Kihívást jelent a boltoknak a zsugorinfláció elleni intézkedés
A kormány legújabb intézkedése, mely a zsugorodó csomagolású termékek kihirdetett árát igyekszik átláthatóbbá tenni a vásárlók számára, számos kritikát kapott szakmai oldalról. A rendelet értelmében az 1 milliárd forint feletti áruforgalmú kereskedéseknek kötelező lenne figyelmeztető feliratokkal, valamint egy piros felkiáltójellel jelezniük, ha egy termék kiszerelése csökkent. Csakhogy ezt betartani nem olyan egyszerű.
Az RTL híradójából kiderült, hogy számos üzlet nem tudja teljesíteni a rendelet által előírtakat. A kormányrendelet február 22-én jelent meg, és már március 1-től érvényes. A Nemzeti Kereskedelmi Szövetség úgy véli, hogy a rendelet későn került nyilvánosságra, így a boltoknak nehézséget okoz a címkék gyors beszerzése a nyomdáktól. Heiszler Gabriella, a hazai Spar ügyvezető igazgatója is kritizálta az intézkedést, hangsúlyozva, hogy a boltok valószínűleg nem tudják majd 100 százalékosan teljesíteni az előírást.
„A boltok pedig lassan olyanok lesznek, mint egy karácsonyfa a sok pluszfelirattal”
– jegyezte meg Heiszler. Ha a gyártók nem felelnek meg a tájékoztatási kötelezettségnek, akár 1 millió forintos bírságot is kaphatnak.
Az intézkedés, mely a zsugorinfláció ellen irányul, és a vásárlókat hivatott tájékoztatni heves vitát generál. A kormány célja az átláthatóság növelése és a vásárlói tudatosság erősítése, azonban a gyors bevezetés és a vállalatokra nehezedő újabb költségek miatt számos kihívással néznek szembe a piac.
Kapcsolódó cikkeink
A „zsugorodó termékek” nyomában – Magyarország élen jár a shrinkflation szabályozásban
A DLA Piper legfrissebb jelentése, az International Shrinkflation Guide, átfogó…
Tovább olvasom >Lángostésztával és halas menükkel tarolt a SPAR – ilyen termékinnovációkat díjaztak 2025-ben
Két újabb szakmai díjjal tüntették ki a SPAR-t nemrég. Az…
Tovább olvasom >A jövő már elkezdődött – Gondolatok az Innovációk napjáról
Hogyan formálják az innovációk a kereskedelem és az élelmiszeripar jövőjét?…
Tovább olvasom >További cikkeink
PwC E-toplista: A legnagyobb és legismertebb online kereskedők
4 kategória: legnagyobb, FMCG, magyar, legismertebb – 2024 legsikeresebb e-kereskedőinek…
Tovább olvasom >Krízistérkép 2024: Jelentősen nőtt az elhúzódó válságok száma
450 válsághelyzetet regisztrált és elemzett kommunikációs szempontok szerint az MPRSZ…
Tovább olvasom >A magyarok adnak a leggyakrabban online borravalót az ételfutároknak
Továbbra is népszerű a magyarok körében a borravaló adása, ami…
Tovább olvasom >