Kilenc logisztikai szervezet javaslatcsomagot dolgozott ki az ágazat versenyképességének növelésére
Százmilliárd forintot meghaladó nemzetgazdasági többletbevételt generálhatnak azok az intézkedések, amelyeket kilenc magyar logisztika szervezet közösen javasolt a kormánynak ágazati helyzetértékelésében – közölte a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok kedden.
A szövetség MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a Nemzeti logisztikai összefogás elnevezésű dokumentumban nevesítették azokat a területeket, ahol a hazai logisztikai ágazat versenyképessége és piacvédelme érdekében szerintük beavatkozások szükségesek.
A logisztikai iparág stratégiai ágazat Magyarországon, a hazai logisztikai szektor a magyar GDP 7,1 százalékát állítja elő, valamint e területen dolgozik a magyar munkavállalók 3,5 százaléka, ez több mint 191 000 munkavállalót jelent – írták.
A dokumentumban a közúti-, vasúti-, vízi fuvarozás, logisztikai szolgáltatások és vám területéről egyaránt összegyűjtötték a legfontosabb feladatokat. Hangsúlyozták, hogy a problémák megoldása a legszerényebb szakmai becslések szerint is 100 milliárd forint nemzetgazdasági többletbevétellel járna, továbbá jelentős adóbefizetési és munkahelyteremtési vonzata is lenne.
A szakmai szervezetek közúti fuvarozásnál a legfontosabb feladatnak a magyar engedélygazdálkodási gyakorlat felülvizsgálatát tartják. Szerintük újra kell gondolni a kibocsátott nemzetközi fuvarengedélyek számát, jelentősen javítani azok biztonsági szintjén annak érdekében, hogy az unión kívüli „harmadik országok”, valamint az újonnan csatlakozott uniós tagországok fuvarozói jogosulatlanul ne kerülhessenek előnybe magyar társaikkal szemben.
Emellett javítani kell a vámügyi eljárások szolgáltatási színvonalát, illetve a nemzetközi versenyképesség érdekében módosítani szükséges az adózási feltételeken.
A javaslatban a vasúti árufuvarozással szállított küldeményeknél fontosnak nevezték a hozzáadott értékteremtő képesség növelését Magyarországon. A vízi árufuvarozás területén ahhoz, hogy ki lehessen használni a Duna adottságait az év 320 napján lehetőséget kellene teremteni a folyón a közlekedésre 2,5 méteres merüléssel, amely vízlépcsők építése nélkül nem biztosítható gazdaságosan.
A kikötők mellett – amelyek az elmúlt években 52 milliárd forintnyi fejlesztést kaptak – a vízi fuvareszköz-állomány felújítása is szükséges.
Fülöp Zsolt, a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének elnöke a közleményben kiemelte, Magyarország logisztikai versenyképességének megőrzése és erősítése nemzetgazdasági érdek. Rámutatott arra, hogy egyre erősebb versenyhelyzet alakul ki, az uniós és az unión kívüli országok különböző intézkedéseket vezettek be saját piacaik védelmére. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Versenytényezővé válik a telephely az e-kereskedelemben
A digitalizáció és a fogyasztói elvárások gyors változása nyomán az…
Tovább olvasom >Új korszak a házhoz szállításban: átvételi kódot vezet be a GLS
A házhoz szállítás kényelmét és biztonságát egyszerre növeli a GLS…
Tovább olvasom >Display 2.0 – így néz ki a jövő bolttere
Okoseszközzé válik a bolti display – derült ki a Shop!…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Ausztriában 3,0 százalékra mérséklődött az infláció májusban
Ausztriában a fogyasztói árak éves növekedési üteme az előzetes becsléssel…
Tovább olvasom >