a szupermarketeknek lehetőségük van többet tenni a nehéz helyzetben lévők támogatására, így könnyebb hozzáférést biztosíthatnak a megfizethető termékekhez a közeli boltokban, beleértve a kisebb üzleteket is az ezekben vásárló fogyasztók számára”.
Szerinte fontos lenne a szupermarketeknek árképzésüket is átláthatóvá tenni, hogy a fogyasztók könnyen ki tudják számolni, mely termékek választásával kapják a legjobb ár-érték arányt.
Kapcsolódó cikkeink
On The Go mikroboltot nyitott a brit Co-op
Az Egyesült Királyságban működő Co-op új „On The Go” mikrobolt-formátummal…
Tovább olvasom >Matcha Latte zabitalt vezet be kínálatába az Oatly az Egyesült Királyságban
Az idei nyarat új, matcha latte ízű zabitallal dobja fel…
Tovább olvasom >Milliárdos bevételkiesést szenvedhet el a dán élelmiszer-kereskedelem a súlycsökkentő szerek miatt
Akár 1,2 milliárd dán korona (130 millió euró) forgalomkieséssel is…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az euróövezetben és az Európai Unióban havi és éves összevetésben egyaránt nőttek a termelői árak júniusban
Az euróövezetben és az Európai Unióban havi és éves szinten…
Tovább olvasom >Jelentős egyszerűsítés: akár 57%-kal csökkenhet az adatpontok száma a vállalati fenntarthatósági jelentésekben
Az EFRAG tervezete alapján nagyfokú egyszerűsítések jönnek az ESRS szabványokban,…
Tovább olvasom >Átlagosan nem emelkedtek az árak az Auchanban tanszervásárában tavalyhoz képest
Kezdetét vette a tanszervásár az Auchanban, ahol idén nem kell…
Tovább olvasom >