Kik festik a jövő otthonait?
Miközben a lakásfelújítási hullám új lendületet ad az építőiparnak, csendben egy kevésbé látható, de annál fontosabb kihívás is formálja a piacot: egyre nagyobb hiány mutatkozik jól képzett, elhivatott festőkből. A PPG Trilak legutóbbi Festőmester Találkozója rávilágított: a szakmai képzés, az innováció, valamint az iparági partnerségek jelenthetik a hosszú távú versenyképesség zálogát.
Jövőfestők: Útkeresés a szakma élénkítéséért
Az idei évben több mint 12 000 új lakás épül, és várhatóan 200 000 otthon esik át jelentősebb felújításon. Ez a mozgalom magával hozta a szakemberhiány felerősödését, hiszen a festő-, mázoló- és tapétázó szakma igényli az új, elhivatott munkaerőt. Vidéken fokozott lendületet adnak a felújítási támogatások, míg az ősztől elérhető új lakásvásárlási program is kihívásokat jelent a szektor számára, hogy a növekvő keresletet minőségi megoldásokkal, naprakész tudással és partnerségekkel tudja kiszolgálni.
A Festőakadémia: tudás és utánpótlás első kézből
A PPG Trilak 2011-ben alapított Festőakadémiáján nemcsak a tapasztalt szakemberek, hanem a szakiskolák diákjai is elsajátíthatják a legmodernebb festékek, anyagok és technológiák használatát. Az akadémia különlegessége, hogy duális szakképzési programja a gyakorlati tudás megszerzését helyezi előtérbe: a fiatalokat mentorálják, bevonják laboratóriumi és minőség-ellenőrzési feladatokba, a színmérés és a festékhiba-analízis világába is betekintést nyújtanak.
Az elmúlt években mintegy 700 szakember vett részt a Festőakadémia továbbképzésein, és már 400 tanuló végezte el a programokat, így a tapasztalat átörökítésén túl a jövő generációja is biztos lábakon állhat.
A lakásfelújítási piacon továbbra is a szakmai fejlődés, a közösségépítés és a folyamatos innováció jelentik azt a stabil alapot, amelyre a jövő piaci vezetői is biztonsággal építkezhetnek. A kérdés már csak az: ki festi a következő évtized otthonait, és ki lesz, aki ebből piaci előnyt kovácsol?
A PPG Trilak 30. Festőmester Találkozóján idén csaknem 800 szakember találkozott Felsőlajoson, hogy közelebbről ismerje meg a legújabb technológiákat és a piac aktuális kihívásait, mindezt informális, interaktív környezetben. A szakmai programok mellett rengeteg szó esett arról is, hogyan lehet a pályaválasztó fiatalokat megszólítani, irányt mutatni és megismertetni velük a szakma modern eszköztárát.
(x)
Kapcsolódó cikkeink
Saját kézzel, ötévente, fehérre – így festik otthonukat a magyarok
A magyarok, csehek és szlovákok festési szokásait térképezte fel a…
Tovább olvasom >Saját kézzel, ötévente, fehérre – így festik otthonukat a magyarok
A magyarok, csehek és szlovákok festési szokásait térképezte fel a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nem a méret számít, hanem a partnerség: a Dunapacknál a kis ügyfelekre is nagy figyelem jut
Interjú Szőnyi Zoltánnal, a Dunapack Packaging értékesítési igazgatójával A csomagolóiparban…
Tovább olvasom >Innováció és hagyomány kéz a kézben
Fenntartható fejlődés, technológiai újítások, tudatos márkaépítés – ezek mentén alakítja…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a vendégek messziről elkerülik azokat az éttermeket, ahol rossz a mosdók állapota
A Tork nemzetközi felmérésében a válaszadók 73%-a arról számolt be,…
Tovább olvasom >