Kilenc százalékkal nőtt a Tesco-profit
A legnagyobb brit kiskereskedelmi cég az első pénzügyi félévére vonatkozóan 9%-os profitnövekedésről számolt be. A számokat elsősorban a külföldi értékesítések felfutása húzta.
További pozitívum, hogy a társaság közölte, az eddig veszteségeket termelő amerikai üzletága 2013-tól várhatóan profitot fog már termelni.
A legalább egy éve nyitva tartó külföldi üzletek forgalma az első negyedévi stagnálást követően a második negyedévben 4.1%-kal nőtt, ezzel szemben a hazai piac, Nagy-Britannia továbbra is visszafogottan teljesít. Ezt úgy próbálja meg ellensúlyozni a vállalat, hogy 2 milliárd fontot költ Kínában bevásárlóközpontok fejlesztésére, továbbá azt tervezi, hogy Dél-Koreában is bővíti hipermarket hálózatát.
A csoportszintű profit 9.1%-kal nőtt, melyhez az egyes piacok közül Ázsia járult hozzá legnagyobb mértékben, itt 30%-os volt a profitnövekedés. Mindemellett az is pozitívan értékelhető, hogy az amerikai Fresh & Easy eladásai közel 50%-kal emelkedtek. A menedzsment szerint az üzletág a 2013-as pénzügyi évben már profitot termelhet.
A Tesco az idei évben 16 ezer új munkahely megteremtését tervezi, ebből 9 ezret Nagy-Britanniában hozna létre. Terry Leahy, a cég vezérigazgatója az eredmények kapcsán a következőket mondta: “Az elmúlt két év gazdasági nehézségei után a legtöbb piacon fellendülés mutatkozik. Elsősorban az ázsiai régióban tapasztalható kimagasló növekedés, most már profitálunk azokból a beruházásokból, melyeket a recesszió közepette a térségben eszközöltünk”.
A Nomura az eredmények láttán megerősítette az idei évre vonatkozó 9.5%-os profitvárakozását. Az elemzők továbbra is vételre ajánlják a részvényeket – írja a portfolio.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Zöldséget gyereknapra – meglepő akcióval készül a foodora
Gyümölcs- és zöldség akciót hirdet a foodora gyereknap alkalmából, hogy…
Tovább olvasom >EY: Kulcskérdéssé vált az energiabeszerzés – egyre több cég versenyképességét vetik vissza az ingadozó árak
A cégek többsége aggódik a növekedéshez szükséges energia beszerzése miatt,…
Tovább olvasom >Változás a Danone magyarországi vezetésében: Csaplovics Péter az új értékesítési igazgató
2025. májusától Csaplovics Péter tölti be a Danone magyarországi értékesítési…
Tovább olvasom >