Kihívást jelent a boltoknak a zsugorinfláció elleni intézkedés
A kormány legújabb intézkedése, mely a zsugorodó csomagolású termékek kihirdetett árát igyekszik átláthatóbbá tenni a vásárlók számára, számos kritikát kapott szakmai oldalról. A rendelet értelmében az 1 milliárd forint feletti áruforgalmú kereskedéseknek kötelező lenne figyelmeztető feliratokkal, valamint egy piros felkiáltójellel jelezniük, ha egy termék kiszerelése csökkent. Csakhogy ezt betartani nem olyan egyszerű.
Az RTL híradójából kiderült, hogy számos üzlet nem tudja teljesíteni a rendelet által előírtakat. A kormányrendelet február 22-én jelent meg, és már március 1-től érvényes. A Nemzeti Kereskedelmi Szövetség úgy véli, hogy a rendelet későn került nyilvánosságra, így a boltoknak nehézséget okoz a címkék gyors beszerzése a nyomdáktól. Heiszler Gabriella, a hazai Spar ügyvezető igazgatója is kritizálta az intézkedést, hangsúlyozva, hogy a boltok valószínűleg nem tudják majd 100 százalékosan teljesíteni az előírást.
„A boltok pedig lassan olyanok lesznek, mint egy karácsonyfa a sok pluszfelirattal”
– jegyezte meg Heiszler. Ha a gyártók nem felelnek meg a tájékoztatási kötelezettségnek, akár 1 millió forintos bírságot is kaphatnak.
Az intézkedés, mely a zsugorinfláció ellen irányul, és a vásárlókat hivatott tájékoztatni heves vitát generál. A kormány célja az átláthatóság növelése és a vásárlói tudatosság erősítése, azonban a gyors bevezetés és a vállalatokra nehezedő újabb költségek miatt számos kihívással néznek szembe a piac.
Kapcsolódó cikkeink
Több mint 223 tonna élelmiszerrel segít nehéz sorsú embereknek az idei Adni Öröm! karácsonyi adománygyűjtő akció
Több mint 26 ezer csomag jut nehéz sorsú emberekhez karácsony…
Tovább olvasom >Nagynevű borszakértő a SPAR-nál
A SPAR Magyarország termékpalettáján kiemelt helyet kapnak a hazai pincészetek,…
Tovább olvasom >Csúcsmodern péküzemet létesített a SPAR Felső-Ausztriában
Új, korszerű péküzemet nyitott a SPAR Austria az INTERSPAR hipermarketek…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >