Kihívást jelent a boltoknak a zsugorinfláció elleni intézkedés
A kormány legújabb intézkedése, mely a zsugorodó csomagolású termékek kihirdetett árát igyekszik átláthatóbbá tenni a vásárlók számára, számos kritikát kapott szakmai oldalról. A rendelet értelmében az 1 milliárd forint feletti áruforgalmú kereskedéseknek kötelező lenne figyelmeztető feliratokkal, valamint egy piros felkiáltójellel jelezniük, ha egy termék kiszerelése csökkent. Csakhogy ezt betartani nem olyan egyszerű.
Az RTL híradójából kiderült, hogy számos üzlet nem tudja teljesíteni a rendelet által előírtakat. A kormányrendelet február 22-én jelent meg, és már március 1-től érvényes. A Nemzeti Kereskedelmi Szövetség úgy véli, hogy a rendelet későn került nyilvánosságra, így a boltoknak nehézséget okoz a címkék gyors beszerzése a nyomdáktól. Heiszler Gabriella, a hazai Spar ügyvezető igazgatója is kritizálta az intézkedést, hangsúlyozva, hogy a boltok valószínűleg nem tudják majd 100 százalékosan teljesíteni az előírást.
„A boltok pedig lassan olyanok lesznek, mint egy karácsonyfa a sok pluszfelirattal”
– jegyezte meg Heiszler. Ha a gyártók nem felelnek meg a tájékoztatási kötelezettségnek, akár 1 millió forintos bírságot is kaphatnak.
Az intézkedés, mely a zsugorinfláció ellen irányul, és a vásárlókat hivatott tájékoztatni heves vitát generál. A kormány célja az átláthatóság növelése és a vásárlói tudatosság erősítése, azonban a gyors bevezetés és a vállalatokra nehezedő újabb költségek miatt számos kihívással néznek szembe a piac.
Kapcsolódó cikkeink
Dinamikus bővülés a SPAR franchise hálózatában: 19 új üzlet Magyarországon
A SPAR franchise hálózata 2024 első félévében 19 új üzlettel…
Tovább olvasom >Csökken a 7Days Mini Croissantok mérete
A legfrissebb élelmiszeripari hírek szerint változás várható a népszerű 7Days…
Tovább olvasom >Hatékonyabb működésre álltak át a SPAR élelmiszer-termelő üzemei
Összesen több mint 18,1 milliárd forintot fordított a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >