Kiiktatja a mesterséges adalékokat a Cheetos és Doritos snackekből a PepsiCo

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 07. 23. 09:44

A PepsiCo mesterséges színezékek és ízesítők nélküli változatokat dob piacra népszerű snackjeiből, köztük a Cheetosból és a Doritosból az Egyesült Államokban.

A vállalat emellett a Lay’s és a Tostitos márkákat is újrapozicionálja, kiemelve azok leegyszerűsített összetevőlistáját és mentességét a szintetikus adalékanyagoktól.

A lépés része a gyártó fogyasztói és szabályozói nyomásra reagáló stratégiájának, mely figyelembe veszi, hogy egyre nagyobb a fogyasztói igény a természetesebb, „clean-label” összetevőkre és az egészségesebb alapanyagokra. A cég a közeljövőben fokozatosan áll át természetes színezékek használatára teljes termékportfóliójában, illetve új opciókat is kínálna az egészségtudatos vásárlóknak.

Ramon Laguarta vezérigazgató elemzőknek elmondta: a Lay’s márkát „valódi élelmiszerként” kívánják pozicionálni, amely csak burgonyát, olajat és sót tartalmaz. Hasonló irányt vesz a Tostitos márka fejlesztése is, míg más termékeknél fehérjével, rosttal vagy teljes kiőrlésű gabonával tervezik dúsítani az összetételt. Az év végétől megkezdődik a Frito-Lay és a Quaker márkák átformulálása is, melynek eredményeként a termékekben avokádó- és olívaolajat kezdenek használni.

A PepsiCo tervei nem pusztán élelmiszerekre, de italokra is vonatkoznak: a cég belépne a „folyékony fehérje” kategóriába, és nincs kifogása az ellen, hogy termékeiben cukrot használjon, ha a fogyasztók úgy kívánják.

Kapcsolódó cikkeink