Kilenc logisztikai szervezet javaslatcsomagot dolgozott ki az ágazat versenyképességének növelésére
Százmilliárd forintot meghaladó nemzetgazdasági többletbevételt generálhatnak azok az intézkedések, amelyeket kilenc magyar logisztika szervezet közösen javasolt a kormánynak ágazati helyzetértékelésében – közölte a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok kedden.
A szövetség MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a Nemzeti logisztikai összefogás elnevezésű dokumentumban nevesítették azokat a területeket, ahol a hazai logisztikai ágazat versenyképessége és piacvédelme érdekében szerintük beavatkozások szükségesek.
A logisztikai iparág stratégiai ágazat Magyarországon, a hazai logisztikai szektor a magyar GDP 7,1 százalékát állítja elő, valamint e területen dolgozik a magyar munkavállalók 3,5 százaléka, ez több mint 191 000 munkavállalót jelent – írták.
A dokumentumban a közúti-, vasúti-, vízi fuvarozás, logisztikai szolgáltatások és vám területéről egyaránt összegyűjtötték a legfontosabb feladatokat. Hangsúlyozták, hogy a problémák megoldása a legszerényebb szakmai becslések szerint is 100 milliárd forint nemzetgazdasági többletbevétellel járna, továbbá jelentős adóbefizetési és munkahelyteremtési vonzata is lenne.
A szakmai szervezetek közúti fuvarozásnál a legfontosabb feladatnak a magyar engedélygazdálkodási gyakorlat felülvizsgálatát tartják. Szerintük újra kell gondolni a kibocsátott nemzetközi fuvarengedélyek számát, jelentősen javítani azok biztonsági szintjén annak érdekében, hogy az unión kívüli „harmadik országok”, valamint az újonnan csatlakozott uniós tagországok fuvarozói jogosulatlanul ne kerülhessenek előnybe magyar társaikkal szemben.
Emellett javítani kell a vámügyi eljárások szolgáltatási színvonalát, illetve a nemzetközi versenyképesség érdekében módosítani szükséges az adózási feltételeken.
A javaslatban a vasúti árufuvarozással szállított küldeményeknél fontosnak nevezték a hozzáadott értékteremtő képesség növelését Magyarországon. A vízi árufuvarozás területén ahhoz, hogy ki lehessen használni a Duna adottságait az év 320 napján lehetőséget kellene teremteni a folyón a közlekedésre 2,5 méteres merüléssel, amely vízlépcsők építése nélkül nem biztosítható gazdaságosan.
A kikötők mellett – amelyek az elmúlt években 52 milliárd forintnyi fejlesztést kaptak – a vízi fuvareszköz-állomány felújítása is szükséges.
Fülöp Zsolt, a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének elnöke a közleményben kiemelte, Magyarország logisztikai versenyképességének megőrzése és erősítése nemzetgazdasági érdek. Rámutatott arra, hogy egyre erősebb versenyhelyzet alakul ki, az uniós és az unión kívüli országok különböző intézkedéseket vezettek be saját piacaik védelmére. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
CÖF-CÖKA: a multinacionális cégek a kis falvakat is vegyék fel a kiszállítási portfóliójukba
A Civil Összefogás Fórum (CÖF) – Civil Összefogás Közhasznú Alapítvány…
Tovább olvasom >Magyarországon elsőként szerzett uniós fenntarthatósági hitelesítést a HelloParks Fót csarnoka
A Futureal-csoporthoz tartozó ipari ingatlanfejlesztő HelloParks FT1-es raktárcsarnoka megfelel az…
Tovább olvasom >Környezettudatos technológiai megoldásokkal működő okoscsarnokot adott át a Weerts Logistics Vecsésen
Csaknem 40 ezer négyzetméteres, környezettudatos technológiai megoldásokat alkalmazó fenntartható gyártócsarnokot…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >Czomba Sándor: jövőre kilenc százalékkal nő a minimálbér
Jövőre kilenc, két év múlva tizenhárom, három év múlva pedig…
Tovább olvasom >