Kilencéves csúcson a fogyasztói bizalom az Egyesült Államokban
Kilencéves csúcsra javult a fogyasztói bizalom novemberben az Egyesült Államokban a Conference Board gazdaságkutató cég kedden ismertetett hangulatindexe szerint.
A novemberi mutató 2007 júliusa óta a legmagasabb szintre, 107,1 pontra erősödött az októberi 100,8 pontról.
A gazdaság jelenlegi helyzetének megítélése 123,1 pontról 130,3 pontra nőtt, a fogyasztói várakozások alindexe pedig 86 pontról 91,7 pontra emelkedett.
Emelkedett – 26,5 százalékról 29,2 százalékra – azoknak az aránya, akik szerint jók az üzleti feltételek az Egyesült Államokban, akik szerint pedig rosszak, azoké 17,3 százalékról 14,8 százalékra csökkent.
A novemberben megkérdezettek 26,9 százaléka szerint könnyű állást találni, egy hónappal korábban 25,3 százalék válaszolt így. Nem változott, 21,7 százalék maradt azoknak az aránya, akik szerint nehéz állást találni.
A Conference Board gazdaságkutató intézet minden hónap utolsó keddjén közölt indexe – a Michigan egyetem hangulatindexével együtt – a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék, hogyan alakul az amerikai GDP fő alkotóeleme, a fogyasztás.
Kapcsolódó cikkeink
Az Egyesült Államokban a vártnál nagyobb mértékben nőttek a termelői árak júniusban
Az elemzők által vártnál nagyobb mértékben emelkedett az amerikai termelőiár-index…
Tovább olvasom >Már szinte csak akciós élelmiszereket vesznek az amerikaiak
Az amerikai fogyasztók számára a gazdasági helyzet egyre több kihívást…
Tovább olvasom >Megakadt a kiskereskedelmi forgalom növekedése
Áprilisban megakadt a kiskereskedelmi forgalom visszaépülésének lendülete, havi alapon 0,9%…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >