Kilencéves mélypontra süllyedt a szupermarketek iránti bizalom az Egyesült Királyságban
Az élelmiszeripar iránti bizalom mélypontra került, mivel a fogyasztók kétharmada úgy véli, hogy a szupermarketek „átverik az embereket” a magas bolti árakkal – derül ki a Which? új kutatásából.
A fogyasztóvédelmi szervezet havi fogyasztói felmérése szerint az élelmiszeriparba vetett bizalom májusban 2014 novembere óta nem tapasztalt mélypontra zuhant.
A több mint 2000 brit felnőtt megkérdezésével készült felmérés szerint 67%-uk úgy érzi, hogy a szupermarketmárkák alatt működő kényelmi üzleteinek árai túl magasak, és sokan közülük nem tartanak alsóbb árkategóriába tartozó árucikkeket.
Ugyanakkor a legalább hetente egyszer az ilyen üzletekben vásárlók több mint fele (51%) küzd anyagi nehézségekkel. További 57%-uk szerint segítene a probléma kezelésében, ha a boltok gazdaságos áruválasztéka nagyobb lenne.
A fentiek nyomán a Which? azt tanácsolja a nagy szupermarketeknek, hogy kínálják a budget termékek szélesebb körét, különösen a kényelmi üzletekben, és azokon a területeken, ahol erre a legnagyobb szükség van.
– Az élelmiszerkereskedelembe vetett bizalom kilencéves mélypontra zuhant, és sok fogyasztó érzi magát a kényelmi boltok magas árai miatt átverve – mondta el Rocio Concha, a Which? politikai és érdekvédelmi igazgatója.
– Az embereknek nem lenne szabad túl sokat fizetniük az alapvető élelmiszerekért csak azért, mert nehezen jutnak el egy nagy szupermarketbe.
A szakember hozzátette, hogy bár az árakat az élelmiszer-ellátási lánc egésze befolyásolja, „a szupermarketeknek lehetőségük van többet tenni a nehéz helyzetben lévők támogatására, így könnyebb hozzáférést biztosíthatnak a megfizethető termékekhez a közeli boltokban, beleértve a kisebb üzleteket is az ezekben vásárló fogyasztók számára”.
Szerinte fontos lenne a szupermarketeknek árképzésüket is átláthatóvá tenni, hogy a fogyasztók könnyen ki tudják számolni, mely termékek választásával kapják a legjobb ár-érték arányt.
Kapcsolódó cikkeink
Mindent a házi kedvencnek! – Euromonitor International 2025
A globális kisállatgondozási piac 2025-ben várhatóan eléri a 215 milliárd…
Tovább olvasom >Költségtudatosság és tech-nyitottság – így utaznak külföldre a magyarok idén a Visa felmérése szerin
A magyarok 36%-a tervez külföldi nyaralást a közelgő szabadsága alatt,…
Tovább olvasom >Tízből kilenc fogyasztó már a mesterséges intelligenciára bízza az online keresést
A Bain & Company friss jelentése szerint a fogyasztók 80%-a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Egészséges, rostban és fehérjében gazdag húskészítményeket fejlesztettek ki Debrecenben
Új, egészségvédő, rostban és fehérjében gazdag, egyedi bioaktív hatóanyagokat tartalmazó…
Tovább olvasom >A német kiskereskedelmi forgalom csökkent áprilisban havi szinten
Németországban reálértéken 1,1 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom áprilisban havi…
Tovább olvasom >