Kilencéves csúcson a fogyasztói hangulat a világ legnagyobb gazdaságában
Erősödött, 2007 augusztusa óta legmagasabb szintre emelkedett a fogyasztói bizalom szeptemberben az Egyesült Államokban a Conference Board gazdaságkutató cég kedden ismertetett hangulatindexe szerint. A mutató 104,1 pontra nőtt az augusztusi 101,8 pontról.
A gazdaság jelenlegi helyzetének megítélése 125,3 pontról 128,5 pontra javult, míg a fogyasztói várakozások alindexe 86,1-ről 87,8 pontra emelkedett az ősz első hónapjában.
Aoknak az aránya, akik szerint az üzleti feltételek javulása várható a következő hat hónapban az Egyesült Államokban, 17,6 százalékról 16,5 százalékra csökkent. Az üzleti feltételek romlására számítók aránya ugyanakkor szintén csökkent, 11,4 százalékról 10,2 százalékra. Azoknak az aránya, akik szerint könnyű állást találni, 26,8 százalékról 27,9 százalékra emelkedett, miközben azoknak az aránya, akik szerint nehéz állást találni, 22,8 százalékról 21,6 százalékra csökkent.
A Conference Board gazdaságkutató intézet minden hónap utolsó keddén közölt indexe – a Michigan egyetem hangulatindexével együtt – a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék, hogyan alakul az amerikai GDP fő alkotóeleme, a fogyasztás. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Fitch: élénkülő világgazdaság a vámháborús enyhülés nyomán – Kína és az USA húzhatja a növekedést
A vártnál erősebb gazdasági teljesítményre számít 2025-ben a Fitch Ratings:…
Tovább olvasom >Egyre nagyobb a német fogyasztók hazai élelmiszerekbe vetett bizalma
A német fogyasztók 89%-a biztonságosnak vagy nagyon biztonságosnak tartja az…
Tovább olvasom >Aranykorát élik a magyar-amerikai agrárdiplomáciai kapcsolatok
A magyar-amerikai kétoldalú kapcsolatok egyre csak erősödnek, legyen szó politikáról,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szárazság, technológiai verseny és összefogás: beindult a hazai dinnyeszezon
Komoly kihívások közepette indul a 2025-ös magyar dinnyeszezon: a csapadékhiány,…
Tovább olvasom >Romló, de a nemzetgazdasági átlagnál jobb konjunktúra a turizmusban
2025. júniusban a turisztikai cégek 70%-a szolgáltatási árainak növekedéséről számolt…
Tovább olvasom >Áremelkedés, exportcsökkenés, új fogyasztói szokások – így alakult a baromfi- és tojáspiac 2025 első felében
Látványos változások jellemezték 2025 első félévét a hazai baromfi- és…
Tovább olvasom >