Kihirdették a Wienerberger és a MOME közös tervpályázatának győztesét
Sikeresen lezárult a Wienerberger Magyarország és a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) közös formatervezői pályázata. A közel 2 millió forint összdíjazású verseny célja az volt, hogy megtervezzék a Tondach univerzális termékcsalád legújabb tetőcserepét. A győztes munka egy tetején sík, az alján viszont íves terv lett, mely tökéletesen illeszkedik a Tondach cserepek kollekciójába.
A „Megújuló tradíció – Új univerzális kerámiatetőcserép tervezése” elnevezésű pályázatot a Wienerberger Magyarország, a Tondach kerámia tetőcserepek gyártója, valamint a MOME hirdette meg, azzal a céllal, hogy a jelentkezők megtervezzék a Tondach Univerzális termékcsalád legújabb tetőcserepét, amely széles körben felhasználható, egyben sokak számára vonzó lehet.
Az első helyezést Zala Zsófia terve nyerte el, a második díjat Nagy Sára, a harmadikat pedig Szilasi Dávid Kristóf munkája kapta. Ők 1 000 000, 500 000 és 300 000 forint pénzjutalomban részesülnek. A zsűri különdíját Laufer Ferenc pályázatának ítélték oda.
“A cserép tervezése során a hagyományos és a kortárs építészet közötti kapcsolatteremtés foglalkoztatott: hogyan békíthető ki a hagyományos épületek részletgazdagsága az új építésű, letisztult geometriájú épületekkel”
– írta pályamunkájában Zala Zsófia. A győztes formaterv átmenetet képez a két eltérő formavilág között: az alja két íves szerkesztésű sziluettből indul ki, a tetejéhez érve azonban az ívek eltűnnek és síkká válnak. A lágy ívek és a forma letisztultsága így sokrétű felhasználást nyújt, és a terv így formailag illeszkedik a kollekcióba.
A zsűri tagjai különös figyelmet fordítottak arra, hogy az egyes pályamunkák megfeleljenek a specifikációnak, innovatív, újszerű ötleteket tartalmazzanak, valamint arra is, hogy a végeredmény hogyan illeszkedik majd a kollekció más darabjaihoz. A bizottság tagjai a Wienerberger képviseletében Molnár Gergely, a Tondach termékmenedzsere, Horváth András, műszaki csoportvezető és Sallai Gábor, brand menedzser voltak; a MOME részéről pedig Féja Dorottya, tanársegéd, formatervezés BA szakvezető és Juhász István DLA, egyetemi docens vett részt a zsűrizésben.
„A pályázat rendkívül sikeres volt, és nagy öröm számunkra, hogy ilyen magas színvonalú munkák érkeztek be. A résztvevők kreativitása és innovatív megközelítése nagymértékben hozzájárulnak ahhoz, hogy a Tondach Univerzális termékcsalád a jövőben is meghatározó szereplő legyen a piacon. Külön öröm számunkra, hogy a MOME-val közösen dolgozhattunk ezen a projekten, hiszen az egyetem hallgatói és szakemberei jelentős mértékben emelték a pályázat szakmaiságát”
– mondta Nagy Zsolt István, a Wienerberger marketing vezetője.
Kapcsolódó cikkeink
Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >Hidrogén felhasználásával zöldíti tovább magyarországi gyártását a Wienerberger
A kerámiaiparban úttörőnek és egyedülállónak számító, ipari léptékű kísérletet hajtott…
Tovább olvasom >Micéliumból és kenderből készül fenntartható tányér a MOME és a Michelin-csillagos Salt együttműködésében
Fenntartható formában készül tányér micéliumból és kenderből a Moholy-Nagy Művészeti…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >